דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מס הכנסה 

מאת    [ 07/01/2010 ]

מילים במאמר: 331   [ נצפה 2172 פעמים ]

מס הכנסה הינו מס שהמדינה מטילה על כל גוף, אדם פרטי או ארגון אשר נושא הכנסות. בישראל, גביית מס הכנסה מוטלת על פי חוק "פקודת מס הכנסה", כשאכיפת החוק מוטלת על רשות המסים בישראל.
במדינת ישראל, גביית המס והסכום שעל כל אדם לשלם, נעשים בהתאם למה שמכונה "טבלת מדרגות המס". הרעיון העומד מאחורי תפיסה זו, הוא העיקרון שמבקש להטיל מס הכנסה גבוה יותר – ככל שההכנסה גבוהה יותר עקרון זה נקרא "מס פרוגרסיבי".

חישוב המס נערך באופן שנתי, ולא באופן חודשי – מס הכנסה בוחן מה הייתה סך ההכנסה של אדם מסוים בשנה מסוימת, ולפי עקרון זה, הוא גובה את אחוז המס. הכנסות לדוגמא יכולות להיות: משכורת, קצבאות, דמי אבטלה, מתן שירות, שכר אומנים, קרנות פנסיה, הכנסות מביטוח ועוד...חישוב זה, אינו שונה בין אדם שכיר או עצמאי. אולם, בעוד מרבית העצמאים מעסיקים איש חשבונות אשר עומד על כל הוצאות המיסוי שלהם (ולפיכך יש נטייה לתשלום מדויק), שכירים לרוב, אינם מתייחסים למס שנגבה מהם (אלא בעיקר לנטו בתלוש המשכורת) – ולכן פעמים רבות הם מפסידים כספים שנגבו מהם ללא הצדקה.

כאשר נגבו כספים ללא הצדקה ניתן לקבל אותם בחזרה ממס הכנסה, דרך טובה לעשות זאת היא לגשת למשרדים המתמחים בהחזרי מס. התנאי הבסיסי כאמור, הוא ששילמת מס הכנסה.
הסיבות הנפוצות להחזרי מס הכנסה הן: חוסר רציפות בעבודה, הגוררת עבודה במספר מקומות, עבודה במספר מקומות במקביל (הערכה וחוסר תיעוד בתיאום מס), הנחות ונקודות זיכוי שאינן מדווחות (לדוגמא, מגורים באזורי ספר, חיילים משוחררים) וזכאות להנחות במס על בסיס מתן תרומות. בנוסף, לעיתים מס הכנסה צריך להחזיר כספים בשל: הפקדת כספים את קופת גמל או תשלום לביטוחי חיים, יציאה לפנסיה ו/או פיטורין, מוגבלויות רפואיות אצל בן משפחה, הוצאות רפואיות על בתי אבות ומוסדות סיעודיים ומשפחות חד הוריות.

במידה ובמהלך השנה מצאתם עצמכם באחת או יותר מהסיטואציות הללו, רצוי לפנות אל אחד מהמשרדים המתמחים בהחזרי מס. פעמים רבות הייעוץ הראשוני, ובדיקת הזכאות הינה בחינם (כך שבמידה ואינכם זכאים להחזרים של מס הכנסה, לא תצטרכו לשלם). כמו כן, קיימות סיבות נוספות לקבלת החזרי מס, ולכן במידה ואתם שכירים בשנים האחרונות משתלם לברר את העניין.

כותב המאמר בעל חברת רואי חשבון המתמחה בתחום החזרי מס, וישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה הנוגעת לתחום המבלבל - החזרים של מס הכנסה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב