דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור בגירושין - מתי לפנות למגשר 

מאת    [ 04/01/2010 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 2336 פעמים ]

בתקופת מיתון זוגות רבים נקלעים לקשיים בזוגיות עד כדי פירוקה. כאשר בני הזוג מגיעים להסכמה כי הזוגיות הגיעה אל קיצה, עולה על הפרק השאלה כיצד לסיים את הזוגיות: באמצעות פנייה לערכאות משפטיות או בהליך גישור. בתקופה זו פורחת תעשיית הגישור בקרב זוגות שנוטים להתגרש, מתוך הנחה שמגשר אחד זול יותר משני עורכי דין. זו מחשבה שיש מאחוריה אמת אבל, וזה אבל גדול, גישור לא מתאים לכל זוג, ולכן גם בתחום הזה הזול עלול להתברר בסופו של יום כיקר יותר. דווקא כעת בתקופה של מצוקה כלכלית חשוב כבר בפגישת הייעוץ לבדוק איזה הליך עשוי לחסוך יותר כסף. לא כל זוג מתאים לגישור. כאשר אני מאפיין זוגות ואת התאמתם לגישור, אצל המתאימים לגישור קיים רצון או לפחות הסכמה של שני בני הזוג בסיום הנישואין. טובת הילדים חשובה לשני בני הזוג. תמימות דעים של בני הזוג בשאלות של ערכים, חינוך ואמון הדדי לגבי כושר ההורות של השני. רצון עז של הצדדים להימנע מתביעות בבית המשפט. רמת העוינות נמוכה / בינונית. היסטוריה של יחסי אמון בין בני הזוג. יכולת של כל אחד מבני הזוג לראות גם את צרכיו של השני. יחסים נמשכים גם לאחר הגירושין, לפחות לצורך תקשורת טובה עם הילדים. יכולת דומה של שני בני הזוג להביע עצמם ואת צורכיהם. תום לב של שני הצדדים.

להלן ארבע דוגמאות בהן גישור יחסוך כסף: הדוגמא הראשונה - המאהבת שלך בהריון ואתה רוצה להתחתן איתה בהקדם האפשרי - זה מקרה שבו לא יהיו ויתורים, אלא רק מצידך. בית הדין לא יכיר בהריון של המאהבת שלך כעילה מצידך לגירושין, לכן הליך גישור יהיה מהיר יותר אם יש לך נכונות לשלם יותר. הדוגמא השניה - אשתך מרוויחה יותר ממך וטוענת שהיא רוצה להתגרש על פי חוק מכיוון שאתה לא מפרנס אותה בכבוד. אם שניכם מסכימים לחלוק את הרכוש על פי חוק, ואין ביניכם מחלוקות מהותיות - סביר להניח שהליך גישור הוא הדרך הנכונה בשבילכם. הדוגמא השלישית - החלטתם להתגרש ברוח טובה כדי לא לפגוע בילדים. מכיוון שהליך גישור מצריך הידברות ובני זוג שעברו גישור הם כאלה, שידעו לדבר ביניהם גם ברגעים הקשים, סביר להניח שיהיה להם קשר טוב יותר גם אחר כך. הדוגמא הרביעית - פניתם למגשר בתחום דיני המשפחה. זוגות רבים שרוצים לחסוך כסף פונים למגשרים בעלי הכשרה משפטית והכשרה כמגשר. המגשר יכול ליידע את הצדדים על מצבם המשפטי, לנסח את הסכם הגירושין שיוגש לבית המשפט וללוות את הצדדים לדיון שבו יאושר ההסכם.

מומלץ לקבל ייעוץ משפטי אצל עורך דין לקראת גיבוש ההסכמות ולקראת ההסכם.

המצבים שאינם מתאימים לגישור מאופיינים ברמת עוינות גבוהה, אלימות או איום באלימות, התעללות בילדים, אי אמון בסיסי ו/או היסטוריה של יחסי חוסר אמון. חוסר יציבות נפשית. מכורים (סמים, אלכוהול וכו'). חוסר שיוויון משמעותי בין הצדדים ( תקשורת, כישורים, כסף, מערכות תמיכה וכו'). כשאחד הצדדים אינו מוכן להתגרש / להיפרד. חוסר תום לב של לפחות אחד משני בני הזוג.

כאמור, לא כל זוג מתאים לגישור. זהו הליך די אליטיסטי. הפגישה הראשונה של המגשר עם בני הזוג היא פגישה קצרה בעלת אופי טכני. מעין אבחון : האם הזוג הזה - שווה וכדאי להתחיל איתו את ההליך - המגשר שומע את הציפיות של בני הזוג. בשנים האחרונות מסתמנת מגמה גוברת והולכת, בקרב מגשרים בתחום המשפחה, לקיים פגישות קדם גישור נפרדות עם כל אחד מבני הזוג, לפני קיומה של פגישת הגישור הראשונה, המשותפת לכל הצדדים. באמצעות הפגישות הנפרדות, יכול המגשר להתכונן לגישור, להכיר את כל אחד מבני הזוג, לבסס איתו קשר אישי ולאבחן היבטים של חוסר איזון בסיסי ביחסי הכוחות בין בני הזוג.    

אלי אייל - רואה חשבון משפטן בורר ומגשר, הכנת חוות דעת מומחה בענייני משפחה לבית המשפט ולעורכי הדין.  משרד ראשי: הגעתון 29 , נהריה לפי תיאום : אלנבי 96 , תלאביב טלפון 049925260 , 0544920960 yaeleli4@netvision.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב