דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות - 

מאת    [ 27/11/2009 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 3263 פעמים ]

מי דואג להורים שלנו בבית האבות -

כאשר אנשים מגיעים לגיל מבוגר ויש להם קושי לטפל ולדאוג לעצמם, והם זקוקים לעזרה וסיוע מדי פעם או באופן יומיומי, הפתרון הטוב ביותר גם לאדם המבוגר וגם לבני משפחתו הוא  - מעבר למוסד מתאים - בית אבות.

המעבר לבית אבות הוא שינוי גדול ומשמעותי בחיי האדם ובחיי בני משפחתו. ישנם מבוגרים אשר עוברים לבית אבות וממשיכים בחיים תקינים, נורמאליים ועצמאיים. אך ישנם מבוגרים אשר אין ביכולתם לטפל בעצמם יותר והם זקוקים למקום מגורים אשר יספק להם את כל התנאים הסוציאליים והבסיסים להם הם זקוקים על מנת להמשיך לחיות את חייהם באיכות ובכבוד.

קיימים בתי אבות שונים  שונים אשר מיועדים לתת טיפול בכל התחומים - החל מהתחום הרפואי - סיעודי, פעילויות חברה, תרבות לקשישים בהתאם למצבם, כך שיש להתאים את בית האבות הנכון לאדם על מנת שנוכל להבטיח את היחס, הטיפול וההתאמה הטובה ביותר עבורו.

בבית האבות יקבל הקשיש את כל העזרה הפיזית והנפשית לה הוא זקוק. אך מה קורה כאשר מבחינה כלכלית, אין באפשרות הקשיש או בני משפחתו לסייע ?

אל תשליכני לעת זקנה.

אנשים מבוגרים אשר סובלים ממחלות כרוניות, תשושי נפש וחולים סיעודיים, יכולים לפנות לקבלת עזרה מהמוסד לביטוח לאומי  או ממשרד הבריאות. כל אזרח ישראל אשר הגיע לגיל קצבת זקנה, זכאי לקבל קצבה חודשית, סיוע סיעודי לביתו, סיוע במימון חלקי או מלא באשפוז בבית אבות סיעודי. הכול על פי תקנות משרד הבריאות והמוסד לביטוח לאומי.

כמו כן, ניתן לקבל סיוע חלקי או מלא, בהתאם לביטוח הרפואי של האדם, מקופות החולים השונות או מחברות ביטוח פרטיות, הכול בהתאם להסכם שנחתם מראש.  

 

בחירת בית אבות מתאים

בחירת בית אבות צריכה להיות כאמור בהתאם למצבו הבריאותי, נפשי של הקשיש. קיימים מספר סוגים של בתי אבות:

  • בית אבות לעצמאיים או דיור מוגן: בבתי אבות מסוג זה, גרים קשישים אשר מסוגלים לתפקד באופן עצמאי, נורמאלי ותקין ויכולים לדאוג ולטפל בעצמם ולהמשיך לחיות חיים בריאים, איכותיים ומלאים. בתי אבות מסוג זה מספקים חיי חברה, תרבות, תעסוקה לשעות הפנאי אך גם עזרה רפואית, פיזיותרפיה ועזרה סוציאלית במקרי הצורך.
  • בית אבות סיעודיים ובתי אבות סיעודיים מורכבים: בתי אבות מסוג זה, מיועדים לקשישים אשר אין ביכולתם לטפל ולדאוג לעצמם ואין הם יכולים לתפקד באופן עצמאי בחיי היומיום, ובנוסף, הם זקוקים לעזרה רפואית צמודה וזמינה של 24 שעות ביממה. קשישים אלו בדרך כלל סובלים ממחלות כרוניות, מחלות סופניות, נכות ועוד.
  • בית אבות לתשושי נפש: בית אבות מסוג זה בדומה לבית אבות סיעודיים, מיועדים גם כן לאנשים אשר אינם יכולים לתפקד באופן עצמאי וזקוקים לעזרה והשגחה רפואית יומיות, בשל מחלות אשר פגועות בנפש וביכולת התפקוד, הקוגניציה, ולעיתים אף מהווים סכנה לעצמם ולסביבה. קשישים אלו סובלים בדרך כלל מדמנציה, אלצהיימר, וכדומה.

סוג נוסף של בית אבות הוא בית אבות משולב אשר מכיל מספר מחלקות ומאפשר מעבר ממחלקת עצמאים למחלקה סיעודית בהתאם לצורך.

מרכז המידע המקיף בישראל לגיל הזהב. באתר מידע רב, כתבות, טיפים המלצות וקישורים לגיל השלישי.  השוואת כל בתי האבות וגם בלוג גיל הזהבאז אתם מחפשים בית אבות?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב