דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיי כלב 

מאת    [ 07/01/2010 ]

מילים במאמר: 840   [ נצפה 3082 פעמים ]

 

מזון ושתייה

 

תזונה נכונה היא הגורם החשוב ביותר בטיפול בכלב.

כלב בוגר זקוק ל-2-1 ארוחות ביום, ואילו גורים זקוקים למספר גדול יותר של ארוחות קטנות. בגילאי 12-6 שבועות יש להאכיל את הגור 6-4 פעמים ביום, ובגילאי 6-3 חודשים – 4-3 פעמים ביום.

 

מזון יבש הינו פתרון אידיאלי, שכן הוא תוכנן בקפידה כך שיכיל כמות נכונה של כל אבות המזון הדרושים.

אפשר למצוא בחנויות בעלי חיים  שפע של מזון כלבים, במגוון טעמים, צבעים וצורות. חשוב להתייעץ עם המוכר או עם אדם מוסמך (וטרינר, פעילים בצער בעלי חיים ואגודות אחרות למען בעלי חיים) לגבי סוג האוכל, וחשוב מכך – להיזהר לא לרכוש מזון פגום. מזון זול נחשב לאיכותי פחות, אינו מכיל את כל המרכיבים התזונתיים החשובים, ולאורך זמן עלול לפגוע בבריאות הכלב.

 

את הכלבים שלנו אנו יכולים לפנק במספרת כלבים, או מספרת כלבים ניידת שמגיעה עד אליכם, דבר זה הוא כמו ספא לכלבים וגם לכלבים שלנו מגיע פינוק.

 

כלבים מתרגלים לסוג אחד של מזון, ונוטים להעדיף סוג אחד על פני שינויים וגיוונים. לכן לא כדאי לנסות ולגוון את מזון הכלב על ידי החלפת סוג האוכל חדשות לבקרים. כדי לדעת מה הכלב אוהב, אפשר להביא בימים הראשונים מספר סוגי מזון, להניח לפני הכלב בקערות שונות, ולראות במה הוא בוחר. לא צריך לרכוש אריזות שלמות לשם כך. בחנויות לבעלי חיים ישמחו לתת לכם דוגמיות של מוצרי החברות השונות.

 

ניתן לגוון את תפריטו של הכלב באמצעות מזון לח לכלבים. אולם, כיוון שמזון זה אינו מאוזן מבחינת הרכבו יש להשתמש בו כתוספת בלבד ולא כתזונה עיקרית. חשוב להקפיד על שגרת האכלה, על מנת להבטיח עשיית צרכים במועד קבוע, לרוב זמן קצר לאחר הארוחה. יש להאכיל את הכלב בזמנים קבועים ובאותו מקום, ולהקפיד על ניקיון כלי האוכל והמים.

 

לא כדאי להתרגל ולהאכיל את כלבכם האהוב בשאריות מזון. מתן חטיפים בין הארוחות, ובמיוחד בעת שבני המשפחה אוכלים, לא רק שובר את השגרה החשובה כל כך לכלב, אלא גם מרגיל אותו לבקש אוכל ולהטריד את הסועדים.

בנוסף לכך, מזון מבושל תוצרת בית אינו מספק מענה לכל צרכיו התזונתיים של הכלב. אין כל צורך בכך, אולם במידה ורוצים מאוד, ניתן להחליף כ-15%-10% אחוזים מן המזון הקנוי באורז, ירקות מבושלים, לחם ובשר. ואגב, בניגוד למה שנהוג לחשוב, כלב יאכל גם בשר חי ולא יהפוך לאגרסיבי בשל כך. אז אם אתם עושים על האש מפעם לפעם – אפשר לזרוק עצם של בקר הצדה... אולם, חשוב מאוד שלא לתת לכלב עצמות עוף או דגים, הנשברות בקלות ועלולות לפצוע באופן חמור את מערכת העיכול שלו.

בחטיפים מיוחדים לכלבים ניתן להשתמש לצורכי אילוף ומתן חיזוקים חיוביים, כאשר הכלב מבצע פעולה רצויה או נמנע מעשיית מעשה לא רצוי.

כמו כן, יש להימנע מלתת לכלבים תפוחי אדמה, קטניות, חלב, מזון מתובל או מלוח, ממתקים, בצל, פירות עם גלעין וביצים לא מבושלות.

 

סדר וניקיון

 

רחצה: כלבים אינם מזיעים כמו בני אדם, ולכן לא צריך לרחוץ אותם באופן תכוף כל כך. פרוותם מכוסה שכבה שומנית דקיקה, שמקנה לה את הברק ואת הגוון העשיר והמלא. רחצה תכופה תפגע בשכבה השומנית. עם זאת, מאחר והכלב הוא חיית בית, מתעורר לעיתים הצורך לרחוץ אותו. כעיקרון, לא מומלץ לרחוץ כלב יותר מפעם בחודש. השתמשו בשמפו כלבים מיוחד, ובשום פנים ואופן לא בחומרי ניקוי המיועדים לבני אדם. מרכך השיער אינו מיועד לפרוותו של הכלב, הוא רק יזיק!

 

ריסוס: חשוב לרסס את הכלב כנגד קרציות וטפילים. בקיץ, יש לרסס פעם בשבוע, בחורף אפשר לרסס אחת לשבועיים. חשוב להקפיד על טיפול נגד מזיקים! טפילים מעבירים מחלות, ועלולים אף להמית את כלבכם.

 

הברשה: חשוב לשמור על פרוות הכלב על ידי הברשתה. כלבים אוהבים את פעולת ההברשה ומבינים כי הטיפול מועיל להם. כדי לא להכאיב לכלב, חשוב לרכוש מברשת מתאימה, שלא תמרוט לכלב את הפרווה ולא תכאיב לו. ההברשה מורטת מהכלב שיער שעומד לנשור, ועל ידי כך השיער שנשאר מתחזק – ואתם חוסכים לעצמכם לכלוך מיותר ואיסוף מייגע של שערות מהספה והסלון.

 

וטיפ לסיום – רשמו את מספר הטלפון שלכם על הקולר שענוד לצווארו של כלבכם האהוב. אם הכלב ילך לאיבוד, ידע המוצא הישר אל מי לפנות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב