סדנאות מכירה וסדנאות מיומנות מכירה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

סדנאות מכירה וסדנאות מיומנות מכירה 

מאת    [ 03/12/2009 ]
מילים במאמר: 1543   [ נצפה 1674 פעמים ]

 
 

משמעות האימון העסקי לבעלי עסקים וארגונים

 

רבים מאיתנו בוודאי מרימים גבה למשמע צמד המילים "מאמן עסקי" ושואלים עצמם:

 

מי זה, מה זה, עד כמה הוא מכיר את הענף בכלל ואת העסק שלי בפרט?

עד כמה נדרש להיחשף בפניו?

 

ברוב המקרים נחשף קול נוסף העונה על התשובות:  "כבר ניסיתי הכל", יש לי מספיק ניסיון" "מי יכול ללמד אותי" ,"אף אחד לא מבין יותר טוב ממני את רזי העסק" וכו'.

 

עבדיכם הנאמן אומר: " נכון, המאמן העסקי לעיתים קרובות אינו מכיר את העסק/ענף ואף לא מבין יותר מימך, אך הוא יודע וסומך על דבר אחד ועקרי שהוא: "המשאב האנושי"  הווה אומר: על האדם ועוצמותיו. הוא פועל מתוך אמונה שברגע שיהיה לנו את האומץ להיות בלתי מושלמים ולהבין שהגענו למקום בו אנו זקוקים לעזרה מהימנה ומקצועית, מהמקום הזה תגיע הצמיחה האישית והעסקית.

 

מהמקום הזה, של רצון לצמיחה והתקדמות, של אמונה שניתן לפעול אחרת, נציב סימני שאלה כתחליף לקביעת העובדות:

האם כבר ניסיתי הכול?

האם ש לי מספיק  ניסיון?

מי יכול ללמד אותי?

האם מישהו מבין טוב ממני את רזי העסק?

 

אם עניתם לפחות תשובה שלילית אחת זהו המקום שאימון עסקי יכול לתת את התמיכה והתנופה לה העסק שלכם זקוק.

 

במאמר זה אנסה להבהיר בקצרה את מטרת האימון העסקי, שלביו, משמעותו וחשיבותו לכל עסק באשר הוא קטן כגדול. לצורך המאמר אתייחס לכל עסק באשר הוא כארגון.

 

 

מטרת האימון העסקי למקד וליעל את שגרת העבודה, לייצור בהירות בדרך להצלחה המיוחלת,  למצוא מענה לקשיים שעלו או שיעלו ולהפכם לאתגר בדרכים יצירתיות.  

כל זאת מתוך אמונה וידיעה שכל התשובות טמונות במתאמן עצמו.

האימון אינו בא לחדש או ללמד את בעל הארגון ועובדיו מה נכון ומה לא נכון ואף לא מייעץ.

כליי העבודה העיקריים של המאמן העסקי הם: שאלות, והקשבה שיובילו להכוונה נכונה ולמציאת תשובות.

 

לדוגמא:  בעל עסק אשר עומד מול שוקת שבורה נשאל שאלות כגון:

"אילו הייתי במיטבי מה הייתי עושה עכשיו?"

"מה זה בשבילי להיות יוצא דופן?"

"היכן אני לא מתפשר?"

"היכן אני גמיש?"

 

שלבי האימון העסקי מקבילים לאימון האישי אך מתמקדים בנושא העסק או הארגון אשר אותו אנו מלווים.

 

השלב הראשון הוא קביעת  יעוד.

הכוונה היא ליצור את מטרת העל של הארגון מעבר לעיסוק בפועל ולראות את תרומתו לצרכן ולעובדיו.  שהרי, ארגון ללא מטרה הוא כמו קשת ללא החץ.

 

שלב זה חשוב ומשמעותי שכן לעולם לא יהיה ניתן לפגוע במטרה אם לא נראה אותה. על אחת כמה וכמה לבנות תוכנית עבודה או לשפר תוכנית קיימת.

בשלב זה נעודד ונקדם את שיתוף העובדים כדי לייצור תחושת שייכות לארגון, וזאת מתוך אמונה שעובדים המבינים את תרומתם בעשייה מייצרים מציאות במקום העבודה ולא רק שורדים בה.

 

השלב השני –בניית ערכי החברה.

כמו בחיים גם הארגון חייב לעמוד על ערכים אשר ישמשו אבני דרך או זרקור בדרך למטרה.  שכן, ארגון ללא ערכים משול לבניין ללא יסודות. מתוך הערכים אנו יוצאים לדרכי פעולה.

לדוגמא אם אחד מערכי הארגון הוא נתינה- נבצע פעולות אשר יביאו לידי ביטוי את הערך, כמו פעילות למען קהילה וכד'.

את הערך משפחתיות-נביא לידי ביטוי בעזרת פעולות למען העובדים, שימור ההון האנושי וכו'.

את הערך מצוינות נביא לידי ביטוי על ידי שיפור בלמידה, חידוש במוצר בהתאם לצרכיי השוק וכו'.

 

לסיכום חלק זה נאמר כי  ערך בעיננו, זה לא רק סיסמא אלא דרך ומקום לפעולה ממשית אשר תבוא לידי ביטוי באמון הלקוח, בשיפור המוצר, בהגדלת הרווחים והחשוב ביותר בהגדלת קהל לקוחות ממליצים.

 

השלב השלישי-הוא קביעת מטרות ויעדים ארגוניים.

המטרות נבנות מתוך היעוד והערכים.

לדוגמא: אם היעוד שלנו היה להוביל במקצוענות ובהדדיות את ענף

האופנה, נבדוק שוב את ערכי החברה, נפגוש את הערך מצוינות ונחפש דרכים יצירתיות  להגדיל את הרווחיות מתוך המצוינות העסקית.

 

המטרות והיעדים הם לטווח הקצר והארוך ולעולם מחוברות ליעוד.

 

מכאן והלאה אנו מתמקדים  בכל מטרות הארגון ומתאמנים עליה לפעולה

 

פיזית ומוחשית החל מהגדרת תפקידים דרך פעולות שיווקיות וכלה בשימור ההון האנושי וכל זאת תוך הגדלת הרווחיות.

 

לסיכום מאמר זה  אקנח בסיפור המגדלור המפורסם שתמיד יהיה נר לרגלי.

 

אוניית מלחמה של הצי השישי, עשתה את דרכה בסערה גדולה.
ערפל כבד שרר באותו לילה וגלי ענק נשברו על סיפון האוניה.
 
הקצין אשר על הסיפון מבחין באור רחוק העומד בנתיב הספינה.
הקצין עולה בקשר מול הספינה ומבקש מהצוות שעל האונייה הזרה לזוז, אולם אין תשובה. הקצין נלחץ, מנסה שוב ושוב, אך ללא כל מענה.
הקצין מבקש מרב החובל להגיע מיידית.

 

רב החובל מגיע לגשר הפיקוד ובקול סמכותי אומר: "כאן האדמירל -  ג'ון מוסטנג ואני מצווה עליכם, לזוז מיידית 10 מעלות שמאלה".

ועדיין אין תשובה מהצד השני.
רב החובל מתעצבן ומעלה את הטונים: "כאן האדמירל ואם לא תזוזו במיידית, נעלה עליכם".
לפתע נשמע קול מעברו השני של מכשיר הקשר: "כאן סמל ברי מני ואני אחראי על המגדלור, נא זוזו 5 מעלות ימינה, אחרת תתנפצו על הסלעים".

 

רב החובל מבין שטעה טעות חמורה ועוד רגע, הוא היה טובע יחד עם ספינתו וגאוותו.

ומזיז את ספינתו בהתאם להנחיות שהגיעו מהמגדלור.

 

אז מה אנו למדים מהסיפור:

 

1. המגדלור הוא הערכים שלנו ואלומת האור שלו, עוזרת לנו לנתב את דרכינו בים החיים.

2. האגו שלנו, גורם לנו לפעמים להתעלם מהליבה האמיתית שלנו ובכך לטעות ולשלם על כך במחיר גבוה.

 

אז מה הצעד האמיץ מבחינתכם להגיע למטרה?.

 

סדנאות מכירות | הגדלת מכירות | מיומנות מכירה

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב