דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבה שיווקית - הכרח או מותרות? 

מאת    [ 22/12/2009 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2278 פעמים ]

אם השאלה הזו באמת נשאלת על ידיכם, הרי שאתם זקוקים היום, יותר מתמיד, לשירותי כתיבה שיווקית עבור העסק שלכם. במציאות של ימינו כתיבה שיווקית רחוקה מלהיות מותרות.התחרות הקשה היום בין העסקים השונים במדיות השונות הביאה לידי שכלול והתמקצעות של תחומים שונים, וביניהם גם תחום של כתיבה שיווקית, שהיא אחד הכלים העיקריים העומדים לרשות מי שמעוניין בפרסום מוצריו או שירותיו במשק.

מהי כתיבה שיווקית
כתיבה שיווקית מקצועית היא כתיבה מהוקצעת, מכוונת מטרה וממוקדת, המציגה נקודת מבט אובייקטיבית על המוצר או השירות המדוברים, ומתוך הבנה בסיסית של צרכי הלקוח והיכרות מעמיקה של העדפותיו. כתיבה רגילה של מסמכים לא תייצר את אותו אפקט כמו כתיבה שיווקית, שדואגת לעניין את הקורא, ובמקביל גם להניע אותו לפעולה, כלומר למשוך אותו להפוך ללקוח. ניתן להעביר מסרים חדים וקולעים דרך כתיבה שיווקית מוצלחת, בהתאם לצרכי העסק.

איך לזהות כתיבה שיווקית טובה
כתיבה שיווקית אמורה להיות מתחנפת לקורא, אך לא מתרפסת. במקביל להיותה של כתיבה שיווקית מסקרנת ומעוררת ציפיה, עליה להיות גם נהירה ולדבר בשפה שהקורא מכיר. איכות של כתיבה שיווקית נמדדת בכך, שהקורא הבין את המסר, ונותר עם חשק לעשות בו שימוש. כותבים מקצועיים של כתיבה שיווקית ידעו איך למשוך את הקוראים להפוך ללקוחות.

תהליך של כתיבה שיווקית עבור העסק שלכם
עוד לפני העלאת המילה הראשונה של כתיבה שיווקית על הכתב, מתבצעת פגישה של גיבוש אסטרטגייה לפעולה, בהתאם לצרכי העסק ולקהל היעד שלו. בעל עסק שמגיע מוכן לפגישה בנושא כתיבה שיווקית, לרוב מביא עמו מספר רעיונות ומחשבות של פנייה ללקוחות, ותהליך של כתיבה שיווקית מתחשב בכך בניסוח הפנייה אל הלקוח, ברמת ובסוג הרגש עליהם מושם דגש, וכן הלאה.

כתיבה שיווקית – עשה זאת בעצמך?
אמנם אתה כבעל העסק מכיר את המוצר או את השירות שלך בצורה הטובה והמעמיקה ביותר, ואין מי שרוצה בהצלחת העסק יותר ממך, אך אל תתפתה לבצע כתיבה שיווקית עבור עצמך על מנת לא להישמע מאולץ מדי, מלאכותי או נלהב מדי. שילוב של כתיבה שיווקית מקצועית ייתן את המרחק ואת הפרספקטיבה האובייקטיבים, הדרושים על מנת להבין את נקודת מבטו של הלקוח, כמו גם את היכולת המקצועית לנסח נכון את הטקסט. בתהליך של כתיבה שיווקית תוכל להביא לידי ביטוי את כל מחשבותיך בנוגע לעסק שלך, בעזרת פגישה עם איש מקצוע שאמון על כתיבה שיווקית עבורך ושיתוף פעולה צמוד ביניכם.

כתיבה שיווקית באינטרנט
האינטרנט הוא אחת המדיות המובילות מבחינת כתיבה שיווקית מסוגים שונים. אתרים רבים עושים שימוש מקיף בשירותי כתיבה שיווקית,, מתוך הבנה כי מדובר באמצעי פרסומי רב השפעה. לתחום של כתיבה שיווקית באינטרנט נוספים מאפיינים של קידום במנועי החיפוש. מילות מפתח רלוונטיות לסוג העסק הן שקובעות על מה מתבססת כתיבה שיווקית, על מנת לקדם את האתר במנועי החיפוש השונים. התמחות בנושא כתיבה שיווקית באינטרנט מצריכה ידע נוסף באלגוריתם החיפוש, ובפרמטרים הרבים הנוספים שמציבים מנועי החיפוש. יתרה מזאת, שימוש בשירותי כתיבה שיווקית חובבניים ובלתי מקצועיים, שחסרים את הידע הדרוש לצורך קידום במנועי החיפוש, עלול ליצור נזק תדמיתי עצום, ולגרום לאתר שלכם לדשדש בסוף רשימת החיפוש. מהסיבה הזו רצוי להיעזר בשירותי כתיבה שיווקית מקצועיים גם באינטרנט.
 

 

רונן צור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב