דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח כריזמה אישית ומנהיגותית- כל אחד יכול!? 

מאת    [ 04/12/2009 ]

מילים במאמר: 2763   [ נצפה 3938 פעמים ]

פיתוח כריזמה אישית ומנהיגותית- כל אחד יכול!?

(רועי דגן טל:050-6416766 )

 "הדרך הקצרה ביותר והבטוחה ביותר לחיות בכבוד בעולם היא להיות כבר עכשיו את מה שאנחנו מאמינים שאנחנו" (סוקרטס).

בכדי לדייק בהבנת המונח כריזמה אישית בחרתי להביא את הגדרת מילון וובסטר:

 (מקור המילה מיוונית:  קסם=  = charm charismaאו מהמילה היוונית charis= חן או מתנה).

 "קסם אישי- מגנטי, מיוחד. שארם. המעורר פופלריות מיוחדת והתלהבות מהאדם (בא לידי ביטוי מיוחד במנהיגות) והגורמים בדר"כ לרצון לקירבה ורצון לשיתוף פעולה עם האדם בעל הכריזמה".

מעבר להגדרה המילונית האומרת לנו בדייקנות ובצימצום- מהי כריזמה, ניתן לומר ברמה גבוהה של ודאות שרובנו מעריכים אנשים כריזמתיים, אוהבים להיות בחברתם ומקווים להיות בעלי איכות דומה לשלהם .

 ברמות הניהוליות הוכח כבר לא פעם שהמנהל בעל הכריזמה האישית יכול להניע את הכפופים לו במערכת, ביתר קלות ותוך נכונות רבה יותר לשיתוף פעולה אמיתי - "מכל הלב". היכולת להניע או לגרום לאחרים לרצות לנוע לעבר המטרות המשותפות של הארגון , תוך יצירת סינרגיה והרמוניה בין הכוחות הפועלים, נובעת אז לא מתוך הטלת מרות, הפחדה או כוחניות אלא מתוך השראה - אמצעי ההנעה היעיל ביותר שקיים. שכן, ההשראה גורמת לכפוף- באופן היררכי, לנוע מתוך רצונו שלו ומתוך שאיפתו "לעשות הבדל", לתרום  את תרומתו ולהגשים את עצמו ומטרותיו המשתלבות בכלל מטרות הקבוצה.

 וכך גם ברמה האישית. אדם בעל כריזמה מפותחת (אנרגיה חיובית קורנת) יזכה ליותר הערכה ונכונות לשיתוף פעולה וגם ליותר אפשרויות לקירבה אנושית אוהדת ואוהבת. דלתות רבות ייפתחו בפניו ביתר קלות.

 הוכח גם במחקרים רבים שאנשי מכירות בעלי כריזמה אישית מפותחת, זוכים להזדמנויות עיסקיות ולתוצאות מכירה גבוהות בהרבה מעמיתיהם נטולי הכריזמה. שכן, תובנה ידועה בעולם השיווק והמכירות אומרת שהקונה- "קונה" בראש ובראשונה את איש המכירות ואת אישיותו המלבבת (באם יש לו אישיות שכזו) ואז הוא פתוח לרכוש את המוצר או השרות ביתר קלות.

  כאן גם המקום לעשות אבחנה בין שלושה סוגי שימושים בכריזמה וזאת על סמך הבחירה שבוחר מי  שהתברך בה :

 הכריזמה החיובית- המשמשת כאמצעי להשראה ולמנהיגות בעלת מטרות חיוביות. דוגמה למנהיג בעל כריזמה שכזו - נשיא ארה"ב לשעבר- ביל קלינטון שבורך בשפע של כריזמה שבזכותה היה יעיל ואהוב וזכה לקדם לא מעט פרוייקטים חיוביים  כמו הכלכלה האמריקאית שזכתה בזמנו של קלינטון, לפריחה חסרת תקדים.

דוגמה נוספת לכריזמה חיובית שופעת ניתן היה למצוא בנסיכה המנוחה דיאנה שהיתה דמות נערצת בכל העולם בזכות הקסם וטוב הלב השופעים שלה שכוונו בעיקר לטובת רווחת הנזקקים.

 הכריזמה השלילית- זו המשמשת למטרות שינאה, מלחמה והרג. דוגמה קיצונית לאדם שעשה בה שימוש רב ויעיל - אדולף היטלר.  קשה לראות כיצד היה מצליח היטלר ,ללא כריזמה מהולה בטירוף, להניע מליוני בני אדם על גלים של שנאה, אכזריות והתנשאות. היטלר בחר (אולי ללא מודעות והכרה מלאים) להפעיל את הכריזמה שלו לאפיקים שליליים ואת התוצאות כולנו מכירים.

הכריזמה המניפולטיבית- היא זו שמופעלת לעיתים ע"י חלק מהפוליטיקאים המתוחכמים. הם אלה היודעים ליצור את הרושם והתדמית "הנכונים". יש להם בדר"כ יכולת התבוננות והבנה עמוקה של נפש האדם ומניעיה והם לומדים לפרוט על נימים אלה תוך ניצול, לפעמים ציני, של חולשות וחוסר תיחכום אנושי, לטובת הישרדותם האישית והאדרתם.

סופם של אלה המשתמשים ביכולותיהם הכריזמתיות בדרך מניפולטיבית ואגוצנטרית בלבד, להחשף ולשלם את המחיר על כך.

 בהרצאה זו אתרכז ביסודותיה  של הכריזמה החיובית שהיא  אחד המרכיבים החשובים באישיותו של המנהיג, המנהל, המפקד ,  או של  אדם מן השורה.

 רבים תוהים לגבי הכריזמה האישית - האם זוהי תכונה מולדת ("מתנת אל") או שהיא ניתנת ללמידה ולפיתוח?  אם  לדעתי היתה הכריזמה תוצר בלעדי של מערכת  תכונות גנטיות-תורשתיות,  מולדות ונדירות, אזי ניתן היה לסיים כאן  את ההרצאה בבחינת: "או שיש או חבל על הזמן". 

מנסיוני בעבודה עם  מספר לא קטן של אנשים וארגונים (בתחומים של התפתחות אישית, ניהולית  ותודעתית) נוכחתי פעם אחר פעם במורכבותם האינסופית של הדברים ובכך שהכל, בשורה התחתונה, באמת פתוח. כן, כולנו נולדים עם תכונות אופי מסויימות טובות  וגרועות המשפיעות על מהלך חיינו אך תמיד שמורה לנו יכולת הבחירה, המילה האחרונה, לגבי איכות ההווייה או האנרגיה שלנו וכבר אמרו חז"ל (ר' עקיבא): "הכל צפוי והרשות נתונה".    כלומר, איננו חייבים להיות שבויים לעד בסד האפיונים איתם "נזרקנו" לעולם. אלה בוודאי הינם נתוני יסוד איתם נצטרך להתמודד ומחלק מהם לגדול, להתמיר ((Transform ולהשתחרר (לעיתים תוך כאב) ואת חלקם  האחר להמשיך ולפתח.  הכל כאמור ענין של בחירה ונקיטת עמדה בסיסית ביותר ("אסטרטגיה לחיים") בדבר  "מי אני רוצה ומחוייב להיות בעולם הזה"?  "איזה כוחות או תכונות הייתי רוצה או בוחר שייעצבו אותי"?  "איזה הבדל אני רוצה,אם בכלל, לעשות בעולם שלי ושל אחרים, בארגון שלי?"  ועוד שאלות יסוד שכאלה. התשובות שאני ואתה נותנים לשאלות אלה (אם  אנחנו מספיק ערים בתודעה בשביל לשאול אותן), הן שקובעות בסופו של דבר את האיכות האמיתית של חיינו ופועלנו. ומכאן התשובה גם לשאלת הכריזמה.   אם נבחר להאמין , ננקוט עמדה, נפעל ונתייחס ברצינות כאילו שהדבר בידינו, יכולים אז רצוננו וכוונתנו להיות כוחות רבי עוצמה בדרך שלנו לפתח וליצור את עצמנו כאנשים עוצמתיים  וכריזמתיים , גם אם לא נולדנו ככאלה  הבחירה, ההחלטה והפעולות  הנובעות מהן, הן שתיתנה  לנו את הכוח  והאנרגיה  לייצר את אותו הקסם העומד בבסיסה של הכריזמה האישית.

 עתה,  משניתן המענה ל"שאלת מליון הדולר", ננסה להתבונן לתוך הכריזמה (אותו משהו אמורפי) וננסה לראות מה מרכיב ויוצר אותה. אלו יסודות או תכונות נצטרך לפתח בתוכנו בכדי שהכריזמה תופיע כתוצאה ותהיה נוכחת בהווייתנו ובפעולותינו.

 אקדים ואומר שאין זו רשימה סופית וממצה וגם לא בהכרח בסדר החשיבות "הנכון" , זוהי רשימה רוחבית  שיש  לפתח את מרכיביה במקביל תוך שמירת איזון ביניהם.

 ועוד אזהרה קטנה: למקרא  הרשימה בהמשך, סביר להניח שתעלנה במחשבתכם תגובות כמו:  "זה יותר מדי אוטופי או מנותק מהמציאות האנושית" או  "איפה בכלל  יש עוד אדם כזה?"  או כל תגובה ספקנית דומה.

ובכן, הדרך הנכונה להתייחס לפריטי הרשימה היא לא לקרוא ולספוק כפיים בייאוש על כי אינני כזה ולעולם גם לא אהיה אלא לקרוא ולראות האם אני מוכן לבדוק את עצמי ולבחור בכל פעם מחדש, כשאני ניצב בפני בחירה, לאורם של ערכים אלה עד שיהפכו בסופו של דבר להיות חלק ממני. (כן, אפשר לשנות איפיוני אופי בסיסיים  ע"י הכרה בחסרונם ובחירה עקבית, חוזרת  ומודעת בדרך פעולה הסותרת אותם והמכוונת לצמיחה אישית והתרחבות התודעה).

Personality is nothing but a bunch of boring habits"(mark Twain)"

 מהם מרכיבי הכריזמה האישית:

 ?      אותנטיות  - פיתוח עצמי כהווייה אותנטית. להרשות לעצמי להיות כל מי שאני- המיוחד  שאני , על כל הגוונים (גם אלה שאינם אהובים עלי במיוחד).

קבלה עצמית טוטאלית, "שקיפות" אישית. אינטגריטי ויושר אישי-ריגשי ("שפיו וליבו שווים"). אדם העומד במילתו.

אדם אותנטי  הוא אדם בן-חורין (לפי סארטר) הוא אדם שאיננו בורח מפני האחריות שבבחירה מודעת של דרכו. שמקבל את האתגר לעצב את ערכיו ולחתור אליהם בדרכו. שמוכן לחיות באומץ את עצמיותו.

אותנטי מתפרש גם כ-אמיתי, מקורי, בלתי מזוייף.

התחברות פנימית אל מימדים אמיתיים וטבעיים (מהות פנימית) ושיקופם כלפי חוץ ללא סינון או עיוות.

"לא תמיד יעלה בידי לנצח אך תמיד אהיה אמיתי. לא תמיד יעלה בידי להצליח אך תמיד אחיה על פי האידאלים שלי". (אברהם לינקולן).

כן, בחברה הצינית שלנו זה יכול להראות דמיוני אבל אני מכיר באופן אישי כמה בני אדם , שחיים לא רע ואפילו טוב ושמנסים  להיות ולחיות את הערך הזה ומהם אני שואב השראה.

העולם מלא בבני אדם שגרתיים ורגילים, כאלה שמנסים להידמות לכולם.כריזמה תוססת איננה פורחת בתוך "הרוב הדומם" השורד, הנאבק והחסר השראה לעצמו ולאחרים. העולם כמהה  היום לטיפוסים אותנטיים ייחודיים ויצירתיים, היודעים גם להתחבר ולפעול ביחד עם האחרים, כגוף אחד.


    •  בעל חיות ,חיוניות ושימחת חיים: קשה לדמיין אדם כריזמתי נטול אלה. כבר טענתי בתחילת המאמר/ הרצאה שכריזמה היא תופעה אנרגטית- מגנטית, קסם אישי,שארם.

אדם נרגן (גם במסווה של ציניות חייכנית), מר נפש וחרד, הנמצא ברמה כזו או אחרת של דיכאון  הגם שהוא מתפקד (ואפילו ברמה ניהולית) ,איננו יכול להקרין חיות, חיוניות ושימחת חיים. ("אדם עצוב שלא יפתח חנות"- זן)

אלה הן בדר"כ מנת חלקו של מי שלמד לקבל את עצמו ואת חייו בהכרת תודה למה שיש בחייו, ולמד להפיק מהם את המיטב (תהיינה הנסיבות האישיות אשר תהיינה).

הבעיה היחידה היא שרובנו נוטים לקחת תכונות אלה כמובנות מאליהן ואיננו תמיד ערים לכך כי טיפוח חיות, חיוניות ושימחת חיים הן עניין של פוקוס, מתן תשומת לב  ונטילת מחוייבות אישית לשמירתן  ופיתוחן תוך בחירה באורח חיים מסויים ובעשיה הנובעת ממנו.  בהעדר פוקוס שכזה, סופן של איכויות אלה שתתפוגנה אל מול הקשיים והאכזבות שהן חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו.

וזה מזכיר לי סיטואציה אמיתית שנכחתי בה.   יום אחד עמדתי בתור לקופאית בסופרמרקט בגבעתיים שם נהגתי לבצע את קניות המזון שלי. לפני, בתור לקופאית עמדה אישה מבוגרת ובטון נירגן ומתלונן התווכחה עם הקופאית עד כדי דיבור גבוה וקשה. לכשהלכה הלקוחה מעל פני הקופאית הגעתי אני לראש התור. הקופאית שהייתה ממוצא רוסי ודיברה במבטא כבד והייתה עדיין נסערת מהיחס הקשה והלא הוגן שקבלה מהלקוחה הקודמת, פנתה אלי,  הצביעה לעבר הלקוחה המתרחקת ואמרה לי: "אתה רואה אישה זו - אשה קשה.  היא רואה רק חור של בייגלה.  היא לא רואה את הבייגלה. רק  חור של בייגלה היא רואה. ובגלל זה יש לה כאלה פנים "אכולים" ומקומטים" .


    •  בעל חזון +יכולת מובילות +עוצמה פנימית:

אדם, מנהל או מנהיג  בעל חזון הוא אדם ששורשיו נטועים עמוק בקרקע המציאות העכשווית על מגבלותיה אך  עיניו גם נשואות בו זמנית אל האופק המרהיב אליו הוא צועד ושאותו הוא יוצר  בביטחה ובנחישות (תוך גמישות ובדיקה מתמדת של דרכו) ומכאן גם מקור עוצמתו. הוא מוכן לחיות ב"פער" שיהיה קיים תמיד בין המציאות לחזון."באין חזון ייפרע עם" (משלי כ"ט) וכך גם

לגבי היחיד. חזון גבוה ומיטיב לכלל, מזין ותומך בפיתוחה של הכריזמה האישית והמנהיגותית.

הציניקנים שבינינו עשויים לומר כי בכל אדם פסימי מצוי בעצם אופטימיסט מנוסה, אבל זו דרכה של הציניות שאין מה לגנותה  ולהלחם בה אלא רק לנסות ולהטיל ספק במסריה המתוחכמים אך מלאי הייאוש.

אדם, מנהיג או מנהל כריזמתי הוא בפרוש אדם בעל חזון חיובי וקונסטרוקטיבי בעבורו אך גם וקודם בעבור משפחתו, ארגונו או החברה אותה הוא מנהיג.


    • 

      הבחירה להיות מונע ע"י ערכים "גבוהים":

 אנו מעצבים ויוצרים את חיינו בהתאם לערכים שאנו בוחרים להציב מול עינינו ובחתירתנו למימושם.

נאמר כבר והוסכם על הרוב בהקשר של תזונה נכונה: ש"אנו הופכים להיות בהתאם לאיכות המזון שאנו מביאים אל פינו ומזינים בו את גופנו". וכך גם לגבי הערכים שאנו בוחרים כי יניעו אותנו.

רובנו מונעים באופן אוטומטי ע"י  ייצרי "תודעת ההישרדות" ובכך אין שום דבר ערכי ומיוחד.

כמובן, שכולנו צריכים להישרד כמיצוות החיים העליונה אבל באם לא טרחנו  לעצב ולחיות את חיינו גם לאורם של ערכים גבוהים יותר - כריזמתיים לא נהיה.  בהישרדות לכשעצמה אין שום קסם, ואם זה הערך היחידי שהינחה אותך בחייך הרי סביר להניח שברגע האמת, עת תעשה את מאזן חייך, לא תתמלא בסיפוק רב.

אדם, מנהל או מנהיג המעוניין בהווייה כריזמתית חייב לשאול את עצמו ,לבחור וליצור את אותם ערכים שלמענם כדאי וראוי לחיות בעבורו ועבור האחרים הנמצאים בתחומי אחריותו ובכך הוא משמש גם כמקור השראה בעבורם.


    • 

      חמלה אין סופית (compassion):

על כך דיברו ומדברים כל המורים הרוחניים הגדולים (כולל האפיפיור והדלאהי לאמה בביקורם בישראל).

מישהו פעם אמר שאולי אנחנו לא בני אנוש שיש להם לפעמים מצבים של "התרוממות הרוח" אלא אולי אנחנו מהויות של רוח-חופש-נשמה- אנרגיה, הנמצאות כרגע בחווייה ובגוף אנושיים ובתור שכאלה, כולנו יודעים עד כמה זה לא פשוט  לפעמים להיות אנושי בחווייה הגופנית, הארצית,המוגבלת, עם אנשים אחרים ומוגבלים.

כל מי שהתחבר באמת לאנושיות שלו יודע גם על סליחה וחמלה קודם כל לעצמנולאחר מכן ובו זמנית גם לאחרים ולכל חי. יש צורך בהרבה רצון טוב לשם כך. לתת הזדמנות חדשה, בכל רגע, לעצמנו ולאחרים גם על רקע אכזבות וכשלונות.

זוהי תכונה יסודית של מנהיג כריזמתי אמיתי. (גם משה רבנו נבחן ע"י הקב"ה לגבי מידת חמלתו לאחרון הטלאים  בעדר, עת היה רועה, בטרם קודם לתפקיד מנהיג האומה).


    • 

      היכולת להתעמת בעת הצורך ולהציב גבולות (מתוך עוצמה פנימית וראיית טובת הזולת):

 "תפקידך כמנהיג הוא ליצור אוירה שתתמיר את היריבות בין האנשים בארגונך, לאנרגיה יצירתית. (ג'ון קאו. ביה"ס למינהל עסקים הארווארד).

 מאחר ואנו  עדיין לא חיים בחברה אוטופית ובני אדם עדיין מוגבלים ע"י תכונות אופי "אנושיות" , ירודות לפעמים, אין לעיתים ברירה  ובמיוחד בתפקידי מנהיגות וניהול, אלא לדעת להתעמת באופן בונה ושאיננו הרסני ללא תקנה וגם לדעת להציב גבולות. ובקיצור, פיתוח עוצמה אישית אך מהזן הלא דורסני.

"חוסך שיבטו-שונא בנו" כך במקורותינו. האהבה והאיכפתיות באים לעיתים גם בדמות של

A kick in the ass"". גם זה סוג של תמיכה. לעיתים קשה לנו לקבל זאת, במיוחד עם התחת שלנו הוא זה שנבעט, אך בחלוף הזמן יכול ונווכח שזה מה שקידם אותנו באמת הכי רחוק.


    • 

      אינטלגנציה ריגשית / אוריינות ריגשית/ יכולת אמפתית:

 "העיקר סמוי מן העין- הלב הוא הרואה נכוחה" (הנסיך הקטן).

"ללב יש הגיון משלו שההגיון של השכל לא תמיד יכול להבין".

 כריזמה אישית קשורה קשר  ישיר לאינטלגנציה ריגשית מפותחת.   שוב, מאחר ואנו עוסקים בבני אדם ובמיוחד אם אנו בתפקידי ניהול או מנהיגות או סתם חיים עם בני אדם נוספים, צפויים לנו "תקלים" ריגשיים על ימין ועל שמאל.   לרגשות האנושיים יש המון עוצמה וכוח מניע (לטוב ולרע) Emotion= Energy in motion"". אם אנו אינטלגנטים מבחינה ריגשית ויודעים לקרוא, לדעת ולהבין את רגשותינ (ואת רגשות הזולת). אם יודעים אנו להכיל את רגשותינו ו"להיות איתם" עד תומם, עד להתפוגגותם, נזכה בהתחדשות ובאנרגיית חיים שופעת המזינה את הכריזמה שלנו.

אולי אנו אנושות מפותחת מבחינה טכנולוגית אך מבחינת ה-E.Q שלנו אנו עדיין אנשי המערות (אנו מגיבים באופן רגשי באותם דפוסי אגו כמו האדם  הקדמון בהתאם לתיכנות של המערכת הלימבית שלנו במוח .(ראה ספרו של ד"ר דניאל גולמן על "אינטלגנציה ריגשית").

אוריינות ריגשית פרושה לדעת לקרוא את המפה הריגשית שלנו ושל זולתנו. לדעת להבחין מעבר למילים, לדעת לרדת לכוונה האמיתית של האומר או הכועס ולהתייחס אליה ולא אל הביטוי החיצוני המעוות במקרים כה רבים.    זהו תנאי יסודי לאדם המעוניין בפיתוח הכריזמה שלו.

אחרת נהיה עסוקים בהשלכות של רגשותינו ומצוקותינו הלא פתורים- על אחרים ובכך נעורר תגובות ותגובות שכנגד וכך הלאה במעגל שטנים בלתי נגמר.

 זהו גם המפתח לאמפתיה אמיתית הנחשבת לערך גבוה ומוערך בתפקידי ניהול ומנהיגות. אינני יכול לגלות הבנה ריגשית עם האחר מבלי שאני מכיר, מודע  וחווה את המצב הריגשי שלי בתוכי.  אמפתיה היא גם הזדהות ריגשית- אך מבלי לאבד את עצמי ואת עוצמתי במצוקותיו של האחר. רק כשיש לי את עצמי ועוצמתי יכול  אני להושיט יד מסייעת לאחר, אחרת אפול ביחד איתו  לתהומות הכאב המשתק.


    • 

      נטילת אחריות על ה"אגו האישי":

      הכרה ביתרונותיו ובמיגבלותיו של האגו  שהגדולה בהן היא "אשליית הניפרדות". פיתוח היכולת לראות וללכת מעבר לאגו ולאגוצנטריות. לחיות ולהיות מעבר ל"פוזה" אלה הן מקצת מאיכויותיו של האדם  המעוניין בפיתוח הכריזמה שלו.

     אגו כאמור יש לכולנו. אי אפשר למעשה לחיות בעולם הפיזי ללא אגו מפותח המעצב אישיות תפקודית  בריאה אבל גם קשה ובלתי נסבל לעיתים לחיות,לתפקד או סתם להיות בחברת אנשים שכל מה שיש להם זה אגו גדול ונפוח והם עוד טוענים בלהט שאין להם אגו כלל וכלל (אני נזהר מאלה הטוענים כך. קל לי יותר להסתדר עם אלה המכירים והמקבלים את האגו שלהם אך המסוגלים גם "לקחת אחריות" ולהתעלות מעליו).

      רבים מאמינים כי הכריזמה היא פונקציה של האגו. אין טעות גדולה מזו.   כריזמה אמיתית מתחילה לצמוח במרחב הפתוח ש"מעבר לאגו".

 ?      פיתוח עצמי כהווייה הומוריסטית וקלילה ביחד עם רצינות תפקודית:

ועל זה כבר נאמר כי:  "רוב האנשים היו בוודאי תולים את עצמם אם לא היו מסוגלים לקבל  ולצחוק על עצמם" (ויקטור הוגו).

הנרי פורד אמר כי "אדם ללא חוש הומור משול למכונית ללא קפיצים וללא בולמי זעזועים" ואין כמו פורד לדעת זאת.

בקיצור, אין כאן מה להרחיב הרבה על  חשיבותו של ההומור ככלי ניהולי וכדרך חיים .(ראה מאמר/ הרצאה ספציפית לעניין זה) .

בימים טרופים אלה אין  לאף אחד כוח לאנשים כבדים, שליליים, מודאגים ונרגנים. עם זה כולנו צריכים להתמודד ולפתור בתוכנו.

אך בודאי שברור לכולנו כי האדם המעוניין  להיות כריזמתי  רצוי שיפעל כדברי המלאך גבריאל: "מלאכים עפים גבוה כי הם יודעים לקחת את עצמם בקלות"- זה נותן השראה- ומה איתך בענין זה?


    • 

     פיתוח עצמי כהווייה ספונטנית ואינטואיטיבית/ אינטלגנציה רוחנית (S.Q):

 בודאי שמתם לב כי אנו נמצאים בפיתחו של מילניום חדש (כבר כמעט הספקנו לשכוח) שבו מערכת הערכים האנושית עומדת בפני זעזועים ושינויים מהותיים.

אם פעם הוערכה היציבות והתכנון לטווח ארוך הרי שהיום מחפשים בעולם הניהולי כיצד ללמוד ולתפקד בתוך הפרדוקס שבין תיכנון ושליטה לבין ההתנהלות המיידית המלווה לא פעם בתנאי -chaos - חוסר ודאות. ועל כך ניתנים הרצאות וסדנאות למכביר ע"י מיטב היועצים הארגוניים.

לפתע, כמו משום מקום ואולי גם בניגוד לדימוי היציב של מנהל העבר, הופיע הערך של זרימה וספונטניות כערך חדש, מפחיד אך גם מרגש ומלא חיים ואפשרויות חדשות.

הלן קלר כתבה פעם ש: Life is either a daring adventure- or nothing"

כנראה שזה הזמן לצאת מ"אזורי הנוחות" שאליהם היינו כה מורגלים אך שבנוחיות ובביטחון המדומה שסיפקו - "הלכנו לישון" ו"נרדמנו בשמירה".

 ןלסיכום:  מן הסתם עולה בראשכם השאלה:  איפה קיים אדם כזה?" אין ולא תמצאו מישהו מושלם. ויחד עם זאת, כל התכונות המנויות לעיל כמרכיבות את הכריזמה האישית והמנהיגותית, הינן איכויות שכדאי להתבונן בהן, להתאמן בהן ולשאת אותן כהשראה וכתזכורת  אל מול עינינו...אל מה שאנו מסוגלים להיות אם רק נרצה, נבחר ונתחייב לכך בפני עצמנו.

 --------------------------------------------------

להזמנת הרצאה בנושא זה": רועי דגן. טל: 050-6416766

------------------------------------------------------------- 

על כותב המאמר: רועי דגן-  מרצה/ מנחה סדנאות .יועץ ארגוני ואישי בתחומים של התפתחות אישית ותודעתית ופיתוח כישורי חיים. 25 שנות ניסיון מעשי (עו"ד ואיש עסקים בינ"ל בדימוס).

לתגובות:roeedg@012.net.il  או לטל: 6416766 -050

---------------------------------------------------------------------------------------------------

תגיות: כריזמה, כריזמה, כריזמה, פיתוח כריזמה אישית, אימון לפיתוח כריזמה, איכויות ניהוליות, פיתוח כריזמה, פיתוח מנהיגות, הרצאה, הרצאות, מרצים, ייעוץ אישי-כריזמה, ייעוץ עיסקי-כריזמה,מרצה, הרצאות, מרצה, הרצאות, כריזמה-הרצאות. כריזמה- מרצה, מנהיגות, פיתוח מנהיגות, הרצאות בפיתוח מנהיגות, מרצה לפיתוח מנהיגות

רועי דגן-  מרצה/ מנחה סדנאות .יועץ ארגוני ואישי בתחומים של התפתחות אישית ותודעתית ופיתוח כישורי חיים. 25 שנות ניסיון מעשי (עו"ד ואיש עסקים בינ"ל בדימוס).


לתגובות:roeedg@012.net.il  או לטל: 6416766 -050




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב