דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקמת עסק - מה ואיך? 

מאת    [ 16/12/2009 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 1871 פעמים ]

הקמת עסק - סיכונים לצד סיכויים

ישראל נמצאת בין עשר המדינות המובילות בעולם מבחינת שיעור היזמים, ובכל שנה מוקמים בה בסביבות 45,000 בתי עסק חדשים. עם זאת, בה בעת נסגרים בסביבות 35,000 עסקים, ואחוז העסקים החדשים ששורדים במשך יותר משנתיים עומד על פחות מ-30%. נתונים אלו, בנוסף לזמן, למאמץ ובעיקר לכסף הרב שמושקע במסגרת הקמת עסק חדש, מסבירים היטב את ההתלבטויות של כל יזם בבואו לייסד ולהתניע מהלך של הקמת עסק. עם זאת, הנתונים גם מלמדים שלעסק חדש שהוקם תוך מחשבה תחילה, ניתוח מדויק של תנאי השוק ותכנון מוקדם ומפורט של האסטרטגיה המתאימה יש סיכוי טוב לשרוד, להצליח ולשגשג.

הקמת עסק - גיבוש הרעיון

ההחלטה הראשונה והחשובה ביותר של היזם במסגרת הקמת עסק היא 'מה להקים?', או 'איזה סוג של עסק להקים?'. במקרים רבים, מהות המיזם נגזרת מרעיון שעלה אצל היזם לגבי מוצר או שירות שלדעתו עשויים להיות בעלי פוטנציאל עסקי. זהו כמובן צעד חיוני בתהליך הקמת עסק מוצלח, אבל הוא לבדו אינו מספיק: חייבים להתלוות אליו צעדים נוספים, בראש ובראשונה ניתוח אובייקטיבי, מעמיק ומקצועי של השוק ושל ההזדמנויות העסקיות הקיימות. ניתוח כזה יאפשר לזהות אם קיים מקום בשוק למוצר או לשירות החדש, כלומר יזהה אם קיים ואקום בשוק לצורך שאינו ממולא. אם התשובה חיובית, הרי שסגירת הואקום או מתן פיתרון מוצלח לצורך יעלו את סיכויי ההצלחה של המיזם באופן משמעותי, לפחות ברמת סיכויי השיווק והמכירה. עם זאת, גם אם לא קיים ואקום אין זה אומר בהכרח שהעסק עתיד להיכשל: לא כל עסק צריך לספק מוצר או שירות חדשים, ולעתים יכול העסק להסתפק בשיפור מוצרים קיימים או אפילו באספקת מוצרים כאלו שכבר קיימים בשוק בצורה כזו או אחרת.

הקמת עסק - תכנון

התכנונים שיש לערוך לפני הקמת עסק חדש נוגעים גם לדרכי הפעולה לאחר הקמתו. כלומר, יש צורך בגיבוש תוכנית עסקית מקיפה עוד לפני הקמת עסק. התוכנית העסקית תעסוק הן באסטרטגיה ארוכת הטווח של העסק והן בצעדים המיידיים שעל היזם לבצע. בין היתר, היא תערוך חישובים פיננסיים שיבדקו את ההוצאות הדרושות לשם הקמת עסק חדש, יצביעו על דרכי המימון הטובות ביותר - ובכלל זה גיוס הון ושותפים - ויעריכו את משך הזמן שבו ניתן יהיה להחזיר את ההשקעה הראשונית ואת אלו שלאחריה. בנוסף, התוכנית תגדיר את האסטרטגיה העסקית המתאימה, וזאת לאור ניתוח השוק, המתחרים וקהל היעד. מעבר לכך, הקמת עסק דורשת שורה ארוכה של צעדים ארגוניים: שכירת כוח אדם, שכירת מקום וציוד, תכנון מס, פעולות פורמאליות כגון רישום העסק, יצירת קשרים עסקיים מתאימים (למשל עם ספקים או משווקים) ועוד. יעוץ עסקי מקצועי דרוש כדי לבצע כל זאת באופן שיתאים למשאביו של העסק, לצרכיו ולאסטרטגיה שלו, והוא יסייע לפתח ולקדם אותו בצורה אופטימאלית. בסיכומו של דבר, הקמת עסק תוך תכנון מוקדם של הפעילות העסקית לכל היבטיה היא המפתח לביסוסו של עסק מוצלח.

 

אופק בר השקעות בע"מ  http://www.ofek-bar.co.il שירותי יעוץ עסקי ובניית תוכנית עסקית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב