דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסרת משקפיים בלייזר 

מאת    [ 23/12/2009 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2647 פעמים ]

הסרת משקפיים בלייזר


ד"ר דוד בן ניסן פרסם מאמר בעיתון מעריב בחודש מאי 2008 על ניתוח הסרת משקפיים בלייזר.

 

במידה והגעת להחלטה לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, עלייך לשאול את עצמך מהי שיטת הטיפול המועדפת בשבילך לניתוח הסרת משקפיים בלייזר. קיימות שתי שיטות לניתוח: האחת באמצעות חיתוך הקרנית והאחרת ללא צורך בחיתוך הקרנית. שיטת הניתוח תיקבע על ידי המטופל ובייעוץ עם הרופא על פי השיקולים הבאים:

 

מבוא:

מידי שנה מתבצעים בארץ ובעולם מיליוני ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר. בשנת 1975 נבנה מכשיר לייזר ראשון מסוגו האקסיימר שבאמצעותו מבוצעים ניתוחים כגון: תיקון רוחק ראייה, קוצר ראייה, בעיות צילינדר חדות ראייה הנובעת ממבנה העין והקרנית.

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר נערך באמצעות לייזר ממוחשב ואין סכנה כי קרן לייזר זו תפגע בסביבת הניתוח. הניתוח קצר ביותר ונמשך מס' שניות מועטות בכל עין עם רמת דיוק מעולה. ניתוח הסרת משקפיים בלייזר מתפרש על שטח מצומצם ביותר במרכז הקרנית כ - 6 מ"מ לערך. בסיום הניתוח ועל מנת למנוע סיבוכים עתידיים הקרנית שהופכת להיות דקה אמורה להישאר בעובי מסוים.

 

הקרנית:

מיקום הקרנית בחלק הקדמי של העין. עובי הקרנית 500 מיקרון לערך והיא העדשה בעלת החשיבות הגדולה ביותר בעין. הקרנית שקופה לחלוטין באמצעות לחות ואספקת חמצן סדירה. הקרנית מוגנת בצורה מועטה מזיהומים בעזרת ציפוי תאים המכונים אפתיל שנועדו לשמור עליה שלמה, תאים אלו מתחדשים כל פרק זמן מסוים. שיטת ניתוח הסרת משקפיים בלייזר ללא צורך בחיתוך הקרנית מקלפת למעשה את תאי האפתיל שמתחדשים לאחר זמן מועט מיום ניתוח הסרת משקפיים בלייזר.

 

שיטות לניתוח הסרת משקפיים בלייזר:

ניתוח ללא צורך בחיתוך הקרנית - כפי שכבר ציינו בשיטת ניתוח הסרת משקפיים בלייזר זו מקלפים את תאי האפתיל המתחדשים מאליהם תוך פרק זמן מועט. חיתוך התאים נעשה באמצעות סכין מיוחדת PRK או באמצעות אלכוהול LASK, כדי לנקות את החלק החיצוני של הקרנית ורק לאחר מכן משתמשים בלייזר. שיטות חדשות שהתווספו לאחרונה משתמשות להסרת תאי האפתיל בעזרת לייזר בשיטת A.S.A בה תאי האפתיל מתחדשים מהר יותר.

ניתוח תוך חיתוך הקרנית - לשיטת ניתוח הסרת משקפיים בלייזר זו קיימים שני שלבים. הראשון הוא חיתוך השכבה החיצונית של הקרנית בערך כ - 100 - 180 מיקרון, בעזרת סכין מקרוסקופית מיוחדת המכונה LASIK יש שמשתמשים גם לצורך החיתוך של השכבה החיצונית גם בלייזר המכונה INTRALASIK. המנתחים משאירים מעין שוליים קטנים המחוברים לקרנית. השלב השני של ניתוח הסרת משקפיים בלייזר הוא שימוש בקרן הלייזר בתוך הקרנית וחיבור השוליים בעדינות שמא יווצרו קפלים תוך שמירה על שקיפותה.

 

 

 

כמה מילים לסיום:

שיטת ניתוח הסרת משקפיים בלייזר תקבע על ידי הרופא המנתח תוך התחשבות ברצון המטופל. רצוי להגיע לניתוח עם מלווה שכן תיתכן ראייה מטושטשת בשעתיים הראשונות לאחר הניתוח.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב