דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הומוטוקסיקולוגיה בטיפול בחיות מחמד 

מאת    [ 14/12/2009 ]

מילים במאמר: 1046   [ נצפה 2023 פעמים ]

הומוטוקסיקולוגיה היא שיטת טיפול טבעי, העוסקת בקשר בין האדם ורעלנים שונים הפוגעים בבריאותו. מדובר בגרסה מודרנית של ההומיאופתיה והיא באה לגשר על נתק שנוצר בין ההומיאופתיה הקלאסית המסורתית, לבין המדע המתפתח והידע המדעי שנצבר במרוצת השנים בתחומי הביולוגיה, הכימיה, הביוכימיה והפיזיקה, וכמובן- הרפואה המודרנית. השיטה משלבת מידע מעודכן בביוכימיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה, יחד עם ידע וניסיון רב שנרכש במשך שנים רבות בהומיאופתיה הקלאסית.
תרופות הומוטוקסיקולוגיות משלבות מרכיבים מכל עולם החי, הצומח והדומם, כגון: תמציות צמחים, מרכיבים אורגאנותרפיים, מינרלים, נוסודות (nosodes), קטליזאטורים ביוכימיים ועוד.
השיטה פותחה לפני כ-70 שנה על ידי ד"ר רייקביק בגרמניה שהמשיך לפתחה ולשכללה עד תחילת שנות השמונים. על פי גישה זו, האורגניזם האנושי חשוף משך כל שנות קיומו למגוון רחב של רעלנים (טוקסינים), איתם הוא מתמודד בדרך כלל בהצלחה רבה ומפריש אותם מהגוף מבלי שנחוש בכך כלל. נטרול זה מתבצע בעזרת מנגנונים שונים בגוף ונעשה בעיקר ברמת איברי ההפרשה כמו כבד, כליות, עור, מערכת הנשימה וכו'.

מהם אותם רעלנים?

טוקסינים יכולים להיות ממקור פנימי (אנדוטוקסינים), הנוצרים כתוצאה ממטבוליזם לא תקין או ממקור חיצוני, כגון: חיידקים, וירוסים, פרזיטים, חומרים כימיים, צבעי מאכל, חומרים משמרים, דשנים כימיים, תרופות, וגם טראומות מסוגים שונים. במצבים קיצוניים כמות הרעלנים הללו גדולה מהספק האורגניזם להתמודד אתם בצורה השגרתית, ואז הגוף משתמש באמצעים יותר חריפים כדי לנטרל את האיום. אמצעים אלו הם בעצם מצב של מחלה, בו האורגניזם מתרכז כל כולו בתהליך הנטרול ודורש מאיתנו לא להפריע לו לבצע את תפקידו.
לכן ההומוטוקסיקולוגיה רואה במחלה תהליך חיובי אשר עלינו לעזור לו להתבצע בצורה הטובה ביותר והקלה ביותר מבחינתנו. זהו תהליך אשר אם נדכא אותו ולא נטפל בו כיאות, עלול להפוך למחלה כרונית ממושכת.
הגישה הטיפולית ההומוטוקסיקולוגית מכוונת להפסקת החשיפה והספיגה שלל אותם טוקסינים לגוף על ידי שינוי בהרגלי החיים, כמו שינוי בתזונה, פעילות גופנית, הימנעות מחשיפה למצבים קיצוניים ועוד, ובנוסף- עזרה לאורגניזם בסילוק הטוקסינים הקיימים על ידי עידוד פעולת מערכות ההפרשה בגוף בעזרת תרופות הומיאופתיות שונות, המכונות תרופות מנקזות. ההומוטוקסיקולוגיה, כמו שיטות טיפול רבות אחרות, משתמשת בעיקרון הניקוי או הניקוז. עיקרון זה מתבסס על העובדה שאיברים שונים משמשים כמטהרי דם מרעלים הנספגים מן החוץ או מיוצרים על ידי הגוף. בדרך כלל במצבי מחלה שונים (בעיקר במצבים כרוניים) יש צורך לעודד ולשפר את הפעילות של איברים אלו. שיפור פעולתם מאפשר לגוף להיפטר מהר יותר מפסולת שהצטברה בו וכך להחלים מהר יותר מהמחלה.

אחד הפיתוחים המעניינים של השיטה הוא שימוש באנזימים שונים הקיימים באופן טבעי בגופנו. הרעיון מאחורי פיתוח זה מתבסס על העובדה כי רמת השימוש בחמצן ברקמות המעורבות בתהליכי מחלה ניוונית יורדת באופן משמעותי ככל שמצב המחלה חמור יותר עקב פעילות חלשה של האנזימים המעורבים בתהליך.
מתן האנזימים בהכנה הומיאופתית גורמת לעידוד פעילותם, וכתוצאה מכך לשיפור רמת החמצון וסילוק הרעלים מהרקמה של החולה.
קיימות מספר תרופות הומוטוקסיקולוגיות המשלבות צמחי מרפא, ויטמינים ואנזימים בהכנות הומיאופתיות המאפשרות לנו לטפל במגוון מצבים כמו נטייה למחלות זיהומיות חוזרות, עייפות, מחלות מפרקים, אלרגיות ועוד.

כיצד מתבצע הטיפול ההומוטוקסיקולוגי

ראשית, הרופא מבצע תשאול מעמיק לגבי הבעיות מהן סובל המטופל, התזונה שלו, הרגלים שונים ועוד. לאחר קבלת כל החומר הרפואי הרלוונטי מותאם הטיפול באופן אישי לפונה.
יש תוצאות מצוינות לבעיות כרוניות מסוגים רבים, אשר הרפואה המערבית עומדת מולם חסרת אונים במקרים רבים, ועושה שימוש מופרז בתרופות אנטי דלקתיות כדוגמת סטרואידים.

תיאור מיקרה 1

טופי-גוזל של ארה (Macaw) בת 8 חודשים, נולדה בשבי וגודלה בהאכלת יד. רק חודש ברשות הבעלים. חיה בכלוב מרווח בתוך חנות חיות בנצרת עילית, ממנו קיימת אפשרות לצאת באופן חופשי. לעיתים  מוציאים אותה לרחבה מחוץ  לחנות. בתחילת החורף האחרון התלונן הבעלים כי טופי אינה אוכלת מספיק, מראה לעיתים חולשה, ומתעטשת מדי פעם. כמו כן לעיתים הפרשות הצואה מימיות.

בדיקה פיזיקאלית

מישוש שריר החזה של טופי מגלה כי הוא קטן מהנורמאלי לגוזל בגילה. ניכרת קשקשת מעטה על הנוצות, נשימה נורמאלית, נחירי האף נקיים וסביבת הביב נקייה. ההפרשות ביום הבדיקה היו תקינות. המראה הכללי  היה של גוזל חלש יותר מהרגיל (גם בהשוואה לגוזלים מאותה ההטלה).

בדיקות נלוות

נשלחה בדיקת דם לכלמידיה, פוליומה ומחלת המקור והנוצות. הבדיקה נערכה במעבדת קרניאלי בעזרת PCR. לאחר 10 ימים התקבלה תוצאה חיובית לכלמידיה ושלילית לשתי המחלות האחרות.

ניהול המקרה

הטיפול בכלמידיה בתוכיים נעשה בדרך כלל בשימוש באנטיביוטיקה מסוג דוקסיציקלין (Vibravenosa)  הניתנת בהזרקה כל כמה ימים למשך חודש שלם. שיטת טיפול  זו אינה מצליחה תמיד  ולעיתים גורמת לתופעות לוואי קשות ביותר ואף למוות. מזה כ-4 שנים אני מטפלת בתרופות הומוטוקסיקולוגיות, מכיוון שאני מאמינה שתרופות אלה עשויות לחולל מהפיכה בטיפול בחיות מחמד "עדינות" כמו תוכים. הצעתי לבעלים של טופי את אפשרות הבחירה בין רפואה קונבנציונלית להוליסטית-הומוטוקסיקולוגיה. הבעלים החליט לטפל בטופי בהומוטוקסיקולוגיה, מהשיקול של חוסר תופעות לוואי, והבונוס של חיזוק הרמה החיסונית והאנרגטית, כך שאיכות החיים שלה תעלה. חלק מהתרופות (הכנות וטרינריות בהזרקה ) הוזמן ישירות מגרמניה (דרך בית מרקחת בשרון), וחלק ניתן כמתנה למטרת מחקר על ידי אלטמן –המפיצה של מוצרי היל בארץ.

השתמשתי בשילוב של מספר תרופות: אחת מהן, אחראית ללחימה במחלות בקטריאליות, ובנוסף מעלה את הרמה החיסונית בגוף. השנייה אחראית להעלאת הרמה החיסונית של הגוף בכדי שיצליח למגר כל מחלה ויראלית. השלישית- שתפקידה לנקות ולנקז את הרעלים מהכבד, תוך כדי החזרתו לפעילותו התקינה. הרביעית- תרופה המשמשת כתרופה אנטי דלקתית.יש מחקרים שהוכיחו שתרופה זו מחזקת אפקט של תרופות אחרות (סינרגיזם). לאחר חודש של טיפול נעשתה שוב בדיקת דם במעבדת קרניאלי, וטופי נמצאה...  שלילית .

לסיכום:הטיפול הומוטוקסיקולוגי משפר או מרפא מגוון רחב של מחלות. ניתן להציע אותו גם במצבים מיוחדים כמו היריון והנקה עקב הבטיחות הגבוהה של התרכובות ההומוטוקסיקולוגיות. ניתן להקל גם במצבים קיצוניים כמו טיפולי כימותרפיה או טיפולים תרופתיים מורכבים.

  ד"ר אורנה אדניהוטרינרית הוליסטית Dr.Orna Adania D.V.MHolistic MedicineN.A.E.T  pract. VET-NAET practHomotoxicology Diplomat.Reiki, Nikken technologic international distributorPranic Healing     




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב