דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבן טבעית 

מאת    [ 13/12/2009 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 1857 פעמים ]

במשך שנים רבות אבן השיש

 היא סמל ליוקרה ולעוצמה. כבר בימי קדם עשו שימוש כזה באבן השיש במבנים החשובים, בארמונות ובמבני הציבור השונים. גם היום לאבן השיש יש מקום של כבוד בתעשייה כולה והיא עדיין נחשבת לסמל של עושר יוקרה ועוצמה. אבן השיש עדיין משמשת אותנו במטבחים שלנו, ובחדרי האמבטיה שלנו ובריצוף שלנו אנו גם עושים שימוש באבן השיש. אבן השיש לו יכולנו היתה גם מחפה את הקירות שלנו אלא שסביר להניח שרובנו, בשל המחיר שלה, פשוט לא יכולים להרשות זאת לעצמנו, אך לא יכולנו אפשר בקלות להניח שרוב האנשים היו עושים אפילו שימוש נרחב יותר באבן השיש וזאת בשל הכוח העיצובי שלה שאנו אוהבים כל כך. ובאמת השיש יקר יחסית אבל בטווח הארוך מדובר תמיד בעסקה משתלמת וזאת בשל היתרונות הייחודיים שיש לאבן השיש. היא פשוט יפה בצורה בלתי רגילה, וזאת בהתאם למקום ממנו נחצב השיש, לכל אבן שיש יש את המראה היחודי שלה, אין אבן שיש הדומה לרעותה והטקסטורה שלה תמיד תקבע בהתאם לאזור הגאוגרפי ממנו נחצבה. כמו כן אבן השיש עמידה בהחלט ויודעת להתמודד עם כל סוגי המפגעים השונים, לחות ורטיבות אין בכוחם להזיק לאבן השיש וכך גם טמפרטורות לוהטות אין בכוחן להזיק לאבן השיש. כל אלו הופכות את אבן השיש למאוד מוזמנת בבית שלנו ובאמת העולם כולו עושה שימוש נרחב ביותר באבני השיש.

 

אחד מהשימושים הקלאסיים לאבני השיש הם משטחי העבודה משיש. משטחי העבודה הם האזורים במטבח בהם אנו עובדים. שוטפים ירקות ופירות ומבצעים חיתוך של מוצרי מזון ומאחסנים על גביהם מוצרי מזון שונים או סירים לוהטים זה עתה ירדו מן הכיריים.

 

ברוב הבתים אנו נמצא שלטובת משטחי העבודה שבמטבח האנשים בוחרים לעשות שימוש דווקא באבן השיש וזאת בשל היתרונות שלה שהופכות את השיש למושלם כשאנו מדברים על משטחי עבודה. על השיש אפשר להניח כל סיר לוהט שירד זה עתה מהאש מבלי שום חשש שהשיש ישבר או אפילו ישאר סימן של הכוויה על השיש. השיש יכול להתמודד עם כל טמפרטורה ושום סיר שנניח עליו לא חשוב כמה חם הוא לא יוכל להשאיר סימן על אבן השיש היוקרתית שלנו. כמו כן לשיש אין שום בעיה להתמודד עם לחות ורטיבות שלא כמו העץ ואנו יכולים חופשי להרטיב את השיש שלנו בלי שום דאגה. חוץ מזה השיש גם לא נשרט או משתפשף מה שהופך אותו למשטח חיתוך מושלם.

 

אז באמת אם נגיד נחשוב על משטחי עבודה שהם מרובים במטבח שלנו, אז שההוצאה על משטחי עבודה משיש במקום נאמר ממתכת היא הוצאה מאוד גבוה, אבל אם אנו לוקחים בחשבון שנרצה לעשות שימוש במשטחי העבודה שלנו שנים רבות מבלי שנחליף אותם אז כנראה שמשטחי השיש הם הבחירה הטובה ביותר שנוכל לעשות.

מחבר נעם סגל היוצרים                      שיש

בימים שאני הייתי ילדה כל שידענו על שיש  הוא שהוא צריך להיות כמשטח עבודה במטבח ושאסור להניח על שיש סירים חמים ובכלל בעבר תמיד היה מעין פחד שיש כזה שהוא ישבר או משהו וזה לא היה סתם עניין של הגנה של אמא פולניה או משהו זה היה אמיתי .כיום יש מגוון רחב של שיש למטבח, שיש שעשוי מאבן גיר שעוברת ליטוש ונמכרת כשיש ויש גם את סלע הגרניט לדוגמא שמתויג כאשר משווקים אותו כ"שיש". בנוסף קיים גם שיש חברון שהוא נפוץ כשיש דמה , וכמובן שיש סוג של אבן שיש שהיא טבעית.כיום לרוב כאשר אנחנו חושבים שיש אנחנו חושבים שיש למטבח כאשר נרצה לשפצו, אך לעיתים אנחנו כלל לא מודעים למרב האופציות הקיימות בעיצוב שיש כיום. כיום מעבר לשיש במטבח ניתן גם לרצף את הבית בשיש ואפילו לעצב את האמבטיה בשיש והוא יהיה מספיק חזק ועמיד כמו שאר החומרים איתם מרצפים אמבטיה. ואולי אף יותר תלוי כמובן בסוג השיש אותו נבחר.כאשר נרצה לרכוש שיש לביתנו למטבח שלנו חשוב שנבדוק האם מדובר בשיש דמה או שיש טבעי או אולי כלל כדאי לרכוש שיש קיסר שהוא חזק מאד ואמין באיכותו. את כל הטיפים וההערות לרכישת שיש נוכל למצוא בפורטלים רבים כמו פורטלי ריצוף ופורטלים של מטבחים ועיצוב הבית. ניתן גם להיוועץ במדריכי קנייה שיש לרוב בעיתונים באינטרנט ואפילו עצות לרכישת שיש נוכל למצוא שם. למרות כל המידע שרץ באינטרנט לעיתים ניתן גם לבדוק בכל זאת בקטלוג של מטבחים או קטלוגים לעיצוב הבית המידע הינו אמין מאד מאחר ומדובר בקטלוגים שמכבדים עצמם ועושים למעשה, את הסקרים בשבילנו ועוד דבר, הם יכולים להפחית לנו את הבלבול שבין אתרי האינטרנט ולמקד אותנו קצת יותר לפני הרכישה.   עורך נעם סגל היוצרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב