דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון מטבחים 

מאת    [ 06/12/2009 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 1859 פעמים ]

חשיבות תכנון מטבחים לפני מעשה תכנון מטבחים ניתן לבצע במגוון רחב של סגנונות. תכנון מטבחים ניתן לבצע בסגנון מודרני או פוסט מודרני, תוך שימוש בהרבה משטחים מבריקים ומינימליזם רב, או ניתן ללכת על מראה אחר בתכנון מטבחים, מראה ביתי וחמים יותר, מראה כפרי, תכנון מטבחים עם פרישה רחבה של עץ לאורך החלל.
תכנון מטבחים אפשר לעשות בסגנונות שהוצגו לעיל או בכל סגנון אחר שעולה על הדעת. כמו כל גורם אחר, תכנון מטבחים גם הוא צריך להיות מושפע מהרעיון המרכזי שמנחה את עיצוב הבית, על מנת שתהיה איזושהי לכידות וזרימה רעיונית בין החללים השונים. המטבח אומנם שונה מהותית מהחדרים האחרים, הן בפונקציה, הן בצרכים שלנו ממנו והן במרכיבים שלו, שלא משמשים למגורים אלא רק להכנת אוכל או אחסון כלים ואוכל, ובגלל השוני הרב בשלל דרכים, בעת תכנון מטבחים לא חייבים ליצור קשר חזק בין החדר הזה לשאר הבית, אבל קשר ברמה הרעיונית, בכדי שתיווצר המשכיות בין אזורי הבית השונים, חשוב שימשיך גם דרך המטבח ותכנון מטבחים ממצה ועמוק ימצא את הקישור המתאים.
תכנון מטבחים כך שלבסוף ייווצר מטבח בסגנון כפרי, וודאי לא היה יעיל אם שאר הבית לא מלא בנגיעות עץ חמימות, אלא דווקא מעוצב במראה מטאלי. בדומה, מטבח עמוס בצבעים מבריקים, מטאליים לא יהלום בית כפרי מעץ. צריך למצוא איזון נכון בין ההכרח, הדברים שחייבים להיות חלק ממטבח, לבין האופי של החדר מבחינת עיצוב. בבית כפרי, מתוך תכנון מטבחים טוב, יכול להתהוות הרעיון של ליצור את הארונות, הקירות וכו' בחומר דמוי עץ, או אפילו מעץ אמיתי, ובכך להסתיר את התנור והארונות וכל פריט אחר שמסיח ומשרה אווירה של קור בניגוד לחמימות שמקרין שאר הבית.
תכנון מטבחים מאפשר לנו לשים לפנינו את כל הרעיונות שאנו רוצים למזג ולראות אם מיזוג כזה בכלל אפשרי. תכנון מטבחים מאפשר לנו להתאים את המקרר לתנור לארונית הכלים לסוג הצלחות. לא כל הפרטים הללו חייבים להתאים זה לזה בהכרח, אבל ככל שתהיה נראות דומה יותר לפריטים שמרכיבים את המטבח, כך הוא יראה נכון יותר, מושך יותר. במצב כזה תכנון המטבחים לא ממש מתייחס לשאר הבית, אלא למטבח כיחידה נפרדת, דבר שהוא לחלוטין הגיוני, שכן מדובר בחדר ייחודי השונה לגמרי במהותו משאר הבית. ניתן ליצור קישור דק אך נראה בין המטבח לשאר הבית על המשכיות הצבע של הקירות מהמסדרון אל תוך המטבח – נאמר צבע קרם או צהוב ולא לבן סטנדרטי, או כל רעיון אחר העולה על דעתכם, על מנת שהמטבח לא יראה כמו אי נפרד לגמרי בתוך הבית.
תכנון מטבחים הוא מהותי שכן יש לנו בדרך כלל הרבה רעיונות לדברים שונים שהיינו רוצים להכניס אל תוך עיצוב המטבח ותכנון מטבחים מדויק יראה לנו מה כדאי ומה כדאי להוציא מהתכניות, כמו גם, תכנון מטבחים מאפשר לנו לראות עד כמה הרעיון שלנו אחיד ומסתדר עם שאר הבית ובכל חשיבותו לפני תחילת התהליך של עיצוב והרכבת המטבח.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב