דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה אתם רוצים ללמוד ? 

מאת    [ 29/12/2009 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 1901 פעמים ]

מה אנחנו יודעים על עצמו? האם אנחנו מספיק אחראיים היום כדי להחליט מה נעשה עד סוף החיים שלנו? כמה אני מוכן להשקיע בשביל המקצוע הזה, הוא באמת יחזיר לי את ההשקה? אני בכלל אוהב את מה שאני לומד עכשיו בעתיד?
כל אלו שאלות שאנחנו נתקלים בהם הרבה ביומיום שלנו, במיוחד אם אתם בגילאים 18-25, סיימתם צבא.. ועדיין לא החלטתם מה בדיוק אתם רוצים לעשות בחיים, וכולנו יודעים.. שהמבחר אדיר, יש אינסוף נושאים לבחור מהם..
אם זה לימודי רוקחות, לימודי פסיכותרפיה.. או אפילו לימודי הנדסת מכונות, המבחר אדיר, וכן הבחירה קשה.
ועוד במצב שאתם נמצאים בו, קשה לדמיין את הלחץ על ההחלטה הזאת. ההורים ילחצו אליך שיקח לימודי עריכת דין, חברה שלך התחילה לקחת לימודי שיאצו, חברים שלך נכנסו חזק עם לימודי שוק ההון.. ואחיך הקטן עכשיו התחיל לימודי פסיכומטרי.
אז בוא נראה, איפה אתה בכל הסיפור? מה אתה הולך לעשות עם החיים שלך?
טוב, אז בתור התחלה אני רוצה להגיד, תריגעו!.. לא קרא שום דבר.  קחו את כל הזמן שבעולם להחליט את זה, ותחקרו את כל הנושאים שמעניינים אותכם (כולם, לימודי אומנות עד לימודי מגדר).
בקיצור. מילת המפתח פה היא מחקר, עלות הלימודים לתואר ראשון היא יקרה.. מאוד. זה לא סוד וכולם יודעים את זה, חוץ מזה השקעת הזמן שצריך להשקיע בשביל להגיע לתואר הראשון, הוא גם בלי ספק.. מכובר מאוד.
אז איך עושים את זה? פשוט. מחקר!    לבעלי האינטרנט יהיה הרבה יותר קל בנושא אז אני אפתח איתו (זה והעובדה שאם אתם קוראים את המאמר הזה, כנראה שיש לכם אינטרנט...). יש בארץ הרבה מאוד אתרי מידע על לימודים, אתרים יפים מאוד שנותנים מידע על הכל, לימודי סאונד, לימודי אנגלית, לימודי תעודה...
הרשימה אינסופית. והכי חשוב, לברור בין זמני הלימודים.. תראו איך הזמן שלכם מסתדר, מה אתם רוצים לעשות תוך כדי הלימודים, עם רוב החיים שלכם מתבצעים בשעות הערב-לילה, קחו לימודי יום.. ואם ההפך הוא הנכון, לימודי ערב.
אם לקחת את אחד האתרים לדוגמא, אני אקח אתר שאני ממש אוהב אישית.. NERD.co.il.  גם אם כי השם שלו מרתיע, הוא אוחז בתוכו את כמות המידע הגדולה ביותר היום על לימודים בישראל, ולא משנה איזה לימודים.. אם זה תואר ראשון או שני, לימודי בגרות או פסיכומטרי, הוא יתן לך מידע על הכל.. ובחינם.
אז תזכרו, אם החברה מסביבכם לוחצת עליכם לקחת לימודי שיווק.. אך בפנים אתם רוצים לקחת לימודי עיצוב. תקשיבו לעצמכם, אתם אלו שיצתרכו לחיות עם עצמם ל3-4 שנים הקרובות.
לסיכום, אם אתם מרגישים חנוקים מההחלטה.. ועדיין לא הגעתם להחלטה שאתם באמת שלמים איתה.. קחו את הזמן, ותגידו לעצמכם שזה לא סוף העולם. אנשים מתחיל ללמוד גם בגיל 30 ו40. וזה לא סוף העולם גם אם לא תחליטו.
תודה רבה על הקריאה, מקווה שנהנתם
רועי בן עמי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב