דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציון פסיכומטרי - כייצד מחושב הציון 

מאת    [ 05/01/2010 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 6176 פעמים ]


ציוני פסיכומטרי - על חישוב הציון ומשמעותו (וגם מה עושים בשביל לקבל ציון גבוה במיוחד)

ציון יחסי - מה הכוונה?

הציון הפסיכומטרי הוא כידוע ציון משוקלל ואינו אבסולוטי בהתאם לשאלות שנענו נכונה, המרכז לבחינות ולנערכה (הגוף שמעביר את הבחינות בארץ) קבע נוסחא שהוא אינו מגלה את פרטיה אך ידוע לנו כי בכל מועד בחינה הציונים של כל הנבחנים משוקללים יחד עם הציונים של כל הנבחנים באותו המועד בחמש השנים האחרונות ובהתאם לזאת נקבע הציון הסופי של התלמיד. על מנת לקבל את הציון הגבוה ביותר (800 נקודות) אין עליך לענות על כל השאלות במבחן נכונה אלא רק לענות על יותר שאלות נכונות מכל הנבחנים באותו מועד (אפריל לדוגמא) באותה שנה ובחמש השנים הקודמות לה, באותה צורה אפשר לקבל את הציון הנמוך ביותר (200 נקודות) גם אם ענית על חלק מהשאלות נכון בהנחה שענית על הכי פחות שאלות נכונה.

ממוצעים והתפלגויות

הציון הממוצע במבחן פסיכומטריהוא 537, וחמישים אחוז מהאוכלוסייה יקבלו ציון גבוה מזה ו50% הנותרים מקבלים ציון גבוה מזה. 
בנוסף כ 50% ייקבלו ציון שבין 500 ל 600 נקודות. רק 5% מהאוכלוסייה יקבלו ציון גבוה מ 700 (בחוגים יוקרתיים רבים באוניברסיטאות המובילות זה ציון מינימום)

חלקי המבחן הפסיכומטרי ומשקלם

המבחן מורכב משמונה פרקי בחינה בשלושה נושאים: חשיבה מילולית, חשיבה כמותית ואנגלית, שישה מהפרקים הם פרקים אמיתיים שהציון שבהם ייחשב לציון הסופי ושניים מהם הם פרקי פיילוט שציונם לא נחשב בשיקלול הבחינה. 40% מהציון נקבע על ידי ההישגים בחלק החשיבה הכמותית ו40% נוספים לחלק החשיבה המילולית בעוד 20% בלבד מוקדשים לחלק החשיבה האנגלית. בדף הציונים שתקבלו תראו את התפלגות הציונים בין החלקים כאשר בכל נושא תקבלו ציון הנע בין 50 ל 150, ציון זה אינו משוקלל והוא משקף בבירור את כמות השאלות הנכונות שעניתם.

משקל שאלה אחת במבחן

לא ניתן להעריך במדוייק את משקלה של שאלה בודדת בבחינה, בראש ובראשונה מכיוון שהמבחן יחסי ומשוקלל ובנוסף לשאלה בחלק הכמותי ולשאלה בחלק האנגלית יש משקל שונה. בכל מקרה חשוב לזכור שתי נקודות: לכל שאלה בנושא מסויים (כמותי לדוגמא) יש את אותו המשקל לא משנה אם היא קלה או קשה ושככל שמתרחקים מהממוצע משקל השאלות משתנה למשל אם בציון הממוצע לכל שאלה כמותית יש ערך של 4.5 נקודות כאשר נתקרב לאזור ה700 כל שאלה נכונה נוספת תהיה שווה ניקוד גבוה יותר.

מועדי קבלת הציונים

הציונים ייתקבלו לרוב כארבעה שבועות לאחר מועד הבחינה.

כייצד משפרים את הציון הסופי

על פניו מדובר על משימה מאוד פשוטה, אך היא תדרוש מכם המון התמדה ומסירות, מכיוון שאין ביכולתכם לגרום לשאר הנבחנים בבחינה לענות בצורה שגוייה על השאלות בבחינה (וגם אם כן קשה לחשוב על משהו יותר נבזי מזה) יהיה עליכם לענות על מספר רב יותר של שאלות משאר הנבחנים.
הביטו בכיתה מסביבכם ונסו להעריך את מיקומכם בכיתה, מתוך הנחה שכיתה בת 40 תלמידים תכיל מקבץ מייצג של האוכלוסייה (הנחה לא מדוייקת אך לצורך הדיון בואו נשתמש בה מכיוון שהיא תהווה אומדן מסויים) באם אינכם נמצאים ב5% העליונים של הכיתה סביר להניח כי לא תוציאו ציון גבוה מ700.
ברמה  הקונקרטית יותר, הקדישו לפחות שלושה חודשים של לימודים אינטנסיביים לטובת הלימודים לבחינה והקדישו לה את כל זמנכם הפנוי ופנו את זמנכם מכל פעילות שהיא לא הכרחי., חלק מהבחינה יידרוש מכם פשוט לשנן תכנים (כמו אוצר מילים) וחלק יידרוש לרדת לעומק הבעיות ולנסות לאמץ את השיטות שמציע המכון על מנת להתמודד עם סוג מסויים של בעיות, במידה ואתם מתקשים בבעיות מסויימות הקדישו את רוב זמנכם לפתור בעיות אלו. הישגים מרשימים הם ברי השגה באמצעות שקידה ומאמץ סביר ביותר.

סיכום

זכרו הייטב כי פסיכומטרי רצוי לעשות פעם אחת, השקיעו את כל המרץ באותם חודשים מרוכזים על מנת להתקבל לחוג שבו אתם חושקים מכיוון שההשלכות עלולות להיות מאוד משמעותיות על חייכם המקצועיים.




אין לראות במאמר זה ייעוץ כלשהוא.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב