דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמונת הגורמים להצלחה במזון מהיר 

מאת    [ 26/11/2006 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 8554 פעמים ]

ברשתות המזון המהיר יודעים זאת כבר מזמן, הקהל אוהב מזון מהיר. לא JUNK FOOD אבל FAST FOOD. כלקוחות, גם כשאנחנו בוחרים מסעדת מזון מהיר יש לנו דרישות וציפיות מסויימות שיכולות להפוך את האכילה במסעדת מזון מהיר לחוויה נעימה. ישנן 8 גורמים שיכולים להביא להצלחת מסעדת מזון מהיר:
1. מהירות - הלקוח מצפה לקבל את האוכל שלו באופן מהיר ויעיל. אין חוויה מתסכלת כמו להגיע למסעדת מזון מהיר ולחכות בתור 15 דקות עד לקבלת האוכל. כל אחת מהרשתות הגדולות מגדירה את זמן שירות הלקוח בצורה אחרת אך מקובל לחשוב שלקוח צריך לקבל את האוכל שלו תוך לא יותר מחמש דקות מזמן כניסתו למסעדה.
2. דיוק - כאמא, אני חוטאת מדי פעם בקנית ארוחת ערב לילדים במסעדות מזון מהיר. מידי פעם אני לוקחת את הארוחה הזו הביתה. והגילוי שארוחת הילדים שהבאתי הביתה אינה כוללת את הצעצוע, מהווה שבירת לב קטן. גם הגילוי שלא קיבלת את הארוחה שהזמנת הוא חוויה שאינה נעימה. גם במסעדה אין זה נעים שלקוח מקבל מנה לא נכונה, אך יש את האפשרות לתקן בזמן אמת וללא הרבה נזק, כשהלקוח כבר בביתו הנזק הוא עצום. והתשלום לתיקון הנזק הוא גדול בהרבה.
3. איכות - כולנו מצפים לאיכות, ובפעם הראשונה. רשתות המזון המהיר ידועות ב"טיפול יעיל בתלונות", אך לאורך זמן, הלקוח מצפה למוצר איכותי, כל פעם.
4. תמורה עבור הכסף - כולנו מחפשים DEAL. כולנו רוצים להרגיש שקנינו בזול. ששילמנו מעט וקיבלנו הרבה. בארץ, קשה מאוד לרשתות המזון המהיר להתחרות במאכלים הלאומיים שלנו כגון שווארמה ופלאפל. לכן המנות גדלות, וגדלות וגדלות והיום לסיים ארוחה של מזון מהיר זה אתגר לא פשוט. הרשתות מתחילות כבר להציע תמורה בשיטות אחרות: הן בארוחות בריאות וארוחות דלות קלוריות, הן במבצעים והגרלות והן בשיתופי פעולה עם גורמים מסחריים אחרים (DVD ופיצה).
5. אחידות - אחת הגורמים העיקריים המושכים קהל ברשתות המזון המהיר הוא השם. שם החברה הוא כמו הבטחה למוצר מסויים, בסטנדרט מסויים. אנחנו יודעים מה אנחנו הולכים לקבל והידיעה הזו מרגיעה אותנו ומקטינה לנו את הסיכון שבקניה. אחידות היא שם המשחק ברשת. אחת הבעיות הגדולות של רשתות שמתפתחות דרך זכיינות היא שהנטיה של זכיינים היא להיות יצירתיים ולא לשמור על האחידות הרישתית.
6. שירות - איפה החיוך? אני שואלת את הקופאית שמגישה לי את האוכל. למה לא אומרים לי תודה ושלום אחרי ששילמתי על הארוחה? תרבות השירות בישראל בכלל, במזון מהיר בפרט זקוקה למתיחת פנים. עברנו כברת דרך ארוכה אך עדיין יש מקום לשיפור. אנחנו רוצים שירות יעיל, אך גם אדיב וחברותי. אין כל רע בחיוך עבור הלקוח גם אם לא תמיד מרגישים כך. ישנן סדנאות שמלמדות אנשים לצחוק כדי שירגישו טוב, אנחנו יכולים לגרום ללקוחות שלנו להרגיש טוב יותר על ידי חיוך קטן, האם זה בקשה גדולה מדי?
7. אווירה - אנחנו לא מצפים לנרות על השולחנות ומוזיקת רקע רומנטית במסעדת מזון מהיר, אבל מקום נקי, שנעים לשבת בו, שולחנות נקיים, חדרי שירותים מבריקים הם דברים אלמנטרים שגם בהם אנחנו לא תמיד מצליחים.
8. יחס אישי - אנחנו רוצים להרגיש שמתייחסים אלינו ולא רק לתכולת הארנק שלנו.
כרמל ברודר - יועצת לעסקי מזון בעלים של TAKE-A-WAY לייעוץ, ליווי, ייזום, הקמה ותפעול של עסקי מזון. מרצה בנושאי מסעדנות ושיווק מסעדות בבית הספר תדמור, במסגרת מרכזי טיפוח יזמות, ובהדרכות פנים מוסדיות בעסקים שונים. אפשר להעביר תגובות לדוא"ל carmel.broder@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב