דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית - מה צריך לדעת עליה? 

מאת    [ 01/12/2009 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 1823 פעמים ]

רשלנות רפואית – מה צריך לדעת עליה?

למרבה הצער, רשלנות רפואית היא תופעה קשה  ושכיחה בישראל. מספר התביעות בגין רשלנות רפואית גדל באופן משמעותי במהלך השנים האחרונות. הפן "החיובי" של הדבר הוא שישנה כיום מודעות רחבה ואמיתית לכל הקשור בעולם של רשלנות רפואית וגם לנו כדאי להיות מעודכנים.

בעידן בו אנו חיים, עידן האינפורמציה החופשית, עידן של אינטרנט וטכנולוגיה, המידע הוא במרחק נגיעה בעכבר. לפיכך, אין כל סיבה שלא נדע את כל מה שאנחנו צריכים ורוצים לדעת בכל נושא שהוא, כולל רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית – מתי ולמה?

תביעת רשלנות רפואית תקום בהתקיימם של 3 תנאים שכבר נסבירם ורק כאשר הם מתקיימים, נוכל להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית:

1. קיומה של חובת זהירות והפרתה – רשלנות רפואית יכולה להתקיים רק אם לאדם המתרשל הייתה כלפינו חובת זהירות אשר הוא הפר אותה. בין רופא או מרכז רפואי למטופלים יש חובת זהירות המחייבת את הרופא או את הגוף הרפואי לנהוג עמנו בזהירות הדרושה.

2.נזק גופני ממש וארוך טווח -  לצד הצורך להראות את קיומה של חובת זהירות והפרתה, צריך להראות כי נגרם למטופל נזק פיזי משמעותי בעל השלכות לטווח ארוך.

3. קיומו של קשר סיבתי -  מי שמגיש תביעה בגין רשלנות רפואית, צריך להראות כי קיים קשר סיבתי בין הנזק הגופני לבין הפרת חובת הזהירות. משמעו של דבר הוא שלולא הופרה חובת הזהירות, לא היה נגרם לנו אותו נזק.

רשלנות רפואית – כללי הזהירות החשובים

האם יש ביכולתנו להימנע ממצב של רשלנות רפואית? בדומה לכל מיני מצבים אחרים בחיים, אנחנו יכולים לעזור לעצמנו ולנקוט בכללי זהירות אותם נפרט עכשיו. אלו יכולים להקטין משמעותית את החששות שלנו מפני רשלנות רפואית וגם לשמור עלינו ערניים ורגועים:

1. "קח אותו לאט את הזמן" – אל תהיו פזיזים. כל עוד לא מדובר בטיפול רפואי דחוף ובהול, קחו את הזמן שלכם ובדקו את כל מה שמעניין אתכם לדעת על רשלנות רפואית. זה המקום להתקשר לכל מי שאתם מכירים וסבורים שיכול לסייע לכם, אל תתפשרו בכל הנוגע לבריאותכם! אספו את האינפורמציה החשובה לכם וקבלו החלטה שקולה ורגועה.

2. המלצות, המלצות ושוב המלצות – בחירת הרופא שיטפל בכם היא בחירה חשובה מאוד והיא כמובן תעשה יכולה למנוע מצב של רשלנות רפואית. זה אינו הזמן לחסוך בהוצאות ולהימנע מלהיות מטופלים אצל הטובים ביותר. בקשו המלצות ממטופלים אחרים, התייעצו עם אנשים שעברו בעבר את ההליך ואף חפשו באינטרנט מידע על הרופא שמעניין אתכם.

3. רשמו הכול – היו מסודרים. ממש כמו שנדרשתם לעשות בתיכון או באוניברסיטה, עשו לכם סיכומים עם המידע הרלוונטי. הדפיסו אינפורמציה חשובה מהאינטרנט, רשמו מספר טלפון של רופאים ומרכזים רפואיים, צרפו את ההמלצות שיש לכם, את כל המידע שצברתם על הטיפול – יתרונות וחסרונות.

זכרו! ככל שיהיה לכם יותר מידע, ככל שתראו יותר בקיאות, כך הרופא ישתף אתכם יותר פעולה, יסביר לכם יותר וכך תהיו רגועים שעשיתם כל מה שאפשר כדי להימנע ממקרה של רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית – איך האינטרנט עוזר לנו?

האינטרנט הוא מקור מדהים למידע וכדאי לכם מאוד להשתמש בו בכל תחום וגם במה שקשור רשלנות רפואית. תוכלו למשל להיכנס לפורומים של רשלנות רפואית, שם תוכלו לשאול שאלות ולהתרשם ממה שאחרים כותבים. כפי שאתם וודאי מבינים, המסר העיקרי שלנו כאן הוא לרכוש מידע וכמה שיותר, יותר טוב! רשלנות רפואית היא בלתי נעימה ולכן כדאי מאוד לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע אותה.

בריאות והצלחה לכולנו!

לייעוץ מקוון בנושאי רשלנות רפואית אמליץ לפנות לפורום רשלנות רפואית>>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב