דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוחו של שופר 

מאת    [ 19/11/2006 ]

מילים במאמר: 1043   [ נצפה 3144 פעמים ]

מאחורי כל כתב קבלה בעל חשיבות מסתתר כמעט תמיד סיפור מופלא של מציאת כתב היד. הידוע והמיוחד שבהם הוא סיפור מציאת הכתבים, שלימים הרכיבו את ספר הזוהר המפורסם (הכתבים נמצאו כאוסף ניירות ששימשו סוחר ערבי לשם עטיפת דגים בשוק), כמו גם כתבי האר"י שהיו גנוזים עשרות שנים בקבר עד שהוציאו אותם וחיברו מהם את מה שמוכר לנו כ"כתבי האר"י".

לאחר הסתלקותו של הרב יהודה אשלג (בעל הסולם) ב-1954, התפזרו רבים מכתביו ועברו לתלמידיו ולקרובי משפחתו. חלקם הגיעו למרתף ישיבתו, "מראות הסולם" בעיר כפר סבא, והיו מונחים שם זמן רב ולא עוררו עניין מיוחד בציבור.

"אני זוכר שבאחד הימים ביקשתי מהרב יהושע קלאר להביא לרבי (הרב ברוך אשלג, בנו הבכור של בעל הסולם) את הכתבים מהמרתף", מספר הרב מיכאל לייטמן.

"הוא חזר ובידו קרטון בלוי, גדוש בכתבי יד של בעל הסולם, ובתוכו מצאתי מחברת גדולה. המחברת המאובקת, שהיו כרוכים בה דפים רחבים במיוחד ועליהם רשומים טורים צרים וארוכים, בדומה לעיתון יומי, עוררה בי עניין רב. מיד זיהיתי בה את כתב ידו של בעל הסולם. בצורה זו הוא נהג לכתוב את דבריו. כך מצאתי את כתב היד המקורי של המאמר "שופרו של משיח".

לאחר שהצגתי את המחברת בפני מורי, הרב"ש, ולאחר שהוא אישר כי מדובר בכתב ידו של אביו, בעל הסולם, העברתי אותה לרב אברהם ברנדווין מירושלים (בנו של הרב יהודה ברנדווין, תלמידו של בעל הסולם ששימש כרב ההסתדרות בסוף שנות החמישים). לאחר-מכן הביא הרב אברהם ברנדווין את המחברת לדפוס, והוציא אותה לאור תחת השם "אור הבהיר", מוסיף הרב מיכאל לייטמן.

כתב היד המקורי נמצא בארכיון תנועת "בני ברוך" (המערכת)

"והפצת הקבלה בהמון מכונה 'שופר'. דוגמת השופר, שקולו הולך עד למרחק המרובה, כן תתפשט הקבלה בכל העולם, שאפילו האומות ישמעו ויודו, כי יש חכמת אלקים בקרב ישראל" (בעל הסולם, שופרו של משיח)

מתוך המאמר המיוחד "שופרו של משיח" מתבהרים ועולים כמה מהמהלכים החשובים שעל עם ישראל לבצע בדורנו זה. לכן ראינו חובה לפרסם את עיקריו לידיעת המון העם.

קשה להתעלם מהתופעה ההולכת וגוברת של התפשטות חכמת הקבלה בארץ ובעולם. ניסו לקשור לחכמה כתרים רבים: אופנה חולפת, אמונה אזוטרית, טרנד לסלבריטאים, חלק מתנועת הניו אייג' העולמית ועוד.

הייתכן כי המדובר בתחילתו של מהפך פנימי שעוברת האנושות בכללה או בקול שופר חדש שהאנושות עדיין אינה מכירה אותו?

נוסף לכך, הרי ידוע שמדורי דורות הייתה חכמת הקבלה נחלתם של יחידי סגולה שעסקו בה בסתר. אם כן, מה הסיבה לעניין הרב שהיא מעוררת, ובזמננו דווקא?

כדי להשיב על חלק משאלות אלה עלינו לפנות למקורות הקבלה האותנטיים, דוגמת ספר הזוהר של רבי שמעון בר יוחאי, כתבי האר"י וכתביו של מי שפירש אותם, גדול מקובלי המאה העשרים, הרב יהודה אשלג (בעל הסולם).

ייתכן שלאחר עיון מעמיק בכתבי המקור נבין כי ההתעניינות בחכמת הקבלה והחיפוש בתוכה אחר מענה רציני למשמעות החיים אינם "טרנד" עכשווי או אמונה חולפת, אלא קול הולך ומתחזק כקולו של שופר הנשמע למרחקים, המכוון לישראל, והוא "שופרו של משיח". קול זה מבקש לעורר ולזרז את גאולתו של עם ישראל בדורנו, ואחריו את גאולת העולם כולו.

השאלה היא כיצד?

ישראל ומדינות העולם כבר ניסו בעבר ליישם פתרונות אין-ספור שנועדו להביאנו לאושר המיוחל: התחמשות צבאית ללא הגבלה, כלכלה נמוכת אינפלציה, פיתוח של תרבות עניפה המבוססת על מסורות שונות, מהפכה מדעית וטכנולוגיית היי-טק מתקדמת. אך עדיין לא הגענו לשלום או לאהבה.

במאמר שלפנינו מכריז "בעל הסולם", גדול מקובלי המאה העשרים, על החובה לגלות את האמצעי היחיד שעומד לרשותו של עם ישראל להביא שלום ושלווה לאומה הישראלית ולעולם כולו: "אין בני ישראל נגאלים, אלא אחר שתתגלה חכמת הקבלה בעולם".

הוא קובע שהטוב והשפע שאנו מצפים להם תלויים בגילוי חכמת הקבלה בעולם כולו ולא רק בישראל.

וממשיך בעל הסולם:

"תנאי לגאולה הוא גילוי הקבלה לכל העולם, שכל אומות העולם יודו לתורת ישראל, כמו שכתוב: 'ומלאה הארץ דעה' ולכן כתוב, שכל אחד מהאומות, יחזיק באיש יהודי, ויוליכהו לארץ הקדושה. ודעת ורצון כזאת, יבאו לאומות העולם, על ידי הפצת חכמת הקבלה, שיראו בעליל אלקים אמת ותורת אמת". (שופרו של משיח, בעל הסולם)

הפצת השיטה
על פי חכמת הקבלה, השגת תכלית הבריאה מוטלת על כל המין האנושי יחדיו. הדרך להשגת התכלית דורשת את תיקון האגו המניע את כל האנושות. האנושות כולה נמצאת "בסירה אחת" ואי אפשר להתחמק מעובדה זו.

אלא שאת השינוי הזה לא היה ניתן להתחיל בכל אומות העולם בבת אחת ובאותו זמן. לכן בשלב הראשון די באומה אחת המכונה "ישראל" להתחלת תהליך התיקון הגלובלי.

לשם כך ניתנה לנו התורה - האמצעי שיביא את המאור שיתקן את האגו האנושי. תורה זו היא היא חכמת הקבלה המתגלה בדורנו לישראל.

כאמור, עם ישראל הוא הראשון לעבור את השינוי הזה. לאחר מימוש השיטה בקרב עמנו, מוטל על היהודים להפיץ את שיטת תיקון האנושות לשאר אומות העולם, כדי שיוכלו לאמצה גם הם. הפצת השיטה באופן הנרחב ביותר מכונה "שופר". העיסוק של עם ישראל בהפצת חכמת הקבלה יביא לשפע שיהיה נחלת כל העולם. בעל הסולם מדגיש במאמרו "הערבות" שעם ישראל הוא רק "צינור מעבר" ליישומה של שיטה זו.

כיום אנו מתנערים מתפקידנו החשוב. בתחילה "השופר" היה עבורנו רצון טבעי פשוט שקיים באומה ומצוי בכל מקום. אך כעת מדובר בשופר הגדול, 'שופרו של משיח', הצומח מתוך רצון חדש שמתגלה, נעלה יותר, שמחייב את ישראל למלא אחר תפקידו: הפצת חכמת הקבלה בעולם. אולם אנו פיתחנו דעות קדומות למכביר, ובכל פעם שמוזכרות המילים "עם נבחר" בקשר לעם היהודי, הן מעוררות סלידה. ישראל דוחים את תפקידם על הסף.

"ותבין, שענין השופר הזה, הוא גילוי חכמת הנסתר בהמון גדול, שהוא תנאי מוקדם, ומחוייב לבא בטרם הגאולה השלימה. והדור ראוי לכך, שהוא הדור האחרון, העומד על סף הגאולה השלימה. ולפיכך הוא כדאי, להתחלה של שמיעת קול שופרו של משיח, שזה גילוי נסתרות". (בעל הסולם, 'שופרו של משיח')

המשמעות של התנערות עם ישראל מתפקידו כמפיץ חכמת הקבלה היא סבל וייסורים, לא מובנים לכאורה. אומר על כך הראי"ה (הרב קוק, מקובל והרב הראשי הראשון לישראל):

"כאשר איננו תוקעים בשופר הזה באים אוייבי ישראל ותוקעים הם באוזנינו לגאולה...הם מתריעים ומרעישים באוזנינו ואינם נותנים לנו מנוח. הם מכריחים אותנו לשמוע לקול השופר, ומי שלא שמע קול השופר כי אוזניו נאטמו הוא ישמע לקול השופר של 'צרת היהודים', כלומר שהייסורים יכריחו אותו לשמוע בעל כורחו".

חכמת הקבלה היא אמצעי בידי האדם להשפיע טובה על עצמו, על סביבתו ועל כל העולם. היא מספרת לנו על "אהבת הזולת" האמיתית שהיא המרפא לכל ייסורי האנושות. מטרת הקבלה להביא לחיבור ולאחדות של ישראל עם כל העמים לנשמה אחת, מלאה באור. חכמת הקבלה אוצרת בתוכה את הידע על תפקידה של כל אומה ואומה במציאות, וכיצד היא משתלבת במבנה הנשמה הכללית שנקראת אנושות.

זהו שופרו של משיח שמתחיל לתקוע בישראל ובעולם: "והיה ביום ההוא יתקע בשופר גדול" (ישעיה כ"ז, י"ג) - שופר של שלום, אחדות, שפע ואהבה.
לקריאה נוספת:
http://www.kab.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב