דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דמי כיס לילדים קטנים 

מאת    [ 13/12/2009 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 5695 פעמים ]

דמי כיס לילדים, לתת או לא? האם דמי כיס מתאימים לכל המשפחות, לכל הילדים? כמה דמי כיס לתת לילדים באיזה גיל ואלו גבולות להציב לילדים בנוגע לדמי כיס? אז אם אנחנו במילא קונים לילדים ארטיק, ממתק, צעצוע וכולי, מה אנחנו משיגים מכך שיהיה להם כסף משל עצמם? האם זה בסדר שלפעמים נקנה להם דברים מכספנו ולפעמים נעמוד על כך שישתמשו בדמי הכיס שלהם לצורך הוצאות מסוימות? איפה עובר הגבול?

ראשית, כסף שהילדים קיבלו כדמי כיס הוא אמנם שלהם ועלינו ללמדם שלא לתת אותו לאחרים או להציגו בפני כל אורח שבא הביתה. יחד עם זאת, אין זה אומר שדמי הכיס שלהם הם באחריותם הבלעדית. אפשר לקבוע חוקים ומגבלות על מה מותר ומה אסור לקנות בדמי הכיס. הילד אינו יכול לקנות בדמי הכיס שלו דברים שההורה לא מרשה לקנות, למשל קניית ממתקים או הוצאות שאינן נראות להורים מסיבות שונות: קניות לאחרים ולא לילד עצמו, קניות של דברים שההורים במילא קונים או יקנו לילד ועוד סיבות שונות. הורים יכולים להגביל ילדים קטנים להשתמש בדמי הכיס שלהם רק בנוכחות ההורים. בכל מקרה, לפני מתן דמי כיס בפעם הראשונה כדאי לדבר עם הילדים ולהסביר להם מה משמעות דמי הכיס, מה הם יכולים ולא יכולים לקנות עם הכסף, אפשר לתת לילדים קופת חיסכון שבה יוכלו לחסוך חלק מהכסף וגם ארנק. כדאי להציב גבולות לילדים קטנים באשר למקומות שאליהם הם הולכים עם הארנק, למשל לאסור לקחת כסף לבית הספר. כשאנו נותנים דמי כיס לילדים אנו משיגים כמה מטרות: אנו מלמדים אותם לשלוט בהוצאות שלהם, עצמאות, תכנון, ומהו ערך של כסף. כשהילדים הולכים לסופר ומבקשים כל דבר שהם רואים, אפשר לאמר להם מראש שייקחו איתם את הארנק שלהם עם דמי הכיס, ויקנו באמצעות כספם את מה שהם רוצים. לפתע הילדים מפסיקים לבקש כל מה שהם רוצים, ומתחילים לשים לב למחירים, להשוות מחירים, לחשב כמה כסף יישאר להם אם יקנו דבר מה ולעשות סדר עדיפויות. 

 דמי כיס אפשר לתת מדי יום, מדי שבוע או אחת לחודש. כדאי להתחיל עם פרק זמן קטן, במיוחד עם ילדים קטנים, כדי לראות האם הם מחסלים את דמי הכיס שלהם תוך יום ולא משאירים כסף לכל יתר התקופה, או שאפשר לתת להם כסף לעיתים רחוקות יותר. קראו עוד על דמי כיס לילדים , מעות חנוכה , איך לחסוך כסף עם ילדים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב