דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דומיין 

מאת    [ 20/12/2009 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 2476 פעמים ]

האינטרנט הוא אבן דרך בבניית עסק. חברה או ארגון ללא אתר אינטרנט, למעשה סוגרים לעצמם דלת כניסה ללקוחות חדשים. אולם, בעלי העסקים, מהגדולים ועד הקטנים אשר מבינים את המשמעות של נוכחות באינטרנט ידאגו לרכוש דומיין ואף יפנו לחברה המספקת שירותי עיצוב בניית אתרים. למרות זאת, אותם עסקים בוודאי יזדקקו להסברים על מהו דומיין, סוגי דומיינים, קניית דומיין, תהליך רישום דומיין, עיצוב אתרים, בניית אתרים באינטרנט ואחסון אתרים.

כתבה זו תספק לכם הסברים קצרים על מהו דומיין, תציג בפניכם את סוגי הדומיינים הקיימים, תיתן לכם טיפ בקניית דומיין וברישום דומיין.

מהו דומיין?
דומיין או בשמו הרשמי, שם מתחם (באנגלית: domain name) הוא שם ייחודי לאתר אינטרנט. הדומיין מבדיל את האתר מיתר האתרים הנמצאים ברשת האינטרנט.

סוגי דומיינים
כיום קיימים מספר סוגים של דומיינים, כאשר לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. הדומיינים המוכרים ביותר הם דומיין חדש ודומיין משומש אשר התפנה זה עתה. אולם, קיים דומיין נוסף אשר מוכר פחות לאלו החושקים ברכישת דומיין, וזהו דומיין משומש ורשום.
דומיין חדש - זהו דומיין חדש מהניילונים. היתרון הוא שאף אחד לא ירמה אתכם או שערכו של הדומיין לא ירד באופן בלתי צפוי. החיסרון הוא שאין הרבה דומיינים פנויים וגם צריך להתחיל הכל מההתחלה - היסטוריה, ותק, קידום אתר ועוד.
דומיין משומש שהתפנה - מדובר בדומיין נדיר ביותר. המיוחד בקניית דומיין משומש ופנוי הוא שקיים לו PR (ציון איכות), הוא כבר מאונדקס במנועי החיפוש ועל כן אין צורך להתחיל את עבודת קידום האתר מההתחלה. חסרונו הוא האפשרות שגוגל תבצע עדכון לשרתיה וערכו של הדומיין וה-PR שלו יצנחו מטה.
דומיין משומש ורשום - זהו דומיין אשר נמצא בבעלות חברה, ארגון או אדם פרטי ומוצע למכירה. יתרונותיו בכמות הגולשים שיכולה להיות גבוהה, ציון ה-PR ומספר הקישורים הנכנסים אשר יכולים להוות יתרון בתהליכי קידום ומול מנועי החיפוש. חסרונו של דומיין משומש ורשום הוא מחירו הגבוה. בעל הדומיין יכול לדרוש סכום גבוה ואף מוגזם.

קניית דומיין
קניית דומיין לעסק הינה פעולה חשובה היכולה להשפיע על קידום האתר במנועי החיפוש וגם על העסק עצמו. בעת קניית דומיין, עליכם לחשוב אם אתם זקוקים למספר דומיינים או לדומיין אחד ובודד. במידה ואתם רוכשים מספר דומיינים, אתם יכולים להפנות אותם לדומיין הראשי, כך לא תאבדו גולשים רלוונטיים שהקלידו כתובת שגויה. לדוגמא, אם העסק שלי פועל בישראל, רכשתי מספר דומיינים זהים עם סיומות שונות ושם המותג שלי הוא x. האתר הראשי שלי יהיה x.co.il והדומיינים האחרים כגון x.org.il או x.com יפנו לאתר הראשי ובכך לא אאבד גולשים פוטנציאלים.

רישום דומיין
כאשר אתם מעוניינים לרכוש דומיין, ישנה תקופת רישום דומיין אשר משתנה לעיתים ותלויה אף בסיומות השונות. על פי רוב, תקופת רישום הדומיין היא בין שנה לשנתיים, אך קיימים מקרים יוצאים מן הכלל בהם התקופה ארוכה יותר. באופן כללי, מומלץ לרכוש דומיין לתקופה ארוכה, כיוון שמנועי החיפוש עושים שימוש בנתון של תקופת הרישום. למעשה, ככל שתקופת רישום הדומיין ארוכה, כך ציון האתר גבוה יותר.

לסיכום, עסק המעוניין להופיע באינטרנט זקוק לדומיין ולכן חשוב שידע מעט על סוגי דומיינים, קניית דומיין ותקופת רישום הדומיין לפני הרכישה עצמה. לאחר מכן, יש להתחיל תהליך של אפיון אתר הכולל קוד, עיצוב ופרמטרים נוספים לשם הקמת אתר אינטרנט ידידותי לגולשים ולמנועי החיפוש.

 

ענת אשל, מנהלת את seowise, המספקת שירותי קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט, ייעוץ בהקמת אתרים וכתיבת תוכן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב