דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צעירים או זקנים? - על צעירי מפלגת קדימה 

מאת    [ 18/12/2009 ]

מילים במאמר: 644   [ נצפה 2268 פעמים ]

 

צעירים או זקנים?  - על צעירי מפלגת קדימה  /  נמרוד נוי

18/12/2009

הצעירים בקדימה צריכים להחליט אם הם צעירים או זקנים... אם פניהם מועדות לחידושים ולשינויים בקדימה ובמערכת הפוליטית בישראל, או שמא פניהם לשמירת המצב הקיים ולעשיית עוד מאותו הדבר... אם ברצונם לקבל אחריות לדורות הבאים או רצונם להתברג ולהסתדר איכשהו במה שיש. שוב חוזר הניגון ושוב הצעירים מתלוננים על מנהיגות המפלגה, באים כלפיה בטענות ובדרישות, ומצפים ממנה כי תעשה מעשה בנוגע אליהם. אם הצעירים עדיין לא הבינו או לא הפנימו כי הממסד הפוליטי בדורנו זה לא יעשה דבר מעבר לעניין שרידותו על דרך היות המפלגות 'פלטפורמות של חמורים', אז שיחזרו לבתיהם ויכינו טוב טוב את שיעורי הבית, כי ככה הם לא יעברו בהצלחה את בחינת הבגרות שלהם.

מדי שבוע אנו קוראים בשקיקה רבה את דבריהם של חברי הכנסת המרואיינים ב'יאללה קדימה' ואנו מתפעלים מהם עד מאוד, אך איש מהם לא מתמודד עם שאלות היסוד של חיינו ובראשם חולשת המערכת הפוליטית בישראל. הם מספרים לנו בגאווה רבה עד כמה הם עסוקים, אך למעשה הם מרוממים את עצמם בעיסוקים שונים וזניחים יחסית בכנסת ומייצרים אשליה של פעילות יתר בעיסוק אינטינסיבי בשאלות נישה שונות בחיינו ותו לא. אף לא אחד מהם אין בו משהו מן הראייה הכוללת ומן האחריות האישית והקולקטיבית המתחייבת מכך, ובעוד הם עסוקים עד צואר כולנו הולכים ושוקעים, ובעוד הסבתא מתאפרת הספינה כולה טובעת.

על הצעירים להבין שהמערכת הפוליטית כולה בישראל חולה במחלה אנושה. את זרעיי הפורענות הנגזרים ממצב עניינים זה אפשר כבר לראות בתחומים רבים בחיינו. ההפסדים הנגרמים לנו בגין המחלה החשוכה הזו הם גדולים ועצומים, וכולנו בארץ הזו משלמים עליה מחירים גבוהים ביותר. איש מן הפוליטיקאים המכהנים כיום - וגם לא יושבת ראש המפלגה ולא יואל חסון ולא משה שחורי - איש מהם לא יפעל מעבר למה שקיים היום. זוהי מחלה דורית וכנראה שאין מה לצפות מדור המדבר הזה.

אם הצעירים משתוקקים לעשות מעשה 'צעירי' אמיתי איש לא ימנע זאת מהם והם גם לא זקוקים לאישור מאיש על כך. כל שעליהם לעשות הוא לקום בבוקר ולהתחיל לפעול בתבונה במקצוענות ובשכל טוב וזה כל הסיפור. אך קודם כל ומעל לכל עליהם לקבל החלטה שהם צעירים ולא זקנים. שהם מחדשים ולא שמרנים. שהם אוטנומיים ולא חמורים וכדומה.

פגשתי בקדימה צעירים נפלאים ואינני מבין מדוע עד היום הם לא הצליחו להתרומם במפלגה. יתכן שהשתלטה עליהם 'המנטליות החמורית' הערורה הזאת מבלי שהרגישו כלל. אני מקבל את דבריהם של כמה מהם שיש לקחת אחריות ולא לחכות לעזרה מאיש בקרב הממסד הפוליטית בקדימה. רק ככה עושים דברים אמיתיים. 'יאללה קדימה' היא דוגמה מצויינית כיצד יש לעשות את הדברים. ציקי ואיגור, והיום גם עמיר סגל, לא שואלים רשות מאיש. הם קמים כל בוקר ועושים מעשה. אגב, יאללה קדימה היא גם פלטפורמה מצויינת לצעירים לגלגל עליה את פעילותם.

באותו אופן הצעירים יכלו כבר מזמן להסתייע בתשומות מקצועיות חשובות עליהם אני מרבה לדבר בכל מאמריי ועבודותיי.  למה הם מחכים??? גם אני לא שואל רשות מאיש וכבר שלוש שנים מוביל מהלך עצמאי גדול משלי להתמודדות עם חולשת המערכת הפוליטית בישראל. יותר מכך, מזה זמן שאני פועל גם מחוץ לקדימה במגמה להציף את הדברים לציבור הרחב, גם דרך חשיפה בתקשורת הארצית וגם דרך נסיון לגבש חזית אזרחית לשם כך, שתכלול בין היתר עמותות המקורבות לנושא ואנשי אקדמיה מובילים.

צריך להבין שאנשים מניעים עם רעיונות ולא בתקנונים ובישיבות סרק ארגוניות כאלה או אחרות. עלינו לעשות כאן חריש עמוק ויסודי. אם לא נברר לעצמנו היטב היטב מי אנו, מה אנו רוצים לעשות ומהי שליחותנו אז אפשר להתחיל ולסגור את הבסטה. הסיכוי להמריץ אנשים ובהם גם צעירים רבים עובר רק דרך שאלות הזהות של קדימה ומכלול מרכיביה האסטרטגיים שהיא כה חסרה אותם.

אם הצעירים צריכים את חתימת ידי אני נותן אותה להם בזאת. צאו לדרך והתברכו. אף אחד לא ימנע מכם לעשות כל מעשה חיובי למדינת ישראל ולקדימה. בססו נוכחות משמעותית בשטח ואחר כך השמיים הם הגבול. אשמח לעזור לכם בגיבוש נושאי הזהות השונים של קדימה וגם בנושאים אחרים רלוונטיים. אבל תתחילו להזיז את ה'תחת' שלכם. זוזו כבר. נוע נוע סוף.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב