דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ידע חשוב לפני שפותחים בהליך גירושין 

מאת    [ 26/12/2009 ]

מילים במאמר: 818   [ נצפה 2083 פעמים ]

פגישת ייעוץ:
כשיש משבר וחוסר ודאות במערכת המשפחתית, זה הזמן לקבוע פגישת ייעוץ - מבלי להגיד לבן הזוג - אצל עו"ד לדיני משפחה. גם אם הפנים עדיין אינם מופנים באופן מובהק לגירושין. לפעמים עצה טובה יכולה להוריד את מפלס החרדות והפחדים ולהחזיר בני זוג לשלום בית ולמקום בטוח ורגוע יותר. ולפעמים הפגישה עם עורך הדין תהיה השלב הראשון בניהול נכון ונקי של התהליך. עורך הדין שמייעץ בתחום דיני משפחה - כדאי שיהיה מומחה בתחום זה, ולא עו"ד שעוסק גם בתחומים אחרים, כי הניסיון המצטבר והידע המקצועי הם קריטיים.

 

בחירת עורך דין:

אין שני עורכי דין דומים. חשיבה של עו"ד אחד לא בהכרח מתאימה ללקוח אחד, אבל תתאים מאוד ללקוח שני. חשוב לשמוע דעה, ולהתוודע לחשיבה אסטרטגית של עורכי דין שונים: יש מיליטנטים יותר ומיליטנטים פחות. יש שמאמינים שכדאי ליזום עבודה (כלומר, תביעות והליכים משפטיים) כדי לפרנס את עצמם והלקוח לא יידע זאת עד שישמע חוות דעת נוספת.

 

מרוץ סמכויות:

גם היום, ל"מרוץ הסמכויות" בין בתי הדין הרבני והאזרחי (בית הדין לענייני משפחה) יש משמעות אדירה על יכולתנו לסיים את מערכת היחסים בצורה כזו או בצורה אחרת. החשיבות היא שמי שמקדים ומגיש תביעה למוסד המועדף עליו, יוביל במידה רבה את אופן התנהלות ההליכים. זאת משום ששתי ערכאות השיפוט פוסקות באופן שונה, ולפעמים משמעותית - בנקודות שונות של הסכסוך.

למשל במשמורת, הסדרי ראייה וחלוקה רכושית. יש סעדים שניתנים רק בבית הדין הרבני (סעד של מדור ספציפי שיכול לאפשר לאישה להישאר לגור בבית שרשום חצי על שמה במשך שנים ארוכות, וסעד לגבר - תקדים של המשרד בבית הדין בפתח תקוה - בעקבות תקדים של המשרד שלנו).

בבימ"ש לענייני משפחה החלוקה הרכושית נוטה לשוויוניות יחסית, ובבית הדין הרבני במרבית המקרים החלוקה הרכושית תיטה לטובת הגבר.

 

איסוף מידע:

כאשר מתעוררת תחושת חוסר נחת ורצון במערכת המשפחתית, כדאי לאסוף, לצלם ולשמור מסמכים רכושיים/כלכליים. זאת כי במקרה של הגשת תביעה בידי מי מבני הזוג, קורה פעמים רבות שהוא מוציא מסמכים מהבית או מעלים מידע. לכן, בין אם הלקוח הוא בצד היוזם או בצד שמופתע מהתביעה, ההמלצה היא לאסוף מידע ככל האפשר ולתעד אותו.

 

רכוש בעל חשיבות:

מתוך כעס, נקמנות, או אסטרטגיה, יש אנשים שיוציאו מהבית פריטים בעלי ערך רגשי רב לבן הזוג: תמונות משפחתיות, מתנות מההורים או הסבים, מזכרות סנטימנטליות, תכשיטים, תמונות משנות הילדות של הילדים המשותפים. פעולה מסוג זה יוצרת אצל בן הזוג תחושה של אובדן, חוסר אונים וניתוק מעברם. לכן כדאי לשים לב למיקומם של פריטים מסוג זה ולשמור עליהם שמא הם ישמשו כלי במאבק.

 

נשים - כדאי לשמור על הכתובה במקום בטוח, כדי שהיא תהיה נגישה במקרה של תביעת גירושין.

 

הקלטות:

תמיד ייתכן שבן הזוג משתמש במכשירי הקלטה. קל להקליט מהטלפון הביתי וקל להקליט מהרכב, ולכן כדאי לעשות שיחות טלפון רק מהטלפון הנייד, בחוץ.

ויש להקפיד בהודעות הטקסט הסלולריות (sms) שכן גם אם הן נמחקות מהמכשיר - אפשר להוציא את פרטיהן מחברות הסלולר בעזרת צו בית משפט.

 

ידועות בציבור:

על ידועות בציבור חלה חזקת השיתוף, ולא חל עליהן החוק בענייני נישואים וגירושים. לכן מבחינה רכושית

בית הדין הרבני לא בתמונה במקרה של פרידה, ולא נוצר מרוץ סמכויות. החזקה המשפטית של חלוקת רכוש טובה יותר של ידועים בציבור מאשר זו שנוהגת בחוק. לכן בהרבה מקרים של זוגיות פרק ב', כדאי לשני הצדדים לחיות בסטטוס של ידועים בציבור מאשר בסטטוס של נשואים. ובכל מקרה, רצוי קודם לעשות הסכם של ידועים בציבור שיכיל על הזוג את הדין הרכושי.

 

 

עו"ד אורית דרור-הראל, מומחית בדיני משפחה, גירושין, משמורת, מזונות, הסכמי ממון, חוזים לחיים משותפים, צוואות וירושות http://orit-law.blogspot.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב