דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צרור עצות למשקיעי המטח - חלק ב' 

מאת    [ 05/01/2010 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 1811 פעמים ]

צרור עצות למשקיעי המט"ח – חלק ב'

בכתבה הקודמת העלינו מספר רעיונות בסיסיים ודרכי חשיבה עבור משקיעים המעוניינים להיחשף לשוק המט"ח. הנקודה המרכזית בה התמקדנו הייתה הצורך לבצע מסחר וירטואלי (דמו), לפני הפקרת כסף אמיתי לפתחו של הטורף. המסחר וירטואלי  נועד הן לבניית ביטחון עצמי והן לבחינת מספר נתונים סטטיסטיים חיוניים אותם פירטנו בכתבה הקודמת. כעת, נעבור למספר נקודות נוספות :

1. כמה עסקאות בו זמנית – כסוחר שרק עושה את צעדיו הראשונים, מן הראוי שלא תפתח יותר מעסקה אחת בו זמנית. התמקד בה, למד אותה, עקוב אחריה אך אל תתפתה לפתוח עוד אחת. רק אחרי שהזזת את הסטופ לנקודה בה העסקה תישמר רווחית, חפש את ההזדמנות הבאה. כדאי ללמוד לזחול לפני שרצים.

2. כמה להשקיע – מטבע הדברים הנטייה תהיה להפקיד סכום ראשוני גבוה. משהו שנע בין 5,000 – 10,000 דולר. מי שיש לו ומרגיש מוכן, שיבושם לו. מי שמעוניין להתחיל בקטן כדאי שיחשוב על סכומים נמוכים יותר. הפקדה של כמה מאות דולרים היא חסרת ערך ושקולה למסחר בדמו. סכום הכסף שמופקד חייב להיות בעל משמעות ממשית עבורך מחד, אך לא לפגוע מהותית בכיס מאידך

3. כמה עסקאות לפתוח באותו יום – אחת, לא יותר. ביצעת עסקה, סגרת אותך – מספיק להיום. למה? ראשית משום שיש לשים גבול לזמן המסך היומי. שנית, וזו הסיבה החשובה יותר, מפני שאם תרוויח תאבונך יפתח ותרצה, חמדן שכמותך, להרוויח עוד. אלא שמחמדנות רק מפסידים. מנגד, אם הפסדת, סביר להניח שיצר הנקמה יפעפע וידחוף אותך לבצע עסקה נוספת כדי להחזיר את ההפסדים. יש פתגם ערבי יפה שאומר שהנקמה היא מאכל טעים כשאוכלים אותו קר. הירגע קודם. בדוק מדוע הפסדת ורק לאחר מכן בצע עסקה נוספת.

4. מה כמות הביטחונות הרצויה בכל עסקה ועסקה – השתדל להימנע מפתיחת עסקאות גדולות.  חדרי עסקאות המט"ח מאפשרים להשקיע במינוף של 1 ל-100. כלומר, בטחונות של 1,000 דולר בלבד יספיקו לפתיחת פוזיציה בסדר גודל של 100 אלף דולר. לשם התחלה זו פוזיציה מספיקה ומספקת. ואפשר גם פוזיציות קטנות יותר – לשיקולך.

5. סטופים – זו תעודת הביטוח שלך להישרדות בשוק המט"ח. למעשה בכל שוק שהוא. אל תפתח שום עסקה בלי למקם הוראה ברורה ומוגדרת לקטיעת הפסד. התנאי המרכזי למיקומו של הסטופ הוא פוטנציאל הרווח שהעסקה מגלמת.

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב