דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החזר מס הכנסה 

מאת    [ 07/01/2010 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 2032 פעמים ]

רבים מהעובדים בישראל הזכאים להחזר מס הכנסה כלל אינם מודעים לכך.

החישוב הנכון של מס הכנסה שכל עובד חייב בו מתוך משכורתו מחושב על פי הממוצע השנתי של שכרו. מס ההכנסה שהעובד מחויב בו מדי חודש נקבע על פי רמות שונות של משכורת כאשר מעבר לכל סכום משכורת מסוים עולה האחוז של חיוב המס
במהלך שנת המס יתכן מצב שבו העובד עבר מקום עבודה ושכרו השתנה  ועקב כך גם השתנתה מדרגת המס אליה הוא שייך אשר מחייבת אותו בתשלום אחוז מס שונה מהמס אשר עליו לשלם כעת למס הכנסה.

במקרה כזה חישוב המס על פי ממוצע המשכורות השנתי עשוי לסייע לעובד מכיוון שכך הוא משלם מס לפי מדרגת מס נמוכה יותר מזו שלפיה שילם במשכורתו הגבוהה ביותר במהלך שנת המס ומכאן נובע שרבים מהעובדים שעברו מקומות עבודה והשתנה שכרם במהלך שנת המס זכאים להחזרי מס.

מהו גודל השינוי המינימאלי אשר בזכותו מגיע החזר מס הכנסה? ניתן לומר כי על השינוי להיות משמעותי מספיק על-מנת שהעובד יעבור מדרגת מס.

אם מדובר בסכומים הקטנים מ- 1000 ש"ח לרוב אין הדבר רלוונטי, עם זאת, אם מדובר בסכום בגובה 1000 ש"ח ומעלה, ישנו סיכוי רב אשר לעובד יגיע החזר מס הכנסה.

אם בנוסף לשינוי השכר גם שהה העובד בביתו בין העבודות, יגדל הסיכוי עוד יותר.

בנוסף לכך יתכן גם מצב שבו בחישוב ממוצע השכר השנתי תתקבל תוצאה שהיא נמוכה מסכום  המשכורת הנמוך ביותר שעל פי חוק מחייב במס וכך עלול לקרות מצב שבו העובד לא היה חייב כלל בתשלום מס הכנסה והוא זכאי להחזר בסכום כל מסי ההכנסה ששילם כאשר קיבל משכורת שחויבה במס הכנסה.

יש לציין כי ההחזר מגיע רק אם העובד באמת שילם מס הכנסה כחוק, דבר אשר תלוי ישירות בגובה המשכורת ובמדרגת המס אשר העובד נמצא בה. כחוק אצבע ניתן לומר כי עבור משכורות נמוכות מכ- 5000 ש"ח העובד לא משלם מס הכנסה כמעט בכלל ולכן לא יגיע לו החזר מס הכנסה.

החזרי מס מגיעים לכל עובד הזכאי לכך על פי חוק אך הם  אינם ניתנים באופן אוטומטי על ידי המדינה ולכן כדי לקבל את החזרי המס במלואם רצוי להיעזר באנשי מקצוע כגון רואי חשבון המתמחים בהחזרי מס, בחוק מס הכנסה ובתהליכים המורכבים שבהם על המבקש להוכיח את הסיבות שבגינן הוא זכאי להחזר מס הכנסה.

כדי לקבל את החזרי המס במלואם יש להציג למס הכנסה את כל המסמכים הרלוונטים לבקשה כאשר המסמכים העיקריים הם טפסי 106, מהשנים שבגינן מגיש הבקשה טוען לזכאותו להחזר מס הכנסה מכיוון שללא תלושי משכורת לא ניתן לאמת את פרטי הבקשה.

כותב המאמר בעל חברת רואי חשבון המתמחה בתחום החזרי מס, וישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה הנוגעת לתחום המבלבל של החזר מס הכנסה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב