דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צרופי מקרים,סימני הדרך השקטים 

מאת    [ 29/12/2009 ]

מילים במאמר: 1094   [ נצפה 2906 פעמים ]

מאת- אורי שקד

משחר ימיו מחפש האדם סימנים. סימנים המוכיחים כי דרכו נכונה, כי דרך האלוהות היא הנכונה , כי הכל בסדר. יש שיקראו להם אות משמים, יש שיקראו להם צרופי מקרים, אך הרוב פוטרים אותם במחי יד.

צרופי המקרים ,לשיטתי וכחלק משיטת הטיפול שלי מטריצת צרופי-המקרים ,הינם סימני דרך אשר נקרים בדרכו של האדם ותפקידם לכוון אותו, להורות לו את הדרך, לתת לו סימן ורמז בנוגע להמשך דרכו או ייעודו. לא אחת קורה שאדם חושב על מישהו מסויים לו הוא זקוק, ובדיוק אותו אדם התקשר אליו, בניגוד לכל הסתברות סטטיסטית. כמה פעמים נקרים אל דרכנו ארועים שמשאירים אותנו פעורי פה לנוכח אי סבירותם ההגיונית אך אנו מעדיפים לפטור אותם ב-איזה צירוף מקרים??

על פי הוגה הדעות והמטפל ההודי המפורסם, דיפאק צופרה, צרופי המקרים אינם מעשי אקראי של התרחשויות כנגד כל הסיכויים אלא חלק ממארג ההתנהלות שלנו כבני אדם ושל המערכת הקיומית שלנו. טבעו של האדם היא להתעלם מאותם סימנים ולא לייחס להם כל חשיבות כמתווי דרך או כבעלי קשר אחד לשני. על פי צופרה , כולנו מצאים במה שמכונה המרחב הקיומי בו הכל קשור להכל, הכל נסיבתי ותוצאתי, ומטרת הכל היא להוביל את האדם למה שצופרה מכנה הייעוד הסינכרוני- אותו ייעוד של אדם אשר מסונכרן עם עצם מהותו ותפקידו. תפקידי צירופי המקרים הינה להוביל את האדם אל אותו ייעוד סינכרוני ואל הגשמה עצמית מלאה, תוך הנחת סימני דרך לפניו אשר אמורים לכוונו לשם. אולם, גם כאן, נתונה בידי האדם חופש הבחירה. האדם יכול להסתכל, להבחין באותם צירופי מקרים ולכוון את דרכו אל עבר הייעוד הסינכרוני שלו. אולם, מרבית האנשים עיוורים לאותם סימני דרך מיוחדים ופועלים מתוך הרציונאל שלהם, החשיבה, ובהתאם למה שמקובל ולנורמטיבי ולעיתים מעדיפים שלא לראות את הכתובת על הקיר. על פי תפיסתו של צופרה, כפי שמשתקפת בספרו כוחם של צרופי מקרים, יכול כל אדם לתעל לטובתו את צרופי המקרים- ככל שנשים לב יותר לצירופי מקרים, כך הם יתרחשו יותר בחיינו וניטיב להבין את משמעותם עבורנו. בכל פעם כאשר אנו חווים או נתקלים בצירוף מקרים עלינו להסתכל ולבחון מה משעמעותם האמיתית עבורנו וכיצד הם מקדמים את מטרותינו אל עבר הייעוד . פרשנות צירוף המקרים יכולה להיעשות או במודעות מלאה, או במסגרת חלומות,תחושות בטן (אינטואיציה) ועוד.

אם תשבו ותבחנו את מסלול חייכם מתוך מודעות מלאה, שימת לב לפרטים ופתיחות, הרי שתגלו כי לאורך כל הדרך נקרו בדרככם אירועים יוצאי דופן או שרשראות אירועים חסרות הסבר רציונאלי אשר הביאו אתכם למקום בו אתם נמצאים היום. יכול להיות ובאופן אינטואיטיבי בחרתם שלשים לב אליהם, לא להפנות את הגב לשביל שנפתח, אולם במרבית הסיכויים יכול להיות שתזכרו כי בחרתם להתעלם מהם. דמיינו שאתם נוהגים בדרך מהירה, האם אתם נוהגים להתעלם מהשילוט הניצב בצידי הדרך? אם בחרתם שלהגיע ליעד מסויים וכל השילוט מורה על הדרך, האם תבחרו בדרך אחרת בצורה מודעת או שמא תדעו כי אתם עושים טעות אשר עלולה להוביל אתכם ליעד אחר? סביר להניח כי במציאות היומיומית שלכם תבחרו לנהוג על פי השילוט, יכול להיות שתעשו עצירות התרעננות בדרך, אולי תרדו לדרכים צדדיות על מנת לקצר את הדרך ולהמנע מפקקים אפשריים, תקשיבו לדיווחים ברדיו, אך תעשו כל שביכולתכם להגיע אל היעד אותו קבעתם מראש בדרך הקלה ביותר והמהירה ביותר.

באותה דרך ניתן לנתב את חיינו, תוך הקשבה והבנה של הייעוד הסינכרוני שלנו. ניתן לתאר שרשראת צירופי מקרים בצורה טובה יותר על ידי דוגמא-

אדם בחר בלהיות עורך דין. במקצוע הוא בחר עקב לחץ ההורים והסביבה, רצון להתפרנס ולהתעשר. הדבר אינו תואם את נטיית ליבו וכשרונו הטבעי אך נטייתו הטבעית של האדם להקשיב לשכל במקום לרגש הובילה אותו לכך. במהלך אחד השיעורים באוניברסיטה, נדדו מחשבותיו והוא מצא את עצמו מצייר, מנהג אותו אימץ לעצמו מאז היותו ילד. כאשר סיים את הציור והסתכל ביצירה המוגמרת,חש סיפוק עצום ורצון להמשיך בכך אולם נאלץ להפסיק עקב אילוצי השיעור. כאשר הוא יוצא מהכיתה הוא רואה כי תולים מודעה על פתיחת קורס באומנות שימושית במסדרון. השיעורים מתקיימים בדיוק ביום הפנוי שלו. הוא מחייך לנוכח צירוף המקרים וממשיך הלאה תוך ביטול האירוע. לאחר כשעתיים מתקשרת חברת עבר וותיקה שלו איתה לא דיבר מזה שנים, אומרת כי היא פתאום נתקלה בספר מחזור שלהם מהתיכון ונזכרה בו ומזמינה אותו להפגש להעלאת זכרונות. הוא מנסה לקבוע עימה ליום הפנוי שלו, אך להפתעתו היא אומרת שביום זה היא לא יכולה היות והיא מתחילה ללמוד קורס באומנות, אבל לפי מיטב זכרונה גם הוא חטא בכך בבגרותם ומציעה לו להצטרף לשיעור ניסיון. הוא פוטר את השתלשלות העיניינים בחיוך וקובע ביום אחר. ברכב,בדרך הביתה הוא מדליק את הרדיו. הוא מחפש תחנות ברדיו ומתכייל על תחנה לה הוא אינו מאזין לעולם. המראיין משוחח עם רואה חשבון ידוע אשר נטש את המקצוע לטובת עיסוק במוסיקה. הוא מקשיב דקה או שתיים מתוך עניין אך מרגיש אי-נוחות בלתי מוסברת עם נושא הראיון ומעביר לתחנה אחרת.

הסטודנט מסיים את לימודיו, מסיים התמחות בהצלחה ומשתלב כעורך-דין במשרד גדול ומצליח. לאחר כמה שנים, הוא חש מתחים בלתי מוסברים, מעין זרם קבוע ותת קרקעי של אי שביעות רצון מחייו ומהמקצוע שלו. הדבר משפיע על מצב רוחו,ביצועיו בעבודה ויחסיו. במהלך עבודתו, באורח פלאי, הוא נבחר לייצג אומנים שונים. השהייה במחיצתם משפיעה על מצב רוחו באופן בלתי-מוסבר. אחד מהם נכנס יום אחד למשרדו ורואה ציור אקראי שצייר. יש לך כשרון אמיתי הוא אומר בספונטניות לא חבל שאתה עורך דין? איך הגעת לזה?-זה לא אתה. הוא מסיים בחיוך. המשפט זה לא אתה נשאר חרוט בזכרונו וצורב את תודעתו. הוא מתחבר לאינטרנט ונתקל במודעה של בית ספר חדש לאומנות המאפשר שילוב של לימודים ועבודה במשרה מלאה. בהחלטה של רגע, ותחת השפעת המשפט זה לא אתה מתקשר העורך דין בדחף לא מוסבר ונרשם מיידית בטלפון לסימסטר הקרוב. הוא אינו בודק האם הדבר מתנגש בשעות העבודה שלו או לא, הוא נכנע לייעוד שלו. הלימודים מתחילים וכל שעות העבודה של העורך דין מסתדרות באופן פלאי עם מערכת השעות שלו. פגישות שנקבעו על שעות הלימודים מתבטלות, עומסי העבודה יורדים ומאפשרים לו לסיים את לימודיו. הוא לומד אומנות ומרגיש ,לראשונה, שלם. עם סיום לימודיו, פורץ משבר כלכלי והוא מוצא עצמו מפוטר. פרשת הדרכים מוצאת אותו נקרע בין שתי החלטות- להמשיך בעריכת הדין או לעסוק באומנות למחייתו. חופש הבחירה היא שלו, צירופי המקרים רק התוו את הדרך עד שבחר ב ייעוד הסינכרוני  שלו.

סיפורים כאילו אינם נדירים. הם מקיפים אותנו כל היום. אולם מרבית האנשים אינם מתחברים לייעוד הסינכרוני"שלהם ומוצאים עצמם מתוסכלים ומתוחים, חסרי חיות. רובם בוחרים להמשיך במוכר,גם אם הוא קשה ולא נוח. חלקם קורא את "הכתובת על הקיר" ,אוזרים אומץ ואמונה עצמית ומגשימים את עצמם.

במסגרת הטיפולים, פיתחתי שיטה אשר קראתי לה  מטריצת צירופי המקרים , שיטה ייחודית המעלה למודעות המטופל את סימני-הדרך אשר נקרו בחייו ואשר הובילו אותו למצבו הנוכחי. בדרך זו יכול המטופל להתחבר ,או להיות מודע, ל יעודו הסינכרוני ולבצע בחירה מושכלת לנוכח האירועים המקיפים אותו ונטיות ליבו.

© כל הזכויות שמורות- אורי שקד, מטפל במודעות אחרת

אורי שקד-מטפל במודעות אחרת מטפל באמצעות גישה לתת-מודע,מוביל ומנחה שינויים אישיים ומקצועיים www.orish.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב