דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה ועור 

מאת    [ 30/11/2006 ]

מילים במאמר: 736   [ נצפה 4899 פעמים ]

מאת: ד"ר מיורד

מדענים וחוקרים עברו דרך ארוכה במאמציהם להבין את התכונות והתועלות של תוספים לשמירת העור. השימוש בוויטמינים וחומרי תזונה ללחות, נירמול, שמירה, ריפוי, מיצוב ויופי של העור הופך להיות הגל של ההווה כמו גם של העתיד. באופן ברור, השימוש הפנימי בוויטמינים הוא אחד מכלי הנשק החזקים ביותר בחיפוש המתמשך לעור צעיר יותר, בריא יותר ובעל מראה מושך יותר.

משנת 1972, שבה התחלתי את התמחותי, המלצתי למטופלי על שימוש בתוספי תזונה. בזמן שהשלמתי את לימודי הדרמטולוגיה שלי עבדתי כרוקח ותמיד האמנתי שתוספי תזונה מועילים לעור, ומקדמים באופן כללי את בריאות הגוף. הקדשתי שנים של מחקר לתחום ההזנה והבריאות של העור. למה, אולי תשאלו, שרוקח ודרמטולוג ימליץ על וויטמינים ותוספים ללקוחותיו? מדוע להקדיש כל כך הרבה אנרגיה וזמן ללקוחות בעלי אקנה, קמטים ונזקי שמש?

התשובה פשוטה - העור הוא איבר. זהו האיבר הגדול ביותר בגוף, והוא מקושר לכל תא ואיבר אחר בגופנו. זהו היסוד לכל סוג של טיפול מקצועי לשמירה על העור. העובדה שהעור מחובר לכל איבר בגוף צריכה להיות בחזית ההבנה של כל העוסק באסטטיקה של הגוף, והבסיס של ייעוץ מעמיק.

בואו וניקח מבט מעמיק יותר בעור. כשאנו מטפלים באפידרמיס במוצרים למריחה מקומית על עור הפנים, אנו מטפלים בכ-20% מהעור. שאר ה-80%, הדרמיס, אשר מכיל את התאים ואת הרקמה החיבורית הכוללת קולגן, סיבי אלסטין, וכלי דם, צריך להיות מטופל מבפנים. הדרך לעשות זאת היא דרך אוכל מזין ותמיכה נוספת באמצעות תוספים.

זה נשמע הגיוני לחלוטין - אכול היטב ויהיה לך עור טוב יותר, אבל אין זה כל כך קל להזין את העור בכל החומרים המזינים הדרושים לו כדי לשמור על בריאות ולחות התאים והרקמה החיבורית. מחקרים מראים שהאמריקאים סובלים מאכילת יתר, והם לא בהכרח מוזנים נכון. אפילו אותם 20% מהאמריקאים המתאמצים לאכול באופן קבוע את המינימום המומלץ של חמש מנות פירות וירקות ליום, אינם בהכרח מקבלים את הוויטמינים והמינרלים שהם סבורים שהאכילה הבריאה שלהם מבטיחה. כמות הוויטמינים הנמצאת במזונות מסוג זה תלויה במקום גידולם, כמה טריים הם, כיצד הם אוחסנו ובאופן הבישול שלהם.

האם ידעת שהתפוח ה"טרי" שאת קונה בחנות נקטף ואוחסן, ואז נשלח ואוחסן, ורק אחרי שבועות מגיע למדף בחנות? במהלך הזמן הנדרש להעברת התפוח לחנות, הוא מאבד את תכולתו המזינה. זה אומר, שאפילו אם אנחנו כן צורכים ירקות ופירות גולמיים, אורגניים וטריים, אנו עדיין לא מקבלים את התכולה המזינה המלאה כאילו אכלנו אותם ישירות מהעץ.

על פי סקר שנעשה לאחרונה ע"י ה- CRN - "המועצה לתזונה אחראית", 58% מהאמריקאים מודעים לכך כי הם אינם נמצאים במשטר אכילה מאוזן על בסיס קבוע. המכללה האמריקאית לתזונה מדווחת כי 46% מהוצאות המשפחות על מזון, הולכות למזון מהיר שאינו בריא. בעולם בעל הקצב המהיר של היום זהו אתגר להשיג את כל החומרים המזינים הנדרשים כדי להיראות טוב ולהרגיש טוב. ובכן, כמי שעוסקים באסטטיקה של הגוף, מה אתם יכולים לעשות?

בוא ונבחן את תוספי המפתח הנדרשים לעור בריא ולתמיכה בבריאות הכללית:

תוספת קולגן ואלסטין: מגיל 20, הקולגן שלנו מתחיל להצטמצם ב-1% לשנה. הזינו את גופכם במה שנדרש לו כדי לייצר את הקולגן והאלסטין. מבנה הדרמיס מכיל כרונדרויטין, דרמטן, וחומצה הילרונית. כדי לייצר חומרים אלו, הגוף יכול להמיר אותם מחומר תזונה הנקרא גלוקוזמין. גופנו מייצר גלוקוזמין אך לא בכמות מספיקה כדי לחדש את המלאי של הרקמות המחברות. מוצע לקחת מינון של 1,000 עד 2,000 מ"ג.
חומצות אמיניות: כשאנו אוכלים מזון המכיל פרוטאין, גופנו מפרק את הפרוטאין לכמה חומצות אמיניות, ואז סופח את החומצות האמיניות האלו ובונה אותן מחדש ברצף שאנו צריכים למטרות ספציפיות של הגוף. מתוך 20 חומצות אמיניות, רק 11 יכולות להיות מיוצרות על ידי גופנו. 9 החומצות האמיניות שאיננו יכולים לייצר נקראות חומצות אמיניות חיוניות. בנוסף לנטילת קומפלקס של חומצות אמיניות חיוניות, נדרשת דיאטה עשירה בשעועית, חיטה מלאה, אגוזים, זרעים, טופו ומזון רזה ובעל פרוטאינים כמו דגים ועוף.
חומצות שומן חיוניות: חומצות אלו חיוניות לספיחת מים ולשמירתם בתוך התאים. תוכנית עיקרון המים שהמלצתי למטופלי מבוססת על הגנה על קירות התאים, ושמירת המים בתוכם. חומצות שומן כמו שמני אומגה-3, חיוניות לשיער בריא ובריאות המוח, ובנוסף הן מספקות לחות פנימית אשר יכולה לחולל שינוי דרמטי במצב אקזמה או התייבשות חמורה. מכיוון שהגוף אינו מייצר לעצמו את חומצות השומן החיוניות, הן חייבות להגיע ממקורות מזון או תוספים. אני ממליץ על שניים, 1,000 מ"ג של תוסף חומצות משמן דגים ליום בנוסף לצריכה מרובה של דגי מים קרים, שמן זית וזרעי פשתן.
ויטמינים ומיקרו-מינרלים: כדי לגרום להמרת גלוקוזמין, חומצות אמינו וחומצות השומן החיוניות לרקמה החיבורית חדשה, הגוף זקוק לויטמין B ומיקרו-מינרלים הכוללים מנגן, מגנזיום, נחושת ואבץ. אני ממליץ על תוספת יומית של מולטי ויטמין/מולטי מינרלים שיש בה לפחות 100% של הערך היומי של כל שמונת ויטמיני B קומפלקס.
* * *

ציטוט נבחר של ד"ר מיורד:

"לפני שהיתה תרופה, היה מזון"

האתר http://Pretty.co.il מנוהל ומתופעל ע"י חברת סקין-ליין בע"מ אשר נוסדה בשנת 2002 והנה בבעלות פרטית.

חברת סקין-ליין בע"מ הינה הזכיינית הבלעדית של מותגים בינלאומיים מובילים הנמכרים ברשתות השיווק היוקרתיות בעולם: Sephora, Neeman Marcus, Galeries Lafayette ועוד.

FusionBeauty
DermaNew
Murad
La Sultane De Saba
Tantowel
GoSmile
I-skin
Apara Footcare
Clean Perfume
כל המוצרים באישור משרד הבריאות הישראלי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב