דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כללי המסחר הבסיסיים 

מאת    [ 05/01/2010 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 1950 פעמים ]

כללי המסחר הבסיסיים

משנה: על שלושה כללים בסיסיים עומדת השיטה : על המגמה, על הסטופ ועל מימוש הרווחים

הצלחה במסחר בניירות ערך היא עניין של שיטת עבודה. מרבית הסוחרים סבורים ששיטה משמעה היכן לקנות והיכן למכור. העניין וההצלחה הם דברים רחבים ועמוקים הרבה יותר. ההצלחה מגיעה מהיכולת לשמור ולקיים לא מעט כללים בסיסיים. הרצון להצליח במסחר משול לגלישת גלים. הסוחר נאבק בכוחות החזקים ממנו עשרת מונים וכדי לזכות בחופש שפירושו היכולת לסחור על בסיס עצמאי ובלתי תלוי, חייב סוחר לבנות משמעת עצמית חסרת פשרות. כללים רבים קיימים למסחר הניירות ערך וחשיבותם רבה. אלא שבשלב הנוכחי אציג את שלושת הראשונים בלבד שלעניות דעתי מהווים את אבני היסוד למסחר מוצלח לאורך זמן.

הכלל הראשון : סחור רק בכיוון המגמה. אחת הטעויות הבסיסיות אותן עושה סוחר פרטי הוא קנייה כנגד כיוונה של המגמה. היא נובעת, להערכתי משני טעמים : הראשון הוא הרצון הלא ברור לרכוש בזול. מניה שירדה באחוז מסוים נראית לפתע אטרקטיבית וזולה. ולא כך הוא. לקנות בזול הוא דבר רצוי, אם כי לא יותר מדי בזול. עבודה נגד מגמה נובעת גם מן הטעם שברצונו של הסוחר הפרטי להוכיח את יכולתו לקבוע ולחזות במדויק את נקודת המפנה בשוק, להיות הראשון שמצטרף, לגרד את האחוזים הראשונים, להיות צודק. אין דבר טיפשי מזה. סוחר פרטי אינו יכול לקבוע, במרבית המקרים, מתי השוק זול, מתי הוא יקר, או מתי הוא סביר. היחיד שיכול לעשות זאת הוא השוק עצמו. מעבר לכך, בניסיון הנואש לאתר את נקודת המפנה כרוכים הערכה עצמית, אגו, לחץ מנטאלי, שחיקה נפשית ועוד הרבה גורמים שהשלכותיהן ארוכות הטווח על הביטחון העצמי של הסוחר ויכולתו לפעול על בסיס שיטתי, עלולים להיות הרסניים. לכן, תן לשוק לקבוע את הכיוון ורק אחר כך חבור אליו.

הכלל השני : סוחר מקצועי לא מבצע עסקה בלי לדעת מראש מהי הנקודה לקטיעת ההפסד. המינוח המקצועי הוא “Stop loss". סוחרים רבים נוטים לגלות כי חניכת הפוזיציה הייתה מוטעית ומוסיפים חטא על פשע. לא רק שאינם קוטעים את העסקה הכושלת מיד עם תחילתה, כפי שצריך לעשות בכדי לשמור על ההפסד בעודו זעיר, אלא שהם מנסים למצע את ההפסדים, כלומר, לרכוש עוד במחיר נמוך יותר. את ההיגיון הזה מעולם לא הבנתי. אם הרכישה הראשונה הוכיחה עצמה כשגויה, מדוע לבצע אחת נוספת. המעשה הנכון הוא לקטוע את העסקה בעוד ההפסד זעיר. לרכוש בפעם השנייה? רק אם הרכישה הראשונית התבררה כמוצלחת.

הכלל השלישי : אל תאפשר לעסקה רווחית להפוך לכושלת  - אחד מן ההפסדים הכואבים יותר, ואולי יהיה זה נכון לומר הטיפשיים ביותר, נגרם כאשר עסקה רווחית הופכת לכושלת. סוחר רוכש מניה במחיר נתון וצופה עליות. עד לשלב מסוים הוא רואה ברכה כאשר המניה מתנהגת בהתאם לציפיותיו. בשלב מסוים, חל שינוי לא צפוי והמגמה משתנה. הרווחים הולכים ומתאדים והמצב יוצא מכלל שליטה. היכולת לקרוא את השוק נמוכה וברור שהמניה אינה מתנהגת כצפוי. טעות היא לשבת ולהמתין לנקודת מפנה נוספת. במקרה כזה, מחליף הסוחר פעולה בתקווה. במקום לחתוך את העסקה בנקודה בה עדיין יש רווח, הוא יושב ומתפלל לחידוש מגמת העליות. חסר טעם והיגיון. לעולם אל תאפשר לעסקה רווחית להפוך לכושלת. חתוך בזמן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב