דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבוא לניהול סיכונים 

מאת    [ 29/11/2009 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2706 פעמים ]

ניהול סיכונים, זהו מרכיב הכרחי מכריע של ההשקעות המוצלחות בשוק ההון. כיום, כשלושת רבעי  ממאמציו של גוף בתחום ההשקעות, מנווטים לתחום של ניהול סיכונים. משקיעים מצליחים, הם אלה אשר מוצאים איזון נכון בין סיכון לתשואה, ולשם כך יש צורך בשיטות יעילות לניהול סיכונים. באתר שלנו, מוצעות תפיסות לניהול סיכונים שמקורם בשינויי מחירים, המאפשרות בניית מנגנון יעיל לרווחיות בשווקים הפיננסיים.

 

 

  האם קיימות שיטות להפקת רווח בטוח בשווקים הפיננסיים? אלה נהיו כה בוגדניים, עד כדי כך שרק מעטים מעיזים לטעון, כי קיימת אפשרות לקבלת תשואה יציבה על ההשקעה. אפילו השקעות באג"ח ממשלתיות וקונצרניות אינם נראים כיום כהשקעות בסיכון נמוך, כפי שהיה בעבר. עליות מחירים יוצאת דופן של מניות סקטור ההייטק בסוף המאה ה- 20, אשר הסתיימו בפיצוץ בועת האינטרנט בתחילת המאה ה- 21, הובילו את תעשיית ההשקעות למצב בעייתי. אירועי ה- 11 בספטמבר הפריחו במחי יד מיתוסים רבים אודות שיטות מסורתיות לניהול סיכונים בהשקעות, והכריחו את אנשי המקצוע לבחינה מחדש של תחום זה.

  בסביבה כלכלית מודרנית, שיטות השקעה וניהול סיכונים מסורתיות, אשר מבוססות על עליה מתמדת בשווקים והנחת השוק היעיל, מסתכנות בהפיכתן למיצג במוזיאון. כיום, מושג ההשקעה בשוק ההון כבר לא מייצג תפיסה של קניית ניירות ערך גרידא, אלא הפקת רווחיות כתוצאה מניהול דינמי של תיק ההשקעות.

  שימוש בתנודתיות (Volatility) לצורך הפקת רווחים וניהול סיכונים, זוהי תפיסה חדשה יחסית, אמנם ידועה כבר שנים רבות- מראשיתו של שוק האופציות. אסטרטגיות השקעה המבוססות על התנודתיות, דורשות תנועה של מחיר ותו לא. אין זה משנה מהו כיוון התנועה, אלא נוכחותה. אין זה משנה אם המגמה היא עולה או יורדת, כל תנועה באחד הכיוונים תנוצל להפקת רווחים באמצעות אסטרטגיות התנודתיות. ייחודיותן- שימוש בניהול דינמי, אשר מטרתו לצוד ולנטרל סיכון, למזער הפסדים ולמקסם רווחים.

תנאים למימוש מוצלח  של אסטרטגיות אלה הם:


    • מציאת מצבי פעולה
    • בניית תכנית מסחר
    • בחירת טקטיקה לניהול סיכונים
    • נטרול סיכונים ספציפיים ופרקטיים.

  תיאוריית אסטרטגיות התנודתיות הנה פשוטה וניתן לפרוש אותה על פני שתי פסקאות של טקסט, אמנם ההיבטים הפרקטיים מורכבים הרבה יותר.

  בספרות העוסקת בתחום האופציות, כמעט תמיד ניתן למצוא התייחסות לשאלות העוסקות בתנודתיות של נכס. קיימים אפילו ספרים שלמים המוקדשים לכך, אלא שגם הטובים שבהם,  מותירים שאלות רבות אודות שימוש פרקטי בתנודתיות. מטרת האתר- עיסוק בהיבטים פרקטיים של שימוש בתנודתיות בשווקים הפיננסיים, בעבור פעילים בשוק ההון, הנתקלים בהשפעה שלילית של סיכוני מחירים, שער חליפין וריבית.

  מסתבר, הגיעה העת לענות לשאלות אלו, כאשר טכנולוגיות רבות שלא היו בהישג ידם של משקיעים פרטיים, כעת הם בשימוש הולך ומתרחב אצלם. קיימות לכך סיבות רבות, אמנם מספיק לציין את העיקריות שבהן. ראשית- ההיכרות ההולכת ומתרחבת של הציבור עם שוק ההון. שנית- שינויים בתעשיית שוק ההון וקידמה טכנולוגית: ירידה מתמדת בעמלות מסחר, קריאת נתוני זמן אמת וגישה איכותית לשוק המאפשרת ביצוע של פעולות רבות בטווחי זמן קצרים בעבור משקיעים פרטיים. כל אלה מובילים לטשטוש הגבול בין משקיעים מקצועיים למשקיעים פרטיים פשוטים. ישנם שווקים, בהם למשקיעים פרטיים יתרון בולט על פני עושי שוק אשר בעבר היו הדומיננטיים בשוק.

  הסיבה השלישית, ואולי החשובה שבהן, היא הצורך בפניה לשיטות פיננסיות, המספקות ירידה בסיכון המשנה צורה לפרס- רווחים גבוהים. אמנם שיטות אלו נשארים כבעבר נחלתם של ספקולנטים, כאשר כל המשקיעים בני זמננו הנם בעצם ספקולנטים, אלא שהם נותנים דעתם יותר ויותר לסוגיית הסיכונים. לכן, האתר ממוקד בעיסוק בניהול סיכונים המלווה בתפיסת אדישות לגבי כיוון השוק.

איגור בריק,


יזם ומפתח אלגוריתמים תומכי החלטה לניהול סיכון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב