דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליסינג תפעולי 

מאת    [ 04/01/2010 ]

מילים במאמר: 630   [ נצפה 3182 פעמים ]

המונח ליסינג לא מתייחס רק לתחום כלי הרכב אלא מתאים גם להחכרה של ציוד מסוגים אחרים ובעצם מתייחס לעסקה שבה לקוח שאין לו כסף לקנות ציוד בעצמו, מקבל אותו לתקופה מסוימת מחברה שלה דווקא כן היה כסף לקנות אותו.

 

אז מה זה ליסינג?

 

ליסינג, הנקרא גם שכר מכר, הוא שיטת מימון להחכרת ציוד. כאמור, השיטה מוכרת לציבור במיוחד בתחום החכרת הרכב. חברות ליסינג יוצרות הסכם עם חברה המעוניינת להחכיר רכב לעובדיה אך אין לה מימון לרכב עבור כל עובד ועובד. הסכם ליסינג נחתם לכמה שנים מראש ותמורתו מקבלת חברת ליסינג תשלום חודשי.

 

אבל רגע – החכרה? מה זה בכלל החכרה? אל תיבהלו – יש מילה כזאת. החכרה היא בעצם השכרה לתקופה ארוכה, תקופה של לא פחות משישה חודשים. לכן רכבי חברה תמיד מושכרים דרך הסכמי ליסינג תפעולי או מימוני ולא דרך חברות רגילות להשכרת רכב, שם תקופות ההשכרה הן קצרות בדרך כלל.

 

מימון לרכב בשיטת ליסינג מימוני

 

ליסינג מימוני הוא החכרה של ציוד לתקופה של עד ארבע שנים, כאשר הוצאות התחזוקה של הציוד ממומנות על ידי הלקוח. התשלום החודשי שמקבלות חברות ליסינג בהסכם זה מכסה את הריבית שהשקיעו חברות הליסינג בקניית הציוד ואת הפחת שנגרם כתוצאה מהשימוש בו.

 

כאשר הציוד המוחכר הוא רכב, בהסכם הליסינג המימוני הלקוח יממן את הטיפולים ברכב וידאג להוצאות הביטוח, אך אם הרכב יהיה מעורב בתאונה, כספי הפיצוי יגיעו לחברת הליסינג, שהיא בעלת הרכב. בשיטה זו התשלום החודשי נמוך יותר מאשר התשלום החודשי עבור ליסינג תפעולי.

 

ומה הוא ליסינג תפעולי?

 

שיטת הליסינג התפעולי היא שיטת מימון לרכב או לציוד אחר שבה הלקוח מקבל את הציוד לתקופה של שנתיים עד ארבע שנים וחברות הליסינג מממנות את הטיפולים ואת תחזוקת הציוד. זו הסיבה שהתשלום החודשי בהסכם מימון זה הוא גבוה יותר – עליו לכסות בנוסף לריבית על הקנייה ולפחת גם את התחזוקה השוטפת.

 

חברות ליסינג המחכירות רכב בהסכם של ליסינג תפעולי מממנות את הטיפולים להם ייזקק הרכב בכל תקופת ההחכרה ומספקות שירותי גרר וטסט בעת הצורך. גם ביטוח לרכב ניתן לעשות דרך חברת הליסינג למעט ביטוח החובה שהוא באחריות המבוטח.

 

מה קורה בתום הסכם ליסינג תפעולי?

 

בסיום הסכם ליסינג תפעולי או כל התקשורת אחרת בסגנון, יכול החוכר פשוט לסיים את העסקה בתאריך המיועד אחרי שעמד בכל התשלומים. אפשרות נוספת היא לקנות את הרכב בסוף תקופת ההחכרה. ניתן גם להחליף לרכב מדגם אחר תמורת תשלום נוסף, כאשר לעיתים ישנן עסקאות בהן מוסכם שהרכב יוחלף לאחר מספר מסוים של קילומטרים.

 

למה כדאי לבחור ליסינג תפעולי?

 

השיטה היא שיטה מאוד נוחה ומאפשרת לעובדים להחזיק ברשותם רכב בהוצאה קטנה הרבה יותר מאשר אם היו קונים אותו בעצמם. גם התשלומים החודשיים נוחים מאוד ומה גם שזו הוצאה המוכרת במס. כמעט כל חברה שמכבדת את עצמה נמצאת בהסכם עם חברות ליסינג, כאשר מבין השיטות הקיימות בשוק, הפופולארית ביותר היא ללא ספק ליסינג תפעולי – השיטה הנוחה והמשתלמת ביותר.

 

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב