דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיאוריית חיזוי שוק - מתאים רק לנשיאים? 

מאת    [ 23/12/2009 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 2572 פעמים ]

תיאוריית חיזוי שוק – מתאים רק לנשיאים?

 

כחלק מעבודתי השיווקית, נחשפתי לכלי מחקרי חדש ומעניין שהושק לאחרונה בטורונטו, קנדה. כלי מדידה חדשני לבחינת התנהגות הצרכן, על בסיס תיאוריית חיזוי השוק, בדומה לזה המשמש את המועמדים לנשיאות בארה"ב. מאמר זה נכתב יחד עם עמיתי לעבודה, Mr. Laurence Bernstein,  מנכ"ל -   Bay Charles Consulting Group.

 

המודל מבוסס על מערכת המספקת אלגוריתם המנתח את תובנות הצרכן בהתאם לחוק המספרים הגדולים. כלומר, מבחן של תשובות רבות שונות אשר קובצו יחדיו, יכול לנבא טוב יותר תהליכים עתידיים.

המחקר הרגיל סובל ממגבלות שכן הצרכנים נשאלים בדרך כלל לגבי נושאים מסויימים ונקודתיים, ובשל העלות הגבוהה וקבוצת דגימה מוגבלת וקטנה יחסית. לפיכך, במידה ונאסוף קבוצה אינסופית (באופן תיאורטי) אשר נותנת מענה על תחומים שונים, הרי שקיבוץ מכלול התשובות שלהם לקטגוריות בעלי מאפיינים דומים, יאפשר לנו לחזות כמעט במדוייק את הרצונות העתידיים והתובנות של הצרכן הפוטנציאלי.

 

המחקר "המנבא הגמיש" (The ProteanPrediction Collective Wisdom Engine) אוסף לא רק את הידע המצטבר בשוק הפוטנציאלי, אלא גם מזהה את הגישה של הצרכן ועמדותיו כלפי המוצר. החלטות המשווק מבוססות על היכרות עם קהל היעד, הבנה מה הצרכנים חושבים ואיך הם צפויים להתנהג. המנוע הזה מציע גמישות, מהירות ופתרון במחיר נמוך שמנבא את הסבירות של מוצר או שרות להצליח, בעיקר על ידי תשאול הצרכנים על נכונותם להמר עליו. כלומר הוא אוסף את מכלול התחושות והנכונויות של הצרכן להשתמש במוצר.

 

מדובר בפעילות מחקר ספקולטיבית בה עובדי החברות, הלקוחות או קבוצת הנשאלים, פועלים כסוחרים תוך שהם מנסים לזכות בנקודות זכות עבור חיזוי נכון של אירועים עתידיים (תמורת הנקודות ניתן לאחר מכן לקבל תגמול מיוחד). באמצעות התהליך ניתן לחזות פרמטרים מסוג:  צפי מכירות, מאפיינים ומוצרים, ניהול תהליכי ייצור, אירועים בשוק תחרותי, תנאי שוק ועוד.

 

השקת הכלי המחקרי החדש מאפשרת למנהלי השיווק, לקבל החלטות שיווקיות מדוייקות וחכמות יותר, לגבי קהל מטרה מדוייק יותר. 

כיום, כל כלי המחקר עוסקים ביכולת לבנות תחזיות על בסיס ידע שנצבר אצל הצרכן בעבר, אך זה זמן רב קיימים כלי מחקר בהם משתמשים לחזות הצלחה של קמפיינים פוליטיים של המועמדים לנשיאות בארה"ב. או להבדיל, הצלחה של סרטים חדשים בהוליווד. האימוץ של כלים אלו לתעשיית מוצרי הצריכה תאפשר לחברות לזהות טרנדים, הצלחות פוטנציאליות וכיוונים חדשים מבעוד מועד.

 

באופן הכי פשוט, המחקר מבקש את הצרכנים לנבא סבירות של הצלחה של רעיון מיוחד, מוצר, פרסומת, וכו', התיאוריה לניבוי השוק שפועלת על קיבוץ מספרים גדולים של עונים,  מציגה חיזוי של נבואות רבות אשר יחדיו יהיו יותר מדוייקות מכל נבואה יחידה, בלי קשר למומחיות של המנבא.

 

Protean Strategies פועלת בשיתוף פעולה עם חברת Qmarkets, המתמחה באספקת פתרונות לחיזוי תהליכים, אשר מציגה מערכת נוחה ובעלת ממשק ידידותי למשתמש ולצרכן.

 

הכלי של חיזוי שווקים קיים זה מספר שנים בתחומי הפוליטיקה, כלכלת מניות ופעילות מדינית (לדוגמא, חיזוי התקפות טרור), חברות ענק תעשייתיות (Fortune 500) משתמשות בכלי על מנת לאסוף ידע מעובדי החברה ומלקוחותיה, ולראשונה נעשית התאמה של הכלי לשימוש בתהליכי השיווק היומיומיים.

 

הכלי החדש של ניבוי גמיש ומנגנונים אחרים לקבלת החלטות צפויים להיות הדבר הגדול הבא במהלכי השיווק ובניהול המוצר והמותג. במקום להשקיע עשרות אלפי דולרים וחודשים ארוכים של עבודה על  מנת לפתח ולבחון קונספט חדש, פרסום או רעיון חדשני, ניתן לבצע מחקר בכלי החדש במהירות ובזול.

 

הכותב: ד"ר ארז מנהיימר (Ph.D.) – מנכ"ל בית הספר הפרטי – חברותא, מרצה במסגרת לימודי   ה – MBA של המסלול האקדמי המכללה למנהל.

בשיתוף עם-   Mr. Laurence Bernstein, President of the Bay Charles Consulting Group

http://www.proteanstrategies.com/

 

 

ד"ר ארז מנהיימר (Ph.D.) – מנכ"ל בית הספר הפרטי – חברותא, מרצה במסגרת לימודי   ה – MBA של המסלול האקדמי המכללה למנהל.


בשיתוף עם-   Mr. Laurence Bernstein, President of the Bay Charles Consulting Group


http://www.proteanstrategies.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב