דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רבנות ראשית לישראל - מהי 

מאת    [ 14/12/2009 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2396 פעמים ]

רבנות - מבוא

מוסד הרבנות הראשית לישראל פועל מכוח חוק הרבנות הראשית לישראל, תש"ם ? 1980. מוסד זה כולל את בית הדין הרבני הגדול ובין השאר הוא מפעיל מערכת השולטת על מינויים של רבנים ודיינים. בנוסף אחרי המוסד על התקנת תקנות, הפעלת מערכת הכשרות, וכיוצא בזה.

הרבנות הראשית וגיור

1. גיור כערך עליון - הרבנות הראשית רואה בגיור של אזרחים לא יהודים שעלו מגלויות שונות כאחת מהמטרות החשובות שלה. מדובר בדרך כלל בתושבים שעלו ממדינות חבר העמים לשעבר ואתיופיה שכיום לוקחים חלק פעיל בחברה הישראלית. הרבנות חושבת שעל מנת לעורר רצון באותם עולים להתגייר יש לייצר רוח מוטיבציה במוסדות הגיור על מנת שהאחרונים ידרבנו את אותם עולים לפצוח במלאכת ההתגיירות.

2. הפיכת הגיור לנגיש - לדעת הרבנות על מנת להתחיל בתהליך יש תחילה ליידע את העולים על האפשרות, ולהראות להם שאין מה לחשוש מהליך הגיור וממשמעותו. על מנת ליצור תפעול יעיל של מערך הגיור דאגה הרבנות לחבר בין כל העוסקים במערכת הגיור, החל ממערך ההסברה ההוראה והלמידה ועד לדיינים, הרבנים ועובדי הנהלת בתי הדין המיוחדים לגיור.

על מנת ליצור חיבור מהיר בין הגורמים השונים המטפלים בגיור בארץ יש להסיר את המחיצות ביניהם על מנת למנוע עיכובים מיותרים ולצורך הקלה על העולה אשר מבקש להתגייר. כמו כן הרבנות טוענת שעל תהליך הגיור להיות ידידותי ובוא בעת יש לשמור על הקפדה לבל תהיה סטייה מן ההלכה הנהוגה בישראל. מערך הגיור עושה פעולות שונות על מנת ליצור אמון בקרב העולים ומסתייע במשרד לקליטת עלייה על מנת שהאחרון יהווה לו צינור הסברתי המכיל אינפורמציה על תהליך הגיור אותו מתעתדים העולים לעבור. ראש מערך הגיור ברבנות הראשית לישראל הוא הרב חיים דרוקמן.

המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים

1. דאגה למקומות הקדושים - מרכז זה הפועל תחת מרותה של הרבנות הראשית לישראל מטפל בלמעלה ממאה עשרים מקומות קדושים הפרוסים ברחבי ארץ ישראל. המרכז עוסק בפיתוח האתרים, שיקומם, טיפוחם והרחבת השירותים עבור הציבור המבקר בהם. המקומות הקדושים הם המקומות המתוירים ביותר בישראל ובכל שנה מבקרים למעלה משבעה מיליון איש באותם תיירים כאשר בכותל המערבי בלבד מבקרים כשלושה מיליון איש בשנה.

2. אין הבחנה בין המבקרים - האנשים הפוקדים את אותם אתרים באים מכל שכבות האוכלוסייה בארץ. אותם אתרים גם נחשבים ליעד נחשק בקרב יהודי העולם אשר פוקדים אותם מכל קצוות תבל. הזמנים העיקריים בהם באים מבקרים הם בעיקר בעיתות חג בחודשי אלול ותשרי, וכמובן גם בראשי חודשים.

הקרן למורשת הכותל

עוד מוסד העובד תחת הרבנות הראשית לישראל הוא הקרן למורשת הכותל. רב הכותל המשויך לקרן זו אחראי על אכיפת האיסורים והתקנות במקומות הקדושים. בין האיסורים נמצאים מניעת חילול שבת ומועדי ישראל ומניעת עריכת טקסים דתיים שלא על פי מנהג המקום ושפוגע ברגשות ציבור המתפללים במקום. כמו כן נשמרת הקפדה על הגבלות המתייחסות לצילום תמונות בכותל.

בכל מקרה, אני ממליץ לשאלות על המאמר ושאלות בנושאי דיני משפחה ורבנות לפנות ולהתייעץ בפורום דיני משפחה>>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב