דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אזרחות רומנית ככרטיס כניסה לאיחוד האירופי 

מאת    [ 11/12/2006 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 6930 פעמים ]

הרעיון בדבר אזרחות אירופית מוצא את ביטויו הרשמי באמנת מסטריכט מתאריך ה  7 בפברואר 1992. כך, סעיף 8.1 לאמנה זו קבע, כי כל אדם שהינו אזרח של אחת המדינות החברות, הינו אזרח של האיחוד האירופי.

 

האזרחות האירופית מקנה זכויות רבות ובהן, הזכות לנוע ולחיות באופן חופשי באיחוד, להצביע למוסדות האיחוד, הזכות להגנה דיפלומטית, זכות להגיש תלונות לנציב הקבילות של האיחוד ועוד.

בראשון לינואר 2007 צפויות רומניה ובולגריה להצטרף לאיחוד האירופי. מדיניות השלטונות הרומנים מקלה במיוחד וחוק האזרחות הרומנית מה 1 במרץ 1991 מאפשר לאוכלוסיות נרחבות למדי שהינן בעלות שורשים רומניים אתניים, לזכות באזרחות רומנית ובדרכון רומני. מאות אלפי אנשים, בעיקר ממדינת מולדובה ממשים את זכותם לאזרחות רומנית בימים אלו.

מולדובה היתה בעבר חלק מרומניה וההערכה היא שכשלושה רבעים מאוכלוסייתה, המונה מעל לארבעה מליון איש, זכאים לקבל אזרחות רומנית.

בישראל ישנם מאות אלפי אנשים שנולדו ברומניה, או שהינם צאצאים של ילידי רומניה. בעקבות חוק האזרחות הרומנית הנוכחי רבים מהם זכאים לקבל אזרחות רומנית. החוק קובע (בין היתר) כי כל מי שנולד על אדמת רומניה זכאי לאזרחות רומנית. בעליה הגדולה מרומניה בתחילת שנות ה 50 של המאה הקודמת נשללה אזרחותם של היוצאים את גבולות המדינה. החוק הנוכחי קובע כי שלילת האזרחות היתה בלתי חוקית, ולכן הרוב המוחלט של האנשים שעלו ארצה בשנים אלו זכאי לקבל מחדש אזרחות רומנית. חוק האזרחות אף מקנה לילדיהם של אותם אנשים ולנכדיהם את הזכות לקבל אזרחות רומנית, אם כי לאחרונה הוכנסו תיקונים לחוק, ומועמדים אלו שלא נולדו על אדמת רומניה חייבים להפגין ידע בסיסי בהיסטוריה ובתרבות הרומנית ושליטה מסויימת בשפה הרומנית.

בעקבות הצטרפותן של מדינות ממזרח אירופה לאיחוד, החלה נהירה של אזרחים של אותן מדינות אל המדינות במערב היבשת. מליוני המהגרים שהציפו את מערב אירופה גרמו לחוסר שביעות רצון של מדינות אלו מהמצב החדש, ולמחאה של הואכלוסיות המקומיות. עקב כך, מתחיל להיווצר לחץ כלפי מדינות המזרח, דבר העשוי להביא את השלטונות במדינות אלו לשנות את מדיניותן הנוכחית בכל הנוגע למתן אזרחות מקומית.

אין שום מניעה שהשלטונות הרומנים יקשיחו עוד יותר את הקריטריונים לקבלת אזרחות רומנית, והזדמנות הפז שנוצרה כעת למאות אלפי ישראלים להפוך לאזרחי האיחוד האירופי עשויה להיעלם בעתיד הלא רחוק. לכן, ינהגו בתבונה אלו שימהרו ויממשו את זכותם כל עוד חלון ההזדמניות עדין לא נסגר.

אמיר גל, איש עסקים ויועץ לאתר אזרחות רומנית ודרכון רומני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב