דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה צפוי בתחום ניהול הכספים: שנת 2010 ואילך 

מאת    [ 07/01/2010 ]

מילים במאמר: 842   [ נצפה 1479 פעמים ]

האם חברות אכן למדו לקח מניסיון המשבר הכלכלי בשנת 2009? כיצד ימשיכו לפקח על ההוצאות ולהשיג יעילות תפעולית?  קיימות סיבות רבות מדוע שנת 2010, תהיה שנה מעניינת שכדאי לחכות לה: החל מכלכלה ופוליטיקה, וכלה בטכנולוגיה וספורט. השינוי נמצא באוויר. תחילתו של עשור חדש וההבטחה להתאוששות כלכלית מביאים עמם תחושה של אופטימיות ופוטנציאל לצמיחה עסקית.במרכזו של הפוטנציאל לשינוי מצויה ההבנה הברורה שעל העסקים ללמוד מניסיונם הפיננסי בתקופת המשבר. צמצום עלויות וקונסולידציה של חובות, היו על סדר-יומם במהלך 2009, וכמה חברות אכן ביצעו שנויים חיוביים משמעותיים בתהליכי העבודה שלהם-ובשורה התחתונה-כתוצאה מהמצב בשוק. התאוששות כלכלית עשויה להיות בדרכה אלינו, אבל אין זה סביר שנושאים פיננסיים יירדו מראש סדר היום העסקי ב-2010. מה צפוי בתחום ניהול הכספים עם כניסתנו לעשור חדש?

בקרה/פיקוח וניהול סיכוני ספקים

מנהלי הכספים הראשיים עדיין מרכזים את מירב תשומת לבם לשמירה על הפחתת עלויות שהשיגו במהלך 18 החודשים האחרונים. עתה, כאשר האמצעים לקיצוץ עלויות בטווח הקצר, כמו צמצום בעובדים, מוצו, הרי ששמירה על הוצאות מבוקרות ורכש מבוקר, עלו לראש סדר העדיפויות של הצוות הפיננסי. אכן, חברות קמות ונופלות על בסיס חוזקה של שרשרת האספקה ותזרים המזומנים. יחסים קרובים עם ספקים מהדרגה הראשונה והשנייה, מהווים גורמים משמעותיים ביותר במשוואה של הערכה ובקרת סיכונים בשרשרת האספקה. חברות שמפקחות מקרוב על המחויבויות הכספיות שלהם, אם ניתן לנסח זאת כך, מצויות במצב איתן לזהות איומים פוטנציאליים, לפני שתזרים המזומנים שלהם יהיה מאוים באופן רציני.

אוטומציה גוברת

באותה מידה, השגת יעילות ביצועית בעסק כולו, הוצבה בראש סדר העדיפויות על-ידי הנהלות בחברות. עבור צוותי מחלקות הכספים, בחינה קרובה של תהליכי עבודתם הוכיחה את מגבלות המערכות הידניות. האימרה הישנה "זמן הוא כסף" מעולם לא נראתה נכונה יותר. צוותים שיכולים לצמצם טעויות ולהגביר את קצב עיבוד הנתונים, מסוגלים להגיע לשיא של הפחתת עלויות אפקטיבית. אוטומציה מצידה מציעה הזדמנויות נרחבות יותר לקונסולידציה של משאבים, המאפשרת לחברות צנטרליזציה תפעולית, שאחרת יהפכו בלתי-יעילות לאורך זמן. תהליכים פיננסיים אוטומטיים יושמו בהצלחה על-ידי מספר חברות ענק, וכאשר חברות ענק מובילות מגמה באופן הזה, גם חברות בסדר גודל בינוני ילכו בעקבותיהם עם הזמן. גורם השימוש הגובר בתשלומים אלקטרוניים, נמצא בעלייה מתמדת ונראה שזה רק עניין של זמן לפני שתשלומים אלקטרוניים יהפכו לנורמה בקרב עסקים בכל הגדלים.

Interoperation

למרות שאוטומציה וביצוע תשלומים אלקטרוניים נהנים מרמות אימוץ גבוהות, ברור שלא כל חברה בחרה לבצע את אותו המהפך ממערכות ידניות לאוטומטיות כבר עכשיו. אף-על-פי שיש כאן בהחלט גורם של עלויות אותו יש לקחת בחשבון בתהליך היישום, הרי שברוב החברות המיישמות את המערכות החדשות היו פרגמטיים בגישתם להשקעה, בהניחם הנחה נכונה-שההחזר על ההשקעה לטווח הארוך (ROI) הוא אפקטיבי הרבה יותר מאשר העלות עצמה, הכרוכה ברכישת המערכת והטמעתה. עבור חברות שבחרו לבצע אוטומציה של תהליכי העבודה שלהם, קריטריונים שונים היו בעלי חשיבות משתנה. נושא אחד היה משותף כמעט לכולם אם לא לכולם: ביצוע תשלומים אלקטרוניים אינו עומד בפני עצמו. כדי לשפר תהליכים באופן יעיל ומעשי, חברות צריכות להתייחס לפעולה זו כחלק רחב יותר בשרשרת. שיתוף פעולה עם כלכלות אחרות.  יציאתן של כלכלות העולם לעבר התאוששות והבראה תביא להפעלת רשת רחבה יותר של תהליכי אוטומציה פיננסית. הסחר הבינלאומי מציע הזדמנויות לעסקים בכל הגדלים. כך למשל, סך הרכש של הממשלות בקהילה האירופית, משתווה ל-16% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP) בכל היבשת, או 1.5 ביליון אירו-שווין של ההזדמנויות העסקיות עבור אותן החברות היכולות להבטיח את חוזיהם ולהתאים את פעילויותיהם למצב החדש בשוק. יוזמות כגון Pan-European Public Procurement On-line (PEPPOL) שנועדו לספק תהליך סטנדרטי לחברות אירופאיות המבקשות להתמודד על מכרזים ממשלתיים בכל מקום בקהילה האירופית, מהוות דוגמא כיצד חלק מגבולות הסחר הגלובאלי נופלים. עם חקיקה מסוג זה, זה רק עניין של זמן בטרם החברות המסחריות יתאימו עצמן לשינויים בתקני השוק והתעשייה. יחד עם השינוי התרבותי שהתחולל בשנים האחרונות, הרואה את בריטניה מרחיבה את גבולותיה באופן גדל וממלאת תפקיד מרכזי בבמה האירופית והגלובאלית, הטכנולוגיה יכולה לשמש גורם מניע חשוב לשיתוף פעולה וצמיחה.

גישה לניידות (Mobile Access )

לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין את חשיבותה של טכנולוגיית הניידות. עם המחשבים הניידים והתרחבות ה-PDA ההופכים במהירות קטנים יותר וחכמים יותר, עלייתי של טכנולוגית ה- WiFi והפס הרחב, והחקיקה הגוברת לעבודה גמישה, אין ספק שהרעיון המסורתי של צוותי עובדים מבוססי משרד וניהול עבודה, כבר חלף מזמן. פירוש הדבר, שבעוד חברות רבות כבר אימצו את סגנון העבודה מרחוק, הרי שהצוותים במחלקות הכספים והגזברות נותרו צעד אחד מאחורי עמיתיהם לעבודה- הם עדיין מחכים לתשלומים המגיעים להם, משום שהחשבונות טרם נחתמו אישית על ידי מנהל הכספים הראשי... ובעוד שאין כל הצדקה מדוע לא ליישם מערכות טכנולוגיות המאפשרות חתימה אלקטרונית מכל מקום בעולם, הרי שאחרי הכל, בקרה היא מילת המפתח. דחיית תשלומים פשוט בגלל שמישהו מסוים לא נמצא במשרד, נראית בקושי כמי שמתאימה למאה ה-21עם ענני המיחשוב המצויים מעלינו כאחד הטרנדים הלוהטים של העשור הבא, כוחות העבודה בעולם יפיקו תועלת מפיריון עבודה גובר, עלויות גישה נמוכות לנתונים, ללא התחשבות בגודל ובגיאוגרפיה. זה רק הגיוני להאמין שהגישה לניידות פיננסית ומערכות תשלומים אלקטרוניים תהיה מקובלת כתוצאה מהתפתחות מגמה זו. יישום נרחב של המערכות הפיננסיות החדשות, הוא ככל הנראה הצעד הבא. כמו כן, כמו עם כל תחזית, יש להמתין ולראות מה יהיו פני הדברים במציאות.

יהא אשר יהא, דבר אחד נראה ברור: הטכנולוגיה תמצא בליבת השינוי. חברות טכנולוגיה המציעות פתרונות פיננסיים וחברות עסקיות המיישמות ומאמצות אותם, ישחקו תפקיד חשוב באופן שבו הטכנולוגיה תראה, ותעבוד, אבל ללא כל ספק, העתיד הפיננסי של ניהול הכספים הוא אלקטרוני.

* תרגום מאמר מאת פאול קאולי, פורסם באתר gtnews, 15 בדצמבר 2009

שרון גונן-מנהלת שיווק, סילבר.נט, www.silvernet.co.il
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב