דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזרנים 

מאת    [ 06/12/2009 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 1736 פעמים ]

מחקרים אחרונים מראים שכמעט מחצית מהישראלים סובלים מבעיות גב שונות. יש דרכים שונות שיכולות לסייע במניעת כאבי גב. יש לשמור על עמידה נכונה, ישיבה נכונה ולא פחות חשוב מכך על שכיבה נכונה. בנוסף, אנחנו מבלים בשינה בערך שליש מהחיים שלנו. בהנחה שרובנו ישנים במיטה הרי שיש חשיבות רבה לבחירת מזרנים עליהם נישן. אם אנחנו מבלים בשינה כשליש מהחיים הרי שאנחנו נמצאים על מזרנים כשליש מהחיים. לכן יש חשיבות רבה לבחירת מזרנים. עמוד השדרה שלנו, שלמעשה נושא את כל הגוף, צריך תמיכה טובה כאשר אנחנו נמצאים במצב של שכיבה על מזרנים. וזו סיבה נוספת לחשיבות בחירת מזרנים בחיינו.
אנשים מקדישים זמן רב לבחירת פריטים רבים לבית. במיוחד מקדישים זמן וכסף רב באותם פריטים שיראו אנשים שנכנסים אלינו הביתה. כך שלפעמים מקדישים יותר זמן וכסף בבחירת שידות לחדר שינה או שולחן לפינת אוכל מאשר לפריטים חשובים ומהותיים בחיינו כמו מזרנים. אין בכוונתנו לומר ששידות או שולחן לפינת אוכל אינם חשובים ואין להקדיש זמן וכסף בבחירתם. כל הרהיטים שנרכוש עבור בתנו הם חשובים. אבל מזרנים הם בעלי חשיבות רבה מאד ויש להקדיש זמן בבחירתם ולהשקיע כסף ברכישתם.
יש סוגים רבים של מזרנים, אך אם לדבר בהכללה קיימים שלושה סוגים עיקריים של מזרנים: מזרנים עם קפיצים, מזרנים מספוג, מזרנים מחומרים אלסטיים למיניהם כמו לטקס ו- ויסקוג'ל. מזרנים עם קפיצים הם מאד פופולאריים וחברות רבות מייצרות מזרנים אלה. מזרנים עם קפיצים בנויים מקפיצים ושכבה או שכבות ריפוד. הקפיצים הם למעשה אלה שעל פיהם נקבעת איכותו של המזרן. סוג הקפיצים, קוטר הקפיצים, המרחק בין הקפיצים וכמות הקפיצים כולם משפיעים על איכות המזרנים. קפיצים מחוברים הם השכיחים ביותר ולאחרונה נעשה שימוש גם בקפיצים מבודדים. ההבדל בין סוגי הקפיצים משפיע על רמת התנועתיות של מזרנים, זאת אומרת שמזרנים בהם יש בקפיצים מבודדים מאפשרים לזוז במיטה מבלי להפריע לבן הזוג שכן התנועה מורגשת רק בקפיצים עליהם שוכבים למעשה ולא על קפיצים שלידם, זאת היות שהקפיצים אינם מחוברים. מזרנים עם קפיצים הם מזרנים עמידים המחזיקים מעמד הרבה זמן, הם מאפשרים תמיכה בעמוד השדרה שכן הם מאפשרים פיזור של משקל הגוף על גבי המזרן. כיום מקובל להוסיף למזרני קפיצים יותר משכבת ריפוד אחת. שכבות הריפוד הן בדרך כלל מלטקס או ויסקוג'ל.
מזרנים מחומרים אלסטיים גם הם פופולאריים כיום. מזרנים מלטקס יכולים להיות מזרנים העשויים רק מלטקס או עשויים בשילוב גומאוויר. ללטקס יתרונות שכן הוא מתאים את עצמו לצורה של הגוף והודות לרכותו הרבה הוא מתאים מאד למיטות מתכווננות. ויסקוג'ל גם הוא חומר רך יחסית ואף הוא מתאים למיטות מתכווננות. ויסקוג'ל ייחודי בכך שהוא מתרכך בהשפעת חום הגוף וכך תומך בכל נקודה בגוף.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב