דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שחיתות רבותי,שחיתות 

מאת    [ 15/11/2006 ]

מילים במאמר: 731   [ נצפה 2709 פעמים ]

מבקר המדינה רוצה להגדיל את היחידה לשחיתות.
האם זה מצביע על גידול בשחיתות השלטונית, שינוי המדיניות ונסיון לעצור את השחיתות, או אולי רק להראות כאילו עושים משהו ולכל היותר לתפוס שעיר לעזאזל, ובכך לתת לעם להאמין שהשחיתות נתפסת כמשהו רע וש"האנשים הטובים" נלחמים בה?
לדעתי, אין נסיון של ממש להילחם בשחיתות!
יותר מדי אנשים חזקים וחלשים נהנים מהשחיתות השלטונית, אם זה השר שמסדר ג`ובים לחבריו בתמורה לתמיכה וכסף ושמירה על הכוח והמשרה, ואם זה "הפועל הפשוט", שמקבל את המשרה, מרגיש חשוב, ועושה כל שביכולתו לפאר ולרומם את ה"פטרון".
יש המון אנשים שבונים את כוחם תוך שימוש בכספי מדינה, תוך חקיקת חוקים שאילו בג"צ באמת היה עושה עבודתו נאמנה, היה מבטל בלי לחשוב פעמיים. ניקח לדוגמא את חוק ההסדרים והעברות כספים בכמויות "נדיבות" ביותר, לפלג מסוים באוכלוסיה.
במדינה שבה אמור להיות שיוויון בין אזרחיה ללא הבדל דת, גזע, ומין לא יכול להיות מצב שבו מפלגה מסוימת רשאית לחלק כספים לאנשיה ולתומכיה, רק בשל היותם כאלה. שים כיפה, לך לישיבה, ואתה מסודר...
לשיטה הזו יש כמה יתרונות עצומים למחלקי הכספים. מעבר לכך שעל ידי מתן כספים והטבות, הם מבטיחים לעצמם את קולותיהם של מקבלי הכספים, הם בנוסף לכך, מעודדים את קהל היעד שלהם לוותר על עבודה ופרנסה, מה שמגביר את התלות של המקבל בנותן, ודואג שלא יוכל להיווצר מצב שהמקבל יוכל לקיים את עצמו ולהפסיק את התלות. בנוסף, הם המציאו פטנטים ליצירת משרות בתנאי "עבודה" מעולים, בכמות לא יותר מדי גדולה, כדי ליצור תלות נוספת לכאלה שמסוגלים להגיע ליותר, ומסוגלים להביא אחרים ולהכניסם למעגל התלות.
במצב שבו האבטלה בעליה, והמצב הכלכלי קשה ביותר, משלמי המיסים, כמעט ולא רואים את הכסף שהם משלמים, בצורה של שירותים ממשרדי הממשלה.
לחילוניים לא נשאר יותר תקציב. הרגשת הפריאר, שמרגיש משלם המיסים הולכת וגדלה- כמות האנשים שמשלמים מס אמת הולכת ופוחתת- למדינה יש פחות משאבים-המיסים עולים וחוזר חלילה.
הממשלה מנסה להציג מיצג שוא שאין מה לעשות, ורק כך הם יכולים לכונן קואליציה (גועליציה), ולתפקד וזה כאילו "הרע במיעוטו".
כדי לשלם מס שפתיים מחפשים כמה ח"כים ושרים חילוניים שקצת הגזימו, ומייד מאשימים אותם בסידור ג`ובים לחבריהם, ומשדרים כאילו שהם נלחמים בשחיתות.
כמובן, שגם הח"כים החילוניים עושים בשלטון כבשלהם, כשהם חייבים רק להיזהר ולא להסתכסך עם" מי שלא צריך", וכל זמן שהם מצליחים, הם רשאים לנצל את המערכת כרצונם. אף אחד לא מודאג מכך שכספי מדינה עוברים כתשלום שוחד זה או אחר לטובת תמיכה בממשלה, כל זמן שהם לא משלמים את הכסף מכיסם, אין להם כל בעיה להפקיר מאות מליוני ש"ח.
להבדיל מהחרדים, המשתמשים בכספי מדינה, כדי לקנות תומכים, אצל החילוניים, תמיכתם נקנית ע"י בעלי ההון.
תקראו לזה תרומות, תקראו לזה עזרה בהתנדבות, איך שתרצו, מדובר בכך שהתורמים, שולחים את שליחיהם לכנסת כדי שידאגו לאינטרסים שלהם. אלה שמעיזים ליזום יותר מדי חוקים, שאין להם זיקה ישירה לבעלי ההון, מוצאים את עצמם מהר מאוד מחוץ למשחק!
היחידי בינתיים שמשתמש בכספו שלו ( גם אם מקורו מפוקפק), ומקדם את ענייניו ופרסומו הוא דוקא ארקדי גאדיימק. הוא מצא בקלות רבה את הנישה שמתאימה למצב. תרומת כספים לאנשים חילוניים, שעד היום, אף אחד לא התייחס אליהם, הקמת עיר אוהלים, במקום שהממשלה תעשה זאת, ובכך זכה לתמיכה עצומה. מדוע הממשלה לא חשבה לעשות זאת? התקציב נגמר כבר על החרדים...
אולי עדיף שאדם פרטי יתרום מהונו למען הציבור, גם אם יש לכך סיבות פוליטיות, מאשר שיגיע תקציב רק לאנשים שהשלטון חפץ ביקרם.
בעלי ההון האחרים, "תורמים" כספים לנציג שלהם, שלפעמים נבחר על סמך ההבטחה להילחם בהם...
אלא שהשחיתות לא נגמרת שם.
בישראל קיימת (לכאורה) הפרדת רשויות. חוץ מהרשות המחוקקת, יש גם את הרשות השופטת, שאמורה בין השאר, לדאוג שהמחוקק לא יעבור בעצמו על החוקים שהוא מחוקק ולא ייקח לעצמו כוח רב מדי. בתיאוריה זה נשמע מצוין, במציאות?
אין לרשות השופטת עניין במניעת החוקים המחזקים את השחיתות, להפך!
השחיתות וניצול הכח לא זרים למערכת המשפט!
הפרקליטות עושה מה שהיא רוצה, מאפשרת קידום הישר לכס המשפט, העניים ממשיכים להיות מורשעים, ולקבל את העונשים החמורים יותר, העשירים ממשיכים לצאת זכאים או לקבל עסקאות טיעון מגוחכות. ואף אחד לא רשאי אפילו להטיל דופי במערכת!
יש טענות שיש עומס רב מדי על השופטים, אבל "אין תקציב" לעוד שופטים כי אז יהיו יותר אנשים עם כוח רב, ויהיה יותר קשה לשלוט עליהם!
(אולי הם יתנו בטעות לאדם ישר להיכנס למערכת)
המשטרה, לא מחפשת צדק, אלא כסף, ו"הפלת תיקים" , הם נמנעים מלצלם חקירות, כשזה עלול לפגוע בהם, גורמים לאנשים להודות בדברים שלא ביצעו, וכמובן, שלא משלמים שום מחיר כשנתפסים. בקיצור יד רוחצת יד.
כולם מגבים את כולם, והאזרח הקטן משלם את המחיר!
המוכנות של אזרחי המדינה לתרום, ללכת לצבא, לשלם מיסים, יורד בצורה דרסטית, ומי שיכול עוזב!
האם לזה חיכינו אלפיים שנות???

לוחם צדק במאבק אבוד נגד מערכת המשפט הגרועה
blog.tapuz.co.il/rodeftsedek1




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב