דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחריות עצמית כמתכון לאושר בחיים ולפתרון קונפליקטים 

מאת    [ 09/12/2009 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 2273 פעמים ]

                   אחריות עצמית כמתכון לאושר בחיים ולפתרון קונפליקטים 

אנשים רבים מתלוננים על  רגשות זעם ואשמה כלפי הסובבים אותם ורגשות אלו מביאות אותם לקונפליקטים עם סביבתם הקרובה : בן -זוגם, הוריהם,חבריהם,ילדיהם,מקום עבודתם ולפי טענתם כולם מתנכלים להם ומציקים להם ולכך הם בצער ובמתח ומאבק יום-יומי עם סביבתם.

 

הדבר נובע  מתפיסה שגויה של החיים והתפיסה הזאת גורמת להם לחשוב כפי שהוא חושבים .הם צריכים  להבין שבמידה והם לא מסתדרים עם סביבתם הקרובה  זה מכיוון שהם לא מסתדרים  עם עצמם ולא שלמים עם עצמם ויותר נוח להם להטיל  את האשמה בסביבתם הקרובה,מכיוון  שאדם ששלם עם עצמו ויכולותיו הוא נהייה מאושר וכשאדם מאושר הוא מקרין על סביבתו את פנימיותו.ו"כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם"(משלי כז,יט) כמו שאדם מסתכל במים ורואה את בבואתו כך במידה שלב האדם מאושר ושליו ואוהב את סביבתו הסביבה מחזירה לו אהבה וכבוד.

 

הבה נתבונן בתורתנו הקדושה :בפרשת "יוסף ואחיו" כשיוסף חולם את חלומותיו על אחד עשר הכוכבים שמשתחווים אליו ,מובא "ויקנאו בו אחיו " –קנאה מסוג זה אין פרושה שהם ביטלו את החלום כי "חלום אחד בשישים בנבואה"(ברכות נז:) אלא בגלל  שהם האמינו לחלום ולהגשמתו לכך הם שנאו אותו -"על חלומותיו ועל דבריו" מכיוון שהם לא יכלו לקבל שאחיהם הצעיר יעלה עליהם והם יצטרכו להשתחוות אליו ,במושג קנאה,יש כאן בעיה של חוסר שלמות וביטחון עצמי ואמונה בה' שהוא הקובע מה יהיה לאדם בצרוף השתדלותו עלי אדמות,כי אם אנו מכירים בערכנו וביד ההשגחה העליונה שקובעת את מצב וכבוד האדם, אם כן אין מקום לקנאה .

המדהים הוא שמתי שמכרוהו לישמעאלים אמרו "ונראה מה יהיו חלומותיו" המעשים  האלו לא רק שלא גרמו לאי הגשמת החלום, אלא זרזו את הגשמת החלום שעל ידי כך הגיע יוסף למצרים ומעבד התמנה למשנה למלך ועל ידי הרעב שהיה בארץ נתגלגל הדבר שהאחים באו אליו לשבור מזון והשתחוו לו.(ישנם דוגמאות נוספות בתנ"ך על כך).

בשנאה וקנאה אנו מוצאים חוסר השלמה עם המציאות וחוסר בטחון בהקב"ה תוך ניסיון  לתלות את האשמה בחברה ובמשפחה והעיקר לא לשנות את עצמנו.

אנו צריכים לאמן את עצמנו תדיר  על מנת  להגיע לביטחון עצמי ולאמונה בבורא עולם ובמידה והוא נפגע ולא מסתדר כאן או שם ,הבעיה היא בו. אדם צריך לומר לעצמו "אני נפגעתי" ,"אני נכשלתי" ולא "הוא פגע בי" ,"הוא הכשיל אותי"

אנו  צריכים לשפר את עצמנו  ואת מעשנו בכדי להצליח ולא לתלות את האשמה באחרים ובמידה וחסר לנו משהו שאנו רוצים בחיינו, לאחר שנעשה את ההשתדלות מבחינתנו , הכול מכוון מהקב"ה  כפי שמובא "הכול בידי שמים חוץ מיראת שמים" ולכך אין מקום לתסכול  ולחוסר סיפוק.

לאחר שנתרגל זאת רבות נגיע לאושר בחיים ותקשורת טובה עם סביבתנו.

           

אוריאל בלוי,רב,יועץ,מטפל ומגשר , כותב מאמרים ושו"ת במדיות השונות בנושאים:זוגיות,משפחה,ילדים,עסקים,עבודה ועוד. 054-5333386 uribloy@walla.com http://www.brachavehazlacha.net>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב