דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניסוח צוואה 

מאת    [ 18/12/2009 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 3188 פעמים ]

במידה והחלטתם כי ברצונכם לערוך צוואה אשר תסדיר את אופן חלוקת עיזבונכם לאחר לכתכם לעולמכם, כדאי מאוד כי תתייעצו עם עורך דין המומחה בתחום של דיני ירושה בכלל ובעריכת צוואה בפרט.

 

בטרם תפנו לעורך דין הבקיא בתחום של דיני ירושה, על מנת שיעזור לכם בניסוח ובעריכת אותה צוואה, רצוי מאוד כי תכינו מראש מצבת מפורטת בדבר הנכסים השייכים לכם, לרבות נכסי מקרקעין, נכסי מיטלטלין (מכוניות, תכשיטים וכד') וכספים (חשבונות בנק, כספות, פוליסות ביטוח למיניהם וכד'), אשר בבוא העת, תוכל לסייע לעורך הדין לערוך את אותה צוואה בעבורכם, באופן שישקף את פני הדברים.

 

באותה המידה, אף רצוי כי בטרם תפנו לעורך דין הבקיא בתחום של דיני ירושה, על מנת שזה יערוך וינסח בעבורכם צוואה, תכינו מראש את רשימת כל אותם היורשים אשר אתם מעוניינים כי ירשו את עיזבונכם וכן את החלק בעיזבונכם אותו יירשו אותם יורשים.

 

במידה וקיימת בעיה של חלוקה בעין של כלל רכושכם, הרי שניתן להסדיר בעיה זו בזמן עריכת אותה צוואה, באופן שאותה צוואה תכלול בחובה הוראות בדבר מי יירש מה. כלומר, ניתן לקבוע הוראות באותה צוואה, לפיהן יקבע כי כל יורש יירש נכס אחר וניתן אף להסדיר באותה צוואה הוראות בדבר מכירת נכסים ותשלומי איזון בין היורשים.

 

יצוין כי, קיימים מצבים וסיטואציות בהם מי שנושל מהוראות צוואה של מנוח, אשר נחשב ליורש על פי דין, יגיש התנגדותו בדבר קיום אותה צוואה, באמתלות של היעדר כשירותו של המנוח לחתום על אותה צוואה בעת בה חתם עליה.

 

משכך, ועל מנת למנוע מצבים בהם יוגשו ההתנגדויות לקיום צוואה, עקב טענות בדבר מצבו הנפשי של המוריש, רצוי במצבים מסוימים לצרף כנספח לאותה צוואה, מסמך רפואי, המעיד על כך שבאותו היום בו המוריש חתם על אותה צוואה, הוא היה כשיר וצלול בדעתו לחתום על מסמכים משפטיים כגון צוואה ובכך לסכל מצב של פסילת אותה צוואה, אשר משקפת את רצון המנוח.

 

עו"ד שלומית סטרוגנו 077-2115151 www.easyget.co.il ***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד. צוואה - האתר המקיף ביותר בנושא צוואות. צוואה - מגוון מאמרים בנושא צוואה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב