דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עסקת שליט 

מאת    [ 06/12/2009 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 2815 פעמים ]

לא מעט דילמות דיונים ומחלוקות עולות בישיבות הממשלה בעניין עסקת שליט מצד אחד מנגנים לראש הממשלה משפחות נפגעי הטרור אשר מכריהם נרצחו בידי אותם אלו המיועדים לשחרור, אשר כאבם העז עדיין כפצע פתוח, ומנגד יש את משפחת שליט, היודעת כי בנה עדיין חי מעבר לגדר, ומוחזק בתנאים לא אנושיים אצל גורמי החמאס. ומצד שלישי יש את האזרחים המחולקים לשניים, מתנגדים ותומכים ללא קשר ישיר לגלעד שליט או לנפגעי האסירים. למעשה מדובר באחד המצבים והדיונים העמוקים ביותר שידעה מדינת ישראל מיום היווסדה, דילמה רצינית ומכאיבה. חלה חובה יהודית ומוסרית להגיע אל ההחלטה הנכונה ביותר, קודם כל למען ההיגיון, ואח"כ למען הצדק. יש יגידו כי הדברים סותרים, אך אפשריים לפחות במידה מסוימת. 

הדור הצעיר אשר טרם התגייס לצה"ל, צופה מהצד ובשקט במתרחש. רואים איך מדינה מאבדת חייל, ולא מצליחה להשיבו לביתו. הפחד של הצעירים, בהחלט מובן, הרי שהיום זה גלעד שליט ומחר עלול להיות כל אחד מהם. לא מדובר על מצב בלתי אפשרי, ייתכן מאוד כי יהיו בעתיד חטיפות נוספות. כל ילד וכל נער, רואה את פעילות ממשלת ישראל למען השבתו של החייל החטוף גלעד שליט, ומתבייש. אך מעבר לבושה הוא מפחד, הוא מפחד ובצדק כי ממשלת ישראל מתנהלת בנושא הרגיש בצורה שבלונית ומגעילה, כאילו הפקירה מראש חייל אשר התגייס למענה ולמען בטחונה. ממשלת קדימה בראשות אהוד אולמרט הייתה יכולה להשיב את גלעד, אך במקום זאת בחרה בפן המלחמתי, להלחם בכוח, חדירת כוחות צבאיים, פצצות מהאוויר מהים ומהיבשה, עופרת יצוקה. אך בשמאל האמיתי אמרנו כל הזמן "אש לא מכבים באש" ובמבצע זה לא רק שחייו של שליט היו בסכנה, חייהם של אלפי חיילים ישראלים היו גם הם בסכנה בהשתתפותם במבצע מלחמתי ארור ומיותר אשר לא חסך גם קורבנות. ובנוסף לשליט ולחיילים, גם מיליוני ישראלים היו בסכנה, ובעצם כולם על הכוונת.

הלחצים המופעלים על ראש הממשלה מהמחנה הלאומי אינם דבר חדש, מדינת ישראל התמודדה עמם רבות לאורך ההיסטוריה, אך למרות הלחצים, ולמרות האיומים, על מדינת ישראל והעומד בראשה להראות כי חייל חי לא תפקיר בשדה אויביה, כי זוהי שעת מבחן למוסר הצדק וההיגיון היהודי, אשר בו מביטים מהצד מאות אלפי צעירים אשר טרם הספיקו ללבוש את מדיה הצבאיים. אם רוצים אנו את אמונת הצעירים, חלה חובה לאומית לתמוך בעסקת שליט, שזאת צריכה להיות רק החלק הראשון במהלך להסכם שלום עם הפלסטינים, כאשר ישראל תרד מההר ותחל בתהליכים מדיניים עם ראשי החמאס, למען הסדר קבע מדיני והבאת שלום אמת במזרח התיכון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב