דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בורסה 

מאת    [ 07/12/2009 ]

מילים במאמר: 600   [ נצפה 1946 פעמים ]

בורסה

 

את החינוך הכלכלי של אזרחי ישראל, או של אזרחי העולם המערבי בכלל, ניתן לחלק ל-2 אסכולות מרכזיות- זו שעל פיה התעסקות בכסף היא דבר מלוכלך, כסף צריך לבוא רק מעבודה והבורסה ושוק ההון הם מקום להרפתקנים ולמהמרים בלבד, והאסכולה השנייה שעל פיה הבנה כלכלית היא חיונית בעולמינו היום, כסף צריך לבוא גם מעבודה אך גם מהשקעות נבונות, ולכן הבנה גדולה יותר בשוק ההון ובפיננסים יכולה לסייע לכל אחד להבין טוב יותר כיצד פועל העולם בו הוא חי וכיצד להתנהל כלכלית בצורה נכונה.

 

יותר ויותר אנשים מפנימים כי הגישה על פיה הבנה כלכלית היא מיותרת כבר פשטה את הרגל, וכיום אנשים צמאים למידע כלכלי שיסייע להם להבין את השווקים הפיננסיים. אם גם אתם משתייכים לאלו המעוניינים להתחיל ולדעת יותר בנושאים הכלכליים, אם גם לכם המושגים מעוף, אג"ח או מניות אינם זרים אך גם אינם מוכרים לעומקם, אם גם לכם יש סכום כסף פנוי שברצונכם להתחיל ולהשקיע או אם אתם מתכננים שיהיה ברשותכם יום אחד סכום כזה- הגעתם למקום הנכון. מטרתנו היא לספק לכם מידע אמין, מקיף ומהימן בכל הקשור לבורסה, להשקעות ולמסחר במכשירים פיננסיים שונים. הכינו לעצמכם כוס קפה, התרווחו בכסא ובואו נתחיל.

 

מסחר בבורסה – מושגים בסיסיים

הבורסה היא למעשה שם למקום בו מתבצע סחר במוצרים פיננסיים. בבורסה נפגשים מוכרים וקונים של ניירות ערך וסחורות, ומבצעים עסקאות ביניהם. הבורסה אינה שונה מכל שוק אחר, אך את הירקות והפירות מחליפים כאן ניירות ובמרבית הבורסות המפגש בין הקונים למוכרים נערך באופן וירטואלי באמצעות מערכות מחשב. כאשר מוכר וקונה נפגשים במחיר מסוים המקובל על שניהם מתבצעת העסקה ונייר הערך מחליף ידיים בהתאם לשער שנקבע. רצונותיהם של הקונים והמוכרים מוזרמים באמצעות פקודות קניה ומכירה דרך חברי הבורסה למחשב המרכזי, וחברי הבורסה הם היחידים הרשאים להזרים פקודות קניה ומכירה.

 

ישנן בורסות שונות המתמחות בסחורות שונות, אולם כאשר אנו משתמשים במונח בורסה כוונתנו היא לבורסה לניירות ערך, ובישראל ישנה אחת כזאת השוכנת בתל אביב. ניירות ערך הנסחרים בבורסה כוללים בעיקר מניות, אגרות חוב ואופציות. מניות הן חלקי בעלות על חברות שונות אשר הנפיקו את מניותיהן לציבור, אגרות חוב הן הלוואות הניתנות לחברות שונות בתמורה לריבית המשולמת למעמיד ההלוואה ואילו אופציות הם חוזים המאפשרים רכישה עתידית של מניות במחיר מסוים. שלושה ניירות שונים לחלוטין, אשר המסחר בכל אחד מהם מצריך ידע נפרד מאחר וכל אחד מהם מתנהג באופן שונה.

 

 

שלבי המסחר בבורסה

המסחר בבורסה מתבצע בכמה שלבים לאורך יום המסחר-
-    שלב טרום הפתיחה- בשלב זה, הנמשך משעה 8:30 ועד שעת הפתיחה, מזרימים חברי הבורסה את פקודות הקניה והמכירה שהם קיבלו מציבור המשקיעים. שעת הפתיחה משתנה בהתאם לסוג הנייר ולסיווגו אך כעיקרון הפתיחה מתרחשת בין השעות 9:30 ל-10:15, כאשר אגרות חוב מתחילות להיסחר ראשונות, אחריהן 100 המניות הגדולות (המכונות ת"א 100) ולאחר מכן יתר המניות.
-    שלב הפתיחה- בשלב הפתיחה מתבצעות כל העסקאות שהוזרמו בשלב הקודם בהתאם למחירן המשוקלל, אשר מוגבל באמצעים שונים.
-    שלב הרצף- שלב זה נמשך משלב הפתיחה ועד לסיום יום המסחר ובו מתבצע מסחר רציף בניירות ערך.
-    שלב הנעילה- 15 הדקות האחרונות של המסחר בהם שוב מבוצעות עסקאות במחיר אחיד שהוא שער הנעילה. לאחר נעילת הבורסה אין עסקאות עד למחרת היום.

 

 

מסחר בבורסה והשקעות

מסחר בבורסה והשקעות אינן מילים נרדפות. השקעות הן מושג רחב ביותר והן כוללות הרבה מעבר למסחר בניירות ערך. זוהי צורה אחת של השקעה, אך ניתן להשקיע גם בסחורות, במט"ח, בנדל"ן ובתחומים רבים נוספים. זהו עולם מרתק ומאתגר בו כסף מייצר כסף, חשיבה מקורית ויכולת ניתוח הן תכונות משתלמות ביותר והשמים הם הגבול. בואו והצטרפו גם אתם- אנחנו כאן בשביל לעזור לכם בכך!

ה כאשר יותר ויותר משקיעים חדשים מחליטים להצטרף לחגיגה.

 

מנחם דפנות, 


יועץ השקעות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב