דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נגרם לך נזק - לא תמיד מדובר במקרה של רשלנות רפואית 

מאת    [ 01/12/2009 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 1860 פעמים ]

נגרם לך נזק – לא תמיד מדובר במקרה של רשלנות רפואית

ישנם אנשים שיודעים תמיד מהם הזכויות שלהם או לכל הפחות הם יתמיד יבררו. לעומם, ישנם אנשים אחרים אשר נחבאים אל הכלים ולא נלחמים עבור מה שמגיע להם. רשלנות רפואית היא אחד מן המקרים בהם כדאי להיות שייך לקבוצה הראשונה. רשלנות רפואית זהו מצב שבו קיבלנו טיפול רפואי שאינו במסגרת הסטנדרט הרפואי המקובל, וטיפול זה גרם לנו נזק.

זה אולי יפתיע אתכם אך לא בכל מקרה בית המשפט רואה את הרופא או הגורם המטפל כאחראי. לפיכך, כדאי וחשוב להכיר את הנושא של רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית- באילו מקרים?

בכל הקשור לבריאות שלנו, קשה לנו לזכור שגם רופאים הם בני אדם. היות שמדובר בבריאות שלנו, אנחנו פחות סלחניים וסובלניים מאשר בכל סיטואציה אחרת. התנהגותם של הרופאים ושל המוסדות הטיפוליים נבחנת על ידי בית המשפט  במסגרת צורת הטיפול המקובלת. כאשר בית המשפט סבור כי הרופא חרג מסטנדרט הטיפול הרגיל והנורמאלי, מדובר במקרה של רשלנות רפואית.

דוגמא לחריגה מסטנדרט הטיפול המקובל היא מצב בו הרופא לא מילא את חובתו ליידע את המטופל באופן מלא על הטיפול שהוא עומד לעבור. במצב דברים זה, המטופל נתן את הסכמתו שלא מדעת והתנהגות זו מהווה רשלנות רפואית. במידה ונגרם לאותו מטופל נזק, יש לו עילת תביעה.

הפרת חובת ההסבר למטופל איננה נחשבת להתנהגות סבירה ולכן היא מובילה להטלת אחריו. עם זאת, חשוב להבין כי במידה והרופא עשה סבירה, בית המשפט לא יטיל עליו אחריות בגין רשלנות רפואית, גם אם הטעות הזו גרמה לנזק למטופל.

מה צריך להוכיח בתביעת רשלנות רפואית?

ראשית כל חובה להבהיר כי נטל ההוכחה הינו על המטופל שנפגע, כלומר, על התובע. על מנת לזכות בתביעה של רשלנות רפואית, על התובע להראות כי התרחשו האלמנטים הבאים:

1. ישנה חובת זהירות אשר הופרה  - התובע צריך להראות לבית המשפט כי הייתה קיימת חובת זהירות בינו לבין הרופא או הגורם המטפל וכי מי שחב את חובת הזהירות, הפר אותה.

2. נגרם למטופל נזק פיזי רציני –  במידה ולא נגרם למטופל נזק רציני ומשמעותי בעקבות האירוע הרשלני, אין שום טעם בטרחה שבהגשת תביעה כי בית המשפט לא יפסוק לטובת התובע.

3. מתקיים קשר סיבתי  - התובע חייב להוכיח כי הפרת חובת הזהירות היא שגרמה לנזק ממנו סובל התובע.

מתי לא תוטל אחריות בגין רשלנות רפואית?

הפרת חובת הזהירות הדרושה על מנת שנוכל להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית, משמעותה כי הרופא נהג באופן לא סביר אשר אינו מתיישב עם סטנדרט הטיפול התקין. אף אם הרופא טעה או נהג שלא כשורה, בית המשפט לא יטיל עליו אחריות כל עוד התנהגותו הייתה נורמאלית במסגרת סטנדרט הטיפול הרלוונטי.

חשוב מאוד להבין את נושא הסטנדרט הרפואי הסביר משום שלעיתים נגרם לאדם נזק ואף נזק חמור מאוד אך היות שהטעות של הרופא הייתה במתחם הסבירות, לא יוכל המטופל לתבוע את הרופא. דוגמא למקרה כזה הוא מצב שבו רופא אבחן מאוחר את מחלתו של המטופל ובכך גרם לו לנזק. במידה ובית המשפט יסבור, על פי חוות דעת שתוגש לו, כי כל רופא סביר היה מתקשה לאתר את אותה המחלה, ייתכן מאוד ולא תוטל על הנתבע אחריות בגין רשלנות רפואית.

לייעוץ מקוון בנושאי רשלנות רפואית אמליץ לפנות לפורום רשלנות רפואית>>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב