דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך המלא לשילוט, סוגי שלטים וסוגי שילוט 

מאת    [ 17/12/2009 ]

מילים במאמר: 1281   [ נצפה 3281 פעמים ]

את תחום השילוט, ניתן לחלק למספר תחומים בולטים:
1. שילוט רכבים
2. שילוט מבנים
3. שילוט פנים
4. מיתוג מסחרי (חנויות וחלונות ראווה)

שילוט רכבים

שילוט רכבים הינה פלטפורמה איכותית המאפשרת חשיפה מיידית לאלפי אנשים מידי יום ומפיקה את המקסימום מבחינת עלות מול תועלת, עלות המחזירה את עצמה במהרה. עיצוב נכון וייחודי הינו מרכיב חשוב בתהליך המיתוג. מיתוג רכבים מתייחס לקטנועים, רכבים פרטיים, רכב מסחרי, משאיות, מיכליות, אוטובוסים, מטוסים ועוד...

מיתוג רכבים זעירים:

מיתוג רכבים זעירים כגון אופניים וקטנועים הינו כלי יעיל לחשיפת אלפי הולכי רגל ואלו העושים את דרכם בכביש.

שילוט זה רצוי שיהיה בולט, צבעוני וממוקד במסר שלו בכדי למקסם את יעילותו. שיטות העבודה הנהוגות הינן צביעה, מדבקות בחיתוך/ הדפסה דיגיטאלית או צביעה איכותית בתנור. רכבים פרטים: ציי רכב בחברות גדולות מורכבים בעיקר מרכבים פרטיים (רכבים בליסינג), אין איסור לשימוש באמצעי זה כפלטפורמה להיחשף לציבור, שימוש בכלי זה בתבונה ובעיצוב נכון יכול להשיג תוצאות גבוהות בחדירה לתודעה הציבורית. שיטות ייצור: הדפסה דיגיטאלית איכותית בציפוי לכה נגד UV, חיתוך מדבקות איכותיות בצבעים שונים, הדפסה ע"ג רשת חד צדדית לעיטוף חלונות.

שילוט רכב מסחרי:

רכב מסחרי זעיר, המשמש לעבודות יום יומיות בחברה, נחשף גם הוא לציבור רחב, ושילוטו הינה פעולה ראשונית בתהליך מיתוג חברה. השטח הפנים הגדול של הרכב מאפשר עיצוב מסקרן ובולט בדרכים, ניתן לעטוף את הרכב באופן מלא או חלקי, ניתן לשלב הדבקת רשת על החלונות או אטימתן ע"י מדבקה.

שילוט משאיות/מיכליות:

תחום זה הינו הנפוץ ביותר, ומאפשר לחברות בעליי ציי רכב גדולים וקטנים ליהנות מחשיפה גבוה ע"ג שטח פרסומי עצום וחינמי. ע"ג משאית ניתן לפרסם מוצרי החברה או את עיסוקה הכללי, ניתן לפרסם את שם החברה בשילוב גרפיקה כובשת הנחרטת בזיכרוננו. בתחום זה רצוי לאפיין את הצורך הפרסומי ולהשתמש בטכנולוגיה המתאימה ( צביעה בתנור / הדפסה דיגיטאלית/ חיתוך אותיות / שילוב בין הטכנולוגיות ).

שילוט אוטובוסים:

בישראל קיום ישנו חוק המחייב מיתוג כל רכב המשנע נוסעים בתשלום. המיתוג כולל את שם חברת ההסעות. כיום גם חברות ההסעה הבינו כי יש צורך בגרפיקה ע"ג הרכב לצורך אפיון החברה. גם באוטובוסים ישנו שימוש כפלטפורמה פרסומית ע"י עיטוף מלא של הרכב.

שילוט מטוסים:

מיתוג המטוסים הינו הליך טכני המחייב כל מטוס, בשילוט מסוג זה יש צורך בשימוש בחומרים ייחודיים לתחום התעופה ובהכשרה מתאימה. את המטוסים ניתן לעטוף במדבקה מודפסת או חתוכה צורנית.

שילוט מבנים

שילוט זה בד"כ מתפקד כגורם מושך, גורם אינפורמטיבי או מכווין אל משרד, מפעל, חנות ועוד. חשוב לאפיין את הצורך בשלט לפני תחילת העבודה לצורך הגשמת ייעודו בצורה מקסימאלית. רצוי להתייעץ עם חברת שילוט מקצועית, כזו המעסיקה גם מעצב תעשייתי וצוות מומחים לשילוט, ולאפיין את השלט הרצוי.

עיצוב השלט ותכנונו תוך הישענות על טכנולוגיות שונות, מבדיל את השלט שלכם מהסביבה, תוך שמירה על סביבה נקייה ונעימה לעין.

בקטגוריה זאת: שמשוניות/רשתות מתוחות, שלטי פח, ארגזי תאורה, שלטים בתלת מימד

שלטים מוארים בתלת מימד:

שמשוניות מתוחות: שמשונית הינה חומר פלסטי גמיש אשר ניתן להדפיס עליו, יחודו בכך שניתן לייצור שלטי ענק, שלטים זמניים או שלטי דגל מתוחים. רשתות מתוחות דומות באפיונן לשמשוניות אך מחוררות לצורך הקטנת התנגדות של שלט לאוויר, מתאימה לעיטוף מבנים.

שלטי פח:

שלטים הלו משמשים לתליה על מבנים או תלייה על קונסטרוקציית ברזל מעוגנת לקרקע. לשלט מסגרת עץ שניתן לצבוע אותה במגוון צבעים לצורך התאמתה לגרפיקה שעל השלט. על השלט ניתן להדביק מדבקה מודפסת או מדבקות בחיתוך.

ארגזי תאורה:

הצבת שלט מואר מתבצעת בהתאם למיקום השלט. שלט מואר בנוי פח המכופף בהתאם לגודל הרצוי, החלל שנוצר מכיל בתוכו את התאורה הפלורוסנטית שמאירה את השלט. השלט בד"כ עשוי פרספקס חלבי אך ניתן לביצוע גם ע"י יריעת פאנאפלסקס חלבית, זאת בהתאם לגודל השלט הרצוי.

שילוט בתלת מימד:

שילוט מסוג זה הינה תורה המתפתחת במרוצת השנים בהתאם לטכנולוגיה לעיצוב ולתעוזה של הלקוחות, שילוט תלת מימדי ניתן לייצר מחומרים פשוטים ויחסית זולים כמו פוליאוריטן מוקצף או בשמו היום יומי קלקר, על אף שהחומר קל יסית לנפחו, לחומר זה תכונות נפלאות כמו עמידות בתנאי מזג האוויר, חוזק מבני גבוה, יכולת עיצוב ופיסול, צביעה בכול גוון. שילוט תלת מימדי ניתן לייצר גם מחומרים פלסטים שונים, PVC, אקריליק (פרספקס) בצבעים שונים או בנית שילוט (לוגו וכיתוב) מאלומיניום. שילוט זה ניתן להאיר במגוון דרכים: תאורת לדים פנימית, תאורת ניאון, תאורת הצפה היוצרת הילה היקפית מיוחדת, תאורה פלורסנטית או תאורת ספוט חיצונית המאירה את השלט ( רצוי להתייעץ עם מומחה בתאורה לצורך כך ).

שילוט פנים

השלב המיתוגי הבא לאחר השילוט החיצוני שהכווין את הלקוח למשרדכם, הינו שילוט פנים, לשילוט פנים ישנה חשיבות עליונה מבחינה בטיחותית ( שילוט קומות, שלטי יציאה, מספור חדרים ושילוט טכני נוסף ), מבחינה התמצאותית במבנה ומבחינה ייצוגית כלפי המבקרים.

שילוט פנים מכיל בתוכו: שילוט הכוונה כללי, שילוט קומתי, שילוט משרדי, פיקטוגרמות, מספרי קומה, שלטי דגל, שלטים תלויים, שלטי דלפק, שלטי שולחן, שלט כניסה ושעות קבלה. קטגוריה זו מכילה: מערכת שילוט "תמנון", מערכת שילוט "זיקית", פיתוח מערכות שילוט, ומערכות שילוט בעיצוב אישי

מערכת שילוט "תמנון":

הינה מערכת מודולארית המושטת על פרופילי אלומיניום המיוצרים בטכנולוגיית "אקסטרוזיה", הפרופילים עברו תהליך אנודיזציה אשר מגן על הפרופילים ומשווה להם מראה יוקרתי. למערכת זו מגוון פתרונות כולם מודולאריים וניתנים להתאמה. למערכת זו ישנם מוצרים משלימים המשמשים למיתוג חיצוני, בכללם: מערכת למתיחת פאנאפלקס, שילוט חיצוני קמור, שילוט מואר ועוד. ייחודה של מערכת זו הינה היכולת של הלקוח להחליף או לשנות את הגרפיקה ואת שמות האנשים והפונקציות ע"ג השלט בעזרת "טמפלט" פשוט בתוכנת וורד, מדפסת ביתית רגילה וללא עלויות נוספות.

מערכת שילוט "זיקית":

מערכת זו הינה יוקרתית ביותר, שלטים אלו מודפסים בהדפס אור איכותי ההופך את הוויז'ואל/טקסט לחלק בלתי נפרד מהשלט שנשמר לאורך זמן. הפשטות בשימוש מאפשרות החלפת יעוד השלט בן רגע ובאמצעים משרדיים. המערכת מגיעה כמודולים בגדלים שונים וכוללת:

שלט חדר

מאפשר להעביר שלט מחדר לחדר ללא מתקין ולהחליף את השם ואת התואר בשלט באופן עצמאי.

שלט חדר גדול

מציין פונקציה: חדר ישיבות, מעבדה, אודיטוריום, חדר הרצאות וכו'. ניתן להסיר ולהעביר מחדר לחדר ללא צורך במתקין.

פיקטוגרמות

הם שלטים המשרתים את עובדי החברה כמו: שירותים, פינת עישון, מטבחון, פינת אוכל וכו'.

שלטי הכוונה

הינם שלטים המתוכננים בגדלים ובמיקומים שונים לפי הצורך. הסוגים העיקריים הם: שלטי הכוונה ראשיים, ושלטי הכוונה קומתיים. שלטי ההכוונה הינם מודולאריים כלומר בנויים פסים פסים ניתנים לשליפה ולהחלפה.

שלט כניסה/שעות קבלה

שלטים אלה הם נגזרות טכנולוגית של שלטי ההכוונה והם באים בגדלים שונים לפי הצורך ולפי מרחקי הקריאה וממוקמים לרוב בכניסה לבניין או בכניסה לקומה או לחלק מן הקומה בה נמצאת החברה.

שלט מספר קומה

נועד לסמן קומה והוא בא בשתי גרסאות: אחת גדולה יותר ומיועדת להתקנה בלובי הקומתי (בדרך כלל בגודל 400x400 מ"מ) ואחת לחדר המדרגות מחומר פולט אור (בדרך כלל בגודל 20020x0 מ"מ).

שלט דגל/שלט תלוי

זהו שלט דו- צדדי או חד צדדי המותקן בדרך כלל בגובה המשקוף ובניצב לכיוון ההליכה. בדרך כלל הוא מציין מדרגות, מעליות, שירותים וכו'.

שלט שולחן אישי

שלט זה נושא את שם העובד ומיועד לעמדות עבודה וקבלת קהל. גודל מומלץ 15050x מ"מ.

שלט דלפק

זהו שלט ציבורי הנושא הגדרה של פונקציה המשרתת את החברה והוא ממוקם על דלפקים כמו: קופה, קבלה, מודיעין וכו'. גודל מומלץ ס30080 מ"מ.

שלט טכני

הוא שלט בטיחות כמו: ארון חשמל, גלגלון,מתח גבוה, יציאת חרום וכו'. שלט שטוח בגודל סטנדרטי 150150x מ"מ.

מערכות שילוט בעיצוב אישי:

מערכות שילוט בעיצוב אישי מיועדות בד"כ לארגונים גדולים ובעיקר בשילוט של בתי מלון, קניונים ובנייני משרדים.

מערכת מסוג זה מסופקות בדרך כלל רק ע"י חברת שילוט גדולה ומובילה, גם במקרה זה, כזו המעסיקה מעצב תעשייתי המאפיין את צרכי הלקוח ואת אופיו של המקום באופן מקצועי וברמה גבוהה. תהליך העיצוב הינו פרטני לכל לקוח כאשר התוצאה הסופית הינה שילוט פנים/חוץ ייחודי ומותאם לאופיו ולרצון הלקוח. הטכנולוגיות האפשריות בשימוש בשילוט זה הינן נרחבות, הן נקבעות במהלך תהליך העיצוב בשיתוף הלקוח.

מיתוג מסחרי (חנויות וחלונות ראווה)

חלק בלתי נפרד מחוויית הקניה הינה חלון, חלון ההזדמנויות שלנו לפתות את הלקוח ולגרום לו/ה להעביר מספר דקות בתוך חנותנו תוך הגדלת סיכויי הרכישה של מוצרים ממרכולתכם. חלק מחברות השילוט מספקות מענה לעיצוב של חלונות ראווה ועיצוב השטח המסחרי בתוך החנות, תוך הפקה וביצוע אלמנטים שונים בתוך החלון. לרוב התקנות מסוג זה מבוצעות שלא בזמני הפעילות של מרכזים מסחריים, דוגמת קניונים על מנת לא להפריע לקונים.

כותב המאמר חברת "משה שלום עיצובים" מספקת שלטים באיכות הגבוהה ביותר והינה חברת שילוט מהמובילות בישראל. מספקת את כל פתרונות השילוט, ביניהם שילוט רכבים, שילוט לעסקים ברמה הגבוהה ביותר ובסטנדרט ללא פשרות. כולל אחריות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב