דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות שיתוף עורך דין בהעברת ירושה 

מאת    [ 07/01/2010 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 2254 פעמים ]

ישנן סיבות רבות למריבות וויכוחים משפחתיים, אך ירושה הנה אחת הסיבות העיקריות למריבות בין בני משפחה, והיא עלולה להגיע לכדי ניתוק קשרים והטלת חרם על קרובים. על מנת למנוע מבעוד מועד את הבעיות המשפחתיות אשר עלולות לפרוץ בעקבות חלוקת ירושה, משפחות רבות שוכרות את שירותיו של עורך דין הבקיא בדיני משפחה. לפניכם מידע קצר, אשר יכול לסייע גם לכם להבין מדוע כדאי לשתף עורך דין מנוסה בהעברת ירושה.

 

מהי ירושה?

לפני שאנו בוחנים את היתרונות בשיתוף עורך דין בהעברת ירושה אל השארים, כדאי לנסות ולהגדיר מהי בעצם ירושה. ירושה מתייחסת, בדרך כלל, לנכסים מוחשיים אשר היו בבעלותו של אדם אשר חלף מן העולם, אך היא יכולה לכלול גם נכסים רוחניים יותר, כגון תארי אצולה, זכויות יוצרים ועוד. לפי החוק הישראלי, כל אדם זכאי לרשת, כל עוד הוא חי בזמן שהמוריש נפטר או נולד תוך 300 יום ממותו של המוריש, וכל עוד לא הורשע בגרימת מותו או בזיוף צוואתו. בנוסף לכך, אדם יכול לערוך צוואה, להוריש את רכושו או לנשל בהתאם לרצונו. עם זאת, במידה ולא נערכה צוואה, רכושו מחולק לקרוביו, על פי מדרגות הקרבה אליו.

 

העברת ירושה על פי קרבת השארים

על פי החוק הישראלי, נקבעו שלוש מדרגות קרבה אשר על פיהן מועברת הירושה. חשוב להבהיר כי החוק חל רק  במידה ולא נערכה צוואה ואין יודעים כיצד ביקש הנפטר לחלק את רכושו. במדרגה הראשונה כלולים צאצאיו של המוריש - ילדיו, נכדיו וניניו. במדרגה השנייה נכללים הוריו, אחיו, אחיותיו וצאצאיהם. במדרגה השלישית נמצאים סבו וסבתו, דודיו וצאצאיהם. אם אף אחד מהצאצאים במדרגה הראשונה אינו בחיים, הירושה מועברת לקרובים במדרגה השנייה, ואם אלו אינם בחיים, הנכסים מועברים לאלו שבמדרגה השלישית. במידה ובמדרגת קרבה מסוימת יש מספר יורשים, הירושה מתחלקת ביניהם באופן שווה. מעמדו של בן הזוג של הנפטר נשמר בהעברת ירושה כדלקמן: אם למוריש יש צאצאים או הורים, בן או בת הזוג מקבלים מחצית מהנכסים. אם למוריש יש קרובים מהמדרגה השניה, בני הזוג מקבלים שני שליש מהירושה. אם למוריש אין כלל קרובים, בני הזוג מקבלים את כל הנכסים. במידה והנפטר היה ערירי ולא היו לו קרובים חיים, הירושה מועברת אל המדינה.

 

אז מדוע כדאי לשתף עורך דין בהליכי העברת ירושה?

מאחר ולא כולנו מכירים את דיני המשפחה ואת מדרגות הקרבה השונות, סביר להניח כי כל קרוב יבקש את חלקו בירושה של הנפטר. מאחר וכל אחד מחשיב את עצמו כקרוב משפחתו, מעמדו כזכאי לקבלת חלק מהירושה הוא לגיטימי בעיניו, ובדיוק עקב כך נוצרות המריבות המשפחתיות. עורך דין, הבקיא בנושאי ירושה, יוכל לבצע את תהליך העברת הירושה בצורה נעימה יותר. יתר על כן, עורך דין יוכל לסייע בעניינים בירוקרטים, כמו בנושאי מס הירושה המוטל על ירושה מסכום מסוים ופנייה לרשם הכללי לענייני ירושה.

 

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב