דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בורסה 

מאת    [ 08/12/2009 ]

מילים במאמר: 896   [ נצפה 2237 פעמים ]

 

בורסה


חדשות הכלכלה נשמעות לכם כמו סינית? בורסה בשבילכם היא עיר בתורכיה? רוצים לדעת עוד קצת על המקום בו רבים מוצאים את עושרם? ברוכים הבאים לעולם של הזדמנויות בלתי נגמרות, עולם מרתק עם חוקים משלו, עולם מלא אתגרים, סיכונים, כישלונות והצלחות, ובקיצור- ברוכים הבאים לבורסה. הבורסה לניירות ערך היא המקום בו מוצרים פיננסיים מחליפים ידיים והיא למעשה שוק לכל דבר בו אנשים שונים קונים ומוכרים ניירות ערך שונים. רוצים לדעת עוד על העולם המרתק הזה? רוצים להצטרף לחגיגה? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, וננסה להוליך אתכם יד ביד בדרך להצלחה.


בורסה – מורה נבוכים

בכדי להכיר היטב את שוק ההון ומאפייניו עלינו להתחיל מהבורסה, לב ההתרחשות הפיננסית ומרכז העצבים של שוק ההון. הבורסה היא למעשה גוף פרטי, חברה מסחרית לכל דבר, אשר נמצאת בבעלותם של חברי הבורסה. אלו הם 29 גופים פיננסיים גדולים, בנקים ובתי השקעות, והם למעשה היחידים אשר יכולים לסחור בבורסה באופן ישיר, כך שלמעשה כל פעילות המסחר מתבצעת דרכם. בבורסה נסחרים מוצרים פיננסיים שונים, כאשר במונח "מוצר פיננסי" כוונתנו לנייר ערך כלשהו, כלומר- נייר המקנה זכויות מסוימות למחזיק בו והוא בעל שווי כספי מסוים. המוצרים הפיננסיים הנפוצים ביותר בבורסה הם מניות, אגרות חוב ואופציות אולם ישנם מוצרים פיננסיים רבים נוספים ומעת לעת נוספים מוצרים חדשים.

הבורסה משמשת כלי מרכזי בידיהן של חברות שונות לגייס כספים על ידי מכירה של מניותיהן לציבור הרחב. למעשה ישנם שני שווקים שונים של מניות- הראשון הוא שוק ההנפקות (המכונה- השוק הראשוני), בו חברות מציעות למכירה חלק ממניותיהן לציבור הרחב ככלי לגיוס הון, והשוק השני הוא השוק המשני בו מתבצע מסחר במניותיהן של חברות שכבר הונפקו. מרבית פעילותם של משקיעים בבורסה מתבצעת בשוק המשני, כאשר הם למעשה קונים ומוכרים מניות של חברות שונות במחירים הנגזרים מההיצע והביקוש לאותן מניות ומביצועיהן


הבורסה לניירות ערך בתל אביב

הבורסה לניירות ערך הממוקמת ברחוב אחד העם בתל אביב היא הבורסה היחידה בישראל, היא פועלת מכוח חוק ניירות ערך ותקנותיו ומפוקחת על ידי הרשות לניירות ערך שהיא גוף התקינה הרשמי המסדיר את המסחר בניירות ערך בישראל. סימולה של בורסת תל אביב הוא TASE (ראשי תיבות של Tel—Aviv Stock Exchange). חברות המעוניינות להיסחר בבורסות תל אביב נדרשות לעמוד בקריטריונים מחמירים, הן בהנפקת המניות והן לאחר מכן כאשר מניות החברה נסחרות באופן שוטף.



השקעות – לא רק בורסה...

הבורסה היא אמנם זירת ההתרחשות העיקרית בכל הקשור למסחר בניירות ערך, אולם אינכם חייבים להשקיע ישירות בניירות ערך בבורסה. ההשקעה בבורסה מצריכה ידע רב, גם בכל הקשור לכלי ניתוח השוואה וגם סוגיות שונות בהערכת שווי חברות, בניהול פיננסי וכד'. בשביל לאפשר למשקיעים פרטיים להשקיע את כספם בבורסה מבלי להתעסק בכך ברמה היומיומית ומבלי להחזיק בידע הרב הדרוש לשם כך מציעים בתי השקעות שונים מגוון רחב של מוצרי השקעה נוספים אשר למעשה מהווים תמהיל של כמה מוצרים פיננסיים, והם כוללים החל מרכישה של קרנות נאמנות ועד לניהול אישי של תיק ההשקעות שלכם על פי העדפות הסיכון שלכם על ידי מנהל תיקים מנוסה ומוסמך.

מעבר לכך, השקעות בניירות ערך אמנם מבוצעות באמצעות הבורסה, אך ישנם אפיקי השקעה רבים נוסף על ניירות ערך אשר גם בהם ניתן להשקיע באופן דומה. השקעות בנדל"ן או מסחר במט"ח הן רק שתי דוגמאות בולטות אך ישנן אפשרויות השקעה רבות נוספות וכל משקיע יוכל למצוא את המתאימה לו ביותר. עולם ההשקעות הוא עולם מרתק והוא סוחף אנשים רבים לא רק בגלל אפשרויות הרווח אלא גם, ואולי בעיקר, בגלל העניין הרב שהוא מספק. לא חייבים לקפוץ ישר למים העמוקים ואפשר בהחלט להתחיל בקטן- ההחלטה תלויה אך ורק בכם.

 

אבנר אלימלך, יועץ השקעות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב