דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צוואה הדדית 

מאת    [ 04/01/2010 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 4012 פעמים ]

צוואה הדדית הנה צוואה אשר שני אנשים (בדרך כלל בני זוג) עורכים, על מנת להבטיח מצב בו אחד מהם הולך לעולמו ומשאיר אחריו את אותו אדם אשר עימו ערך את אותה צוואה, עם האפשרות להמשיך ולהתקיים, מבלי לחשוש שיורשים על פי דין (על פי חוק הירושה), ידרשו את חלקם בירושה ויותירו את הצד הנותר בחיים, חסר כל.

 

כלומר, צוואה הדדית, תכלול בתוכה, הוראות בכל הקשור לרכושם המשותף של עורכי אותה צוואה. הוראות אלו בדרך כלל יכתיבו את אופן חלוקת הרכוש המשותף כך, שהצד הנותר בחיים יירש את כל חלקו של הצד שהלך לעולמו ולאחר שהצד הנותר בחיים ילך לעולמו, הרכוש המשותף יתחלק בין יורשים אשר שני הצדדים לאותה צוואה החליטו עליהם.

 

צוואה הדדית לא ניתנת לביטול מרגע שאחד הצדדים החתומים עליה הלך לעולמו. כלומר, צוואה הדדית ניתנת לביטול כל עוד שני הצדדים אשר חתמו עליה בחיים, ואחד הצדדים מעוניין לבטלה. ביטול של צוואה הדדית ייעשה באמצעות הודעה של אחד הצדדים לצד השני.

 

עריכת צוואה הדדית, נעשית בדרך כלל, על מנת שהחותמים עליה יהיו שקטים בעודם בחיים, כי במידה ואחד מהם ילך לעולמו, הצד השני ייהנה בעודו בחיים מכלל הרכוש המשותף.

 

צוואה הדדית, למעשה נותנת פיתרון למצב בו אחד הצדדים הלך לעולמו והשאיר אחריו בן זוג. במצב דברים כזה כאמור, בהתאם לחוק הירושה, יורשיו של בן זוג אשר הלך לעולמו הנם בן הזוג הנותר בחיים וכן ילדי הצדדים.

 

מאחר והיו לא מעט מצבים בהם ילדי הצדדים דרשו את חלקם בירושה בהתאם לחוק לאחר שאחד מההורים שלהם הלך לעולמו, החוק מצא פיתרון לפיו בני זוג יכולים לחתום על צוואה הדדית לפיה הם מורישים אחד לשני את כלל רכושם ורק לאחר ששניהם ילכו לעולמם הם מורישים את כלל רכושם לילדיהם המשותפים.

 

לסיכום, במידה והנכם חוששים כי ילדיכם יעמדו על חלקם בירושה לאחר לכתו לעולמו של בן או בת זוגכם, הרי שהפיתרון ההולם בעבורכם בנסיבות העניין הנו, עריכה וחתימה על צוואה הדדית. אולם, גם כאן, חשוב מאוד כי בטרם תחתמו על צוואה הדדית, תפנו לעורך דין הבקיא בתחום של דיני ירושה וכן בקיא בעריכה ובניסוח של צוואה הדדית, על מנת שזה יוכל לסייע לכם לערוך צוואה, אשר בבוא העת, לא ניתן יהיה לפסול אותה.

 

כמו כן, חשוב לדעת כי על צוואה הדדית להיות חתומה על ידי שני עדים אשר אין להם כל עניין בירושה.

עו"ד שלומית סטרוגנו 077-2115151 www.easyget.co.il ***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד. צוואה - האתר המקיף ביותר בנושא צוואות. צוואה - מגוון מאמרים בנושא צוואה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב