דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרכז הערכה 

מאת    [ 17/12/2009 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 5506 פעמים ]

 

מרכז הערכה הינו מפגש קבוצתי של מועמדים פוטנציאלים למשרה עתידית. מטרתו הינה בדיקת מיומנויות בין אישיות אשר לא בהכרח באות לידי ביטוי בראיון של אחד על אחד.  בנוסף, המרכז מספק כלי נוסף למיון ואבחון מועמדים פוטנציאליים למשרות שונות.

קיימים 2 סוגי מרכזי הערכה:

מרכז הומוגני - מרכז הערכה בו המשתתפים בקבוצה מועמדים לאותו תפקיד.

מרכז הטרוגני -מרכז הערכה בו הנוכחים בקבוצה מתמודדים על מספר תפקידים שונים, לעיתים בארגון שונה.

במרכז הערכה אנו מבקשים ללמוד אודות המועמד ב-3 מישורים: מה- מה המועמד אומר: אופן הניסוח, השפה, שטף המילים, כושר הביטוי וכו'. למה- למה המועמד אמר את המשפט, באיזה הקשר ומדוע. כלומר מה המוטיבציה ומה מניע אותו. איך- כיצד המועמד מיישם את ה"מה והאיך" לידי ביטוי בפועל, כלומר בעבודה עצמה. מרכז הערכה מספק לנו אספקט נוסף, בשונה מהראיון, בו ניתן "לחזות"  כיצד יבואו לידי ביטוי בפועל תכונות המועמד במהלך משימות העבודה.

המרכז מתחלק ל-3 חלקים:

הצגה העצמית- (הכרות) רובינו חוששים ממפגשים קבוצתיים, לחלקנו קיים פחד במה ובכלל מפגש חדש עם אנשים חדשים מלווה במתח רב.  מטרת החלק הראשוני הינה לאפשר למועמד להתרגל לאווירת המרכז ולהפיג חששות. בתחילת מרכז הערכה, יערך סבב היכרות קצר בו כל אחד מהמועמדים מציג את עצמו במספר מילים ומספר בקצרה (זכרו זהו אינו ראיון עומק) אודות נסיונו התעסוקתי כאשר המראיין מתערב בשיחה מדי פעם ומציג שאלות למועמד. המטרה בקצרה היא לקבל רושם ראשוני אודות האדם.

דינאמיקה קבוצתית (משימה)- מטרת החלק המרכזי היא בדיקת ה"איך". כלומר התבוננות על הפעולת בהם המועמדים נוקטים: מי מנהיג את הקבוצה, מי שקט, למי לוקח זמן לבלוט ומי סוחף אחריו את כולם. בשלב זה הקבוצה תקבל משימה אישית אותה תצטרך לבצע בזמן מסויים. בתום המשימה יערך דיון קבוצתי אודות תחושות המשתתפים בנוגע למשימה שזה עתה ביצעו. בדר"כ המשימה תהיה קשורה לתפקיד אליו אתם מיועדים (דירוג משימות של איש שירות, דו"ח ניהול של ר"צ וכו'). 

סינון ראשוני- בסיום שני השלבים, מתקבלת בדר"כ תמונה ברורה יותר אודות מי מהמועמדים מתאים ומי פחות, כאשר מאלה שפחות מתאימים יפרדו בשלב זה.

ראיון אישי/סימולציה- המשך השלבים הבאים יכלול בדר"כ ראיון אישי או סימולציה (משחק תפקידים הלקוח משגרת היום בעבודה העתידית). המטרה הינה בדיקה ברמה אישית ומקיפה יותר על סמך שאילתות שעלו במהלך הצפייה במרכז. זיכרו כי גם שלב זה אינו סופי וכי יתכן ותידרשו לעבור ראיונות או בדיקות נוספות ואף יתכן כי גם לאחר כל השלבים שלהלן תימצאו לא מתאימים לתפקיד. 

זכרו כי מטרת המרכז הינה לבדוק מידת התאמה של אדם לתפקיד ספציפי בארגון ספציפי. כך שבאם נמצאתם לא מתאימים אין זה אומר דבר עליכם אלא שבשלב הזה לתפקיד הספציפי בארגון הספציפי נמצאתם פחות מתאימים. או במילים אחרות, הרימו ראש והמשיכו בחיפושים כי ישנו מקום עבודה אחר, שהיה לכם יותר טוב לכם בו.

בהצלחה ערן סבר מאבחן ויועץ ארגוני

כריזמה - אבחון, ייעוץ וליווי ארגוני. http://www.carizma.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב