דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול פרויקטים 

מאת    [ 03/01/2010 ]

מילים במאמר: 877   [ נצפה 4297 פעמים ]

ניהול פרויקטים

 

ניהול פרויקטים. אחד התפקידים הקשים והמאתגרים ביותר בכל ארגון, קטן כגדול. מנהל פרוייקט הוא אדם שעובד וצריך להתמודד עם כמה גורמים בו זמנית, שלכל אחד אינטרס משלו. לא פשוט, במיוחד בעולם העסקים של היום, בו הכל נמדד בזמן וכסף.

 

אז מה בעצם כולל ניהול פרויקטים?

 

אדם האחראי על ניהול פרוייקטים בארגון בעצם עובד מול הנהלת החברה בשלב ראשון ומעצב יחד איתה את הרעיון החדש. ההנהלה ומנהל הפרויקטים חושבים יחדיו על הרעיון והדרכים ליישם אותו בצורה הטובה ביותר. בסיום התהליך הזה נקבעים שני קריטריונים שהם החשובים ביותר אולי בכל הנושא: התקציב ומשך הזמן לביצוע.

 

בהמשך, ניהול פרויקטים כולל כמובן הצבת יעדים וגיבוש הפרויקט מבחינה ביצועית. לאחר מכן מתחילים ביישום כל ההחלטות, כלומר הוצאת הפרויקט עצמו לדרך ומכאן- ליווי התהליך ודאגה שהכל מתבצע על פי התכניות. מנהל הפרויקטים נמצא יחד עם הפרויקט מרגע לידתו ועד השלמתו.

 

הזמן והעלות: כלים למדידת ניהול פרויקטים

 

כמובן שיש הרבה דברים חשובים במדידת הצלחתו של כל פרויקט, כמו עד כמה הוא תרם לארגון ולעובדיו, עד כמה השיג את מטרותיו וכדומה. אבל מבחינת ניהול פרוייקטים, הדברים החשובים ביותר הם בעיקר שניים: הזמן והעלות. אם שני אלו הסתכמו בסופו של דבר בפחות ממה שנקבע תחילה- ניהול הפרוייקט היה מוצלח. לא? מנהל הפרוייקט יצטרך לבדוק את עצמו טוב טוב.

 

ניהול פרויקטים זה מקצוע לא פשוט

 

יש מעט מאוד נושאים שנמדדים בכלים כל כך אכזריים כמו זמן ועלות. תוסיפו לזה את העובדה שאדם האחראי על ניהול פרויקטים מתמודד בדרך כלל, בתוך הארגון עצמו, מול עוד מנהלי פרויקטים רעבים להצלחה ותקבלו את המתכון לתפקיד לחוץ מאוד אך בעיקר מאתגר, כזה שלא נותן לך לנוח ודורש עוד. תמיד.

 

חשוב להדגיש כי על מנהל הפרויקטים לדעת שמעבר לכלים המידיים של זמן ועלות, הוא יימדד כמובן גם מול הצלחת הפרויקט. ייתכן שהמנהל יעמוד בתקציב ובזמן שנקבעו מראש, אך התוצרת הסופית לא תשביע את רצון הלקוחות או ההנהלה. גם אז, הכל ייפול על כתפיו.

 

ניהול פרויקטים: לדעת לטפל בכמה אינטרסים במקביל

 

קחו לדוגמא ניהול פרויקטים בבניה. מנהל הפרויקט צריך להתמודד עם הדרישות והבקשות של חברת הבניה, עם הפניות מהלקוח, עם הצרכים של צוות העובדים שמבצע את הפרויקט ובדרך כלל גם עם הספקים. כל גורם דורש את התייחסות מקסימלית ודורש ממנהל הפרויקט שיספק לו את כל מבוקשו. לעיתים יש גם התנגשויות בין הבקשות של כל גורם. ניהול פרויקטים דורש עצבי ברזל ועור של פיל. אז כדאי שתתחיל להתכונן.

 

ומה עם לימודים בתחום?

 

אכן, לפני שתתחילו לעסוק בתחום של ניהול פרויקטים, כדאי שתבינו מה כוללים הלימודים בנושא. לימודי ניהול פרויקטים מתמקדים בכלים שיש לתת לכל מנהל פרויקטים בעתיד, כדי שיוכל להפיק את המירב מכל פרויקט וידע איך לנהל אותו נכון. תוכלו למצוא בארץ רשימה ארוכה של מקומות שמציעים קורסים בניהול פרויקטים או כאלו שמיועדים למי שכבר נמצא בתעשייה ורכש ידע בתחום, כמו היחידה ללימודי המשך בטכניון.

 

לימודים כאלו, של היחידה ללימודי המשך, דורשים השכלה אקדמית קודמת (כלומר, לא ניתן להירשם לקורס אם אינך מחזיק בתואר ראשון לפחות) וכן ניסיון מעשי כמו מנהלי מחלקות, מנהלי אירועים או אנשים שכבר עוסקים בתחום ניהול פרויקטים בבניה.

 

 

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב