דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פעילות גופנית- מתכון לבריאות בגיל המעבר 

מאת    [ 30/11/2009 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 2115 פעמים ]

מאמרים רבים נכתבו על התרומה של פעילות גופנית לשמירה על הבריאות הכללית, אך מעט מדי נאמר על תרומתה המשמעותית בגיל המעבר. תקופת גיל המעבר מאופיינת בירידה ברמות האסטרוגן והפרוגסטרון. לירידה ברמות האסטרוגן ישנן השלכות רבות ובינהן פגיעה בתפקוד יעיל של הלב ומערכת כלי הדם. אכן, מחקרים מראים כי שכיחותן של מחלות לב עולה אחרי הפסקת הווסת והירידה ברמות האסטרוגן.

אם אינך מתעמלת באופן קבוע לא מאוחר מדי להתחיל . פעילות גופנית חיונית להפחתת מתח, שמירה על משקל ומניעת מחלות לב. מחקרים מראים כי לנשים שעושות פעילות אירובית באופן קבוע יש סיכוי נמוך יותר לפתח סרטן . כמו כן, פעילות גופנית הוכחה כמורידה כולסטרול , סוכרת, אוסטאופורוזיס  ומפחיתה הזדקנות.

סיבה נוספת להתחיל להתעמל דווקא בגיל המעבר היא ירידה במשקל ושמירה על משקל תקין. ידוע כי לאחר הפסקת הווסת תאי שומן ממשיכים להפריש נגזרת של אסטרוגן ברמות נמוכות. עובדה זו עשויה להסביר מדוע העיכול ופירוק השומנים נחלשים בסביבות גילאי 45-50. שכן, פירוק לא יעיל של שומנים מאפשר אגירה גדולה יותר של תאי שומן המעודדת הפרשה גדולה יותר של אסטרוגן ולכן המשכיות של המחזור.

יתרה מזאת, מחקרים מראים כי פעילות גופנית מסייעת בהורדת מתח ובהקטנת סטגנציה/תקיעות. פעילות גופנית מניעה את הצ'י והדם. כאשר הצ'י זורם בצורה חופשית המצב הרגשי יהיה מאוזן ולא תהיה דומיננטיות של רגש מסוים (כגון: עצב,כעס, תסכול וכד'). נשים בגיל המעבר הסובלות מנטייה לעצבנות, כעס או מצבי רוח ישפרו את מצבן הרגשי באופן משמעותי בעזרת פעילות גופנית קבועה .

לפי הרפואה הסינית, פעילות גופנית מחזקת את תפקודי הטחול ולכן מסייעת לעיכול, להתמרה של ליחה ולהעלאת הצ'י, רמות האנרגיה. התנועה מסייעת למערכות הגוף להפטר מתוצרי הלוואי של העיכול (כגון: לחות וליחה) העשויים להצטבר ולגרום להשמנה, מיומות וגידולים.
 
אם אינך מעוניינת להירשם למכוני כושר ישנן הרבה פעילויות יומיומיות הנחשבות לפעילות גופנית. ניקיון הבית, עבודות גינה, הליכה ברגל לעבודה, שטיפת מכונית כל הפעילויות הללו אם מבוצעות באופן קבוע ליותר מ 30 דקות כל פעם נחשבות לפעילות גופנית.
 
 
חשוב שתבחרי בפעילות שתוכלי להתמיד בה ולא כזו שתגרום לך להפסיק באמצע ותשכנע אותך כי אינך יכולה להתמיד בפעילות גופנית. ישנן אפשרויות רבות ומגוונות לפעילות גופנית בקבוצה או לבד מול הטלוויזיה. תוכלי לבחור בפעילות שתמיד רצית ללמוד כגון: טניס, ריקודי בטן, ריקודים סלוניים, ריקודי עם.

בקישור לאתר המופיע בתחתית העמוד תוכלי למצוא קישורים למחקרים התומכים בטענות שהועלו במאמר זה.

אספינו ברגמן עדי 
רפואה סינית Dip.Ac, B.A
http://www.ady.co.il
052-6146854




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב