דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתמודדים עם פחד קהל? 

מאת    [ 02/12/2009 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 3029 פעמים ]

אין כמעט אדם, מוכשר ככל שיהיה, שלא התרגש ולא חשש בפעמים הראשונות כשהופיע מול קהל. גם הכוכבים הגדולים ביותר, אם זה על המסך הקטן או בקולנוע, בתיאטרון או בהופעות בקיסריה - כולם חוו את ההתרגשות והלחץ של הפעמים הראשונות.

יותר מזה - התרגשות וחשש יכולים לתרום לכם: הרי אדם שחושש ומתרגש גם יתאמן ויתכונן יותר לפני המבחן הגדול, ילמד את הטקסט בעל פה ויהיה קשוב יותר לביקורת בונה. לכן, אל תגידו לעצמכם "אסור לי להתרגש!" - כי מותר, בהחלט מותר - עדיף פשוט להפנות את ההתרגשות לאפיקים חיוביים, ללמוד ממנה ולהשתפר בזכותה. עוד אימון, עוד חזרה. בנוסף, אם מדובר בהתרגשות קלה, סביר להניח שהיא תעלם זמן קצר אחרי שהופיעה, ותפחת ככל שתצברו ניסיון בהופעות מול אנשים.

הבעיה מתחילה כשההתרגשות הופכת לפחד של ממש, שמשפיע עליכם לרעה ולא מראה סימני דעיכה עם הזמן. הפחד יכול לקלקל גם את ההכנה לאודישן, אם הוא - ולא ההתכוננות עצמה - ימלא את הראש ויעסיק את המחשבות. במקרים כאלו חשוב לנסות ולהתמקד, בימים שלפני ההופעה, בהכנה דקדקנית לעניין עצמו: יש ללמוד את הטקסט בעל פה, ולחזור עליו ככל שניתן. כך תתרכזו פחות בפחד ויותר בתוכן עצמו, והביטחון העצמי ישתפר כתוצאה מהשליטה המושלמת בכל הפרטים. כך, במקרה שהפחד אכן ישתק אתכם ברגע האמת, תוכלו לעבור ל"טייס אוטומטי" ופשוט לבצע את מה שתרגלתם פעמים כה רבות בימים האחרונים. בנוסף, כדאי לבצע מספר חזרות גנרליות לפני כן מול קהל מצומצם ומוכר - חברים, בני משפחה, קולגות לעבודה, ולשים לב להערות וביקורת בונה - לא רק כדי לשפר את הופעתכם, אלא גם, ובעיקר, כדי לשפר את בטחונכם העצמי.

בנוסף, רגע לפני שאתם נכנסים לחדר האודישן ועולים אל מול הבוחנים, הכריחו את עצמכם לעצום עיניים ונשמו עמוק. התרכזו בנשימות, דמיינו את הריאות שלכם מתמלאות באוויר ומתרוקנות בזמן הנשיפה. נסו לראות בעיני רוחכם את החמצן ממלא את כל גופכם - הריכוז הזה במשהו אחר, שאיננו האודישן, יעזור ולו במקצת להסיח את דעתכם מההתרגשות.

במקרים קיצוניים בהם שום דבר לא עוזר, ניתן לפנות גם לטיפול מקצועי. אין בזה שום בושה, חלילה - ישנם פסיכולוגיים, פסיכו-תרפיסטים ומטפלים אחרים שמתמחים בהתמודדות עם פחד קהל, במסגרת פגישות אישיות וסדנאות קבוצתיות. בנוסף, ניתן להיעזר גם במגוון רב של תרופות הקיימות בשוק לטיפול בחרדות שונות, ביניהן גם פחד קהל. מומלץ להתייעץ עם רופא לפני נטילת תרופות, ובכל מקרה לא להסתמך על התרופות באופן בלעדי, אלא ללוות אותן בסוג זה או אחר של טיפול מקצועי.

בהצלחה!

"Go Management ישראל" היא סוכנות דוגמנות וטאלנטים שזהו הסניף השלישי שלה בעולם. לבעליה ניסיון של מעל 10 שנים בתחומי האופנה, צילום, הפקות ויחסי ציבור.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב