דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחקים להורדה וגיל הנעורים 

מאת    [ 28/12/2009 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 3137 פעמים ]

המון דיו נשפך על הקשר החזק הזה שבין משחקים להורדה וגיל הנעורים. מה זה בכלל אומר, אתם שואלים את עצמכם? מה בין משחקים להורדה לשלב הכל-כך מוכר הזה בחיי כולנו, לא משנה מאיזו תרבות (כמעט) אנחנו מגיעים, היום בעולם המודרני והטכנולוגי שבו הכל אפשרי? אז זהו שגם אני לא בטוח בזה במאה אחוז, אבל בואו נתקדם ונראה לאיפה זה יקח אותנו. למען האמת, משחקים להורדה ממש לא מעניינים אותי עכשיו, אני עסוק בלשמוע יצירה של שופן, אבל זה מה שצריך לעשות, אז אני עושה.

בכל אופן, גיל הנעורים מתבטא לרוב בקשיים שונים, שנגרמים מכמה סיבות, אבל הסיבה המרכזית אולי היא שאני כבר לר ילד אבל גם לא מבוגר, אני נמצא במן מצב ביניים. עולמי קורס, וכל המוכר לי משתנה. לכן יש צורך בבריחה או צריכה של דברים היכולים ליצור עולם, גם אם הוא וירטואלי - משחקים להורדה למשל... אז הילד נכנס לאינטרנט, מחפש משחקים להורדה, מתקין אותם על המחשב, ונכנס לעולם חלופי. ככל שהדרישות גבוהות יותר, משחקים להורדה הולכים ונעשים משוכללים יותר, וכך יותר ויותר יכולים לדמות עולם מוחשי. בסוף משחקים (וכמובן גם משחקים להורדה, איך לא) יכללו גם את חוש הריח, המישוש, אולי אפילו את החוש השישי...

אם כן, יש לדון מהם ההשלכות של משחקים להורדה על ילד במצב הרגיש בו הוא נמצא. אפשר לומר שמכיוון שהוא לא באמת יכול להתמודד עכשיו עם העולם הגדול, עדיף באמת שימצא לו איזו תעסוקה עד שיתבגר, משחקים להורדה הם אופציה נפלאה להתעסקות ארוכת-טווח. טענה זו לגיטימית במידת מה, אך יש לשים לב איזו תפיסת עולם היא מייצגת. תפיסת העולם היא שצריך לתת לו משחקים להורדה כי הוא לא יכול, אנחנו לא באמת מאמינים לו שהוא מסוגל להתמודד עם העולם האמיתי, ולכן עדיף להשתיק אותו באיזה חדר עם משחקים להורדה (כל זה כמובן בהנחה שההורים בכלל מודעים לעובדה שיש דבר כזה משחקים להורדה, הרבה פעמים הילד חי בעולם משלו ולהורים אין בכלל מושג מה הוא עושה, ולדעתי זהו מצב הרבה יותר חמור). אך לצערנו, אם לא ניגשים אל משחקים בצורה נכונה, ובטח שאל משחקים אונליין ומשחקים להורדה, יש חשש של התמכרות ויציאה מחוץ לפרופורציה של התמודדות נכונה עם קשיים, ולכן הרבה פעמים נוצרים "ילדים מגודלים", שגם בשלבים מאוחרים יותר של חייהם לא מסוגלים להתמודד עם המורכבויות של העולם האנושי האמיתי, לעומת האינפנטיליות שהתרגלו אליה בעולם של משחקים להורדה.

אני מצטער שצריך לעשות את זה ככה, אבל כרגע אין לי ברירה...

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב