דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבה שיווקית בארבעה שלבים 

מאת    [ 27/11/2009 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 2430 פעמים ]

 

כתיבה שיווקית, כמו כל סוג כתיבה אחרת, דורשת מן הכותב מיומנות, כשרון ותבונה לא מבוטלת. בניגוד לכתיבת פרוזה או שירה, כתיבה שיווקית אמורה להעביר לצרכן הפוטנציאלי מסר ברור מאוד ותמציתי בנוגע למוצר או רעיון מסויים. כתיבה שיווקית אמורה להצית את הדמיון של הקורא, לרגש ולעניין אותו, ובמקביל - לשכנע אותו לתת צ'אנס לרעיון או למוצר מסויים. קיימות דרכים שונות שבאמצעותן ניתן לרכוש את אמונו של הקורא ולעורר אצלו עניין ואמפתיה, ועל כך בהרחבה במדריך התמציתי הבא.

  1. בחירת מילים מדוייקת: כתיבה שיווקית לרשת דורשת בחירת מילות מפתח ספציפיות וחזרה סיסטמטית עליהן מטעמי קידום אתרים, אך השיטה הזו עשויה לעבוד גם בכתיבה שיווקית לעיתונות או לאמצעי המדיה המודפסים. ביחרו מילים מדוייקות, שהן הבסיס והתמצית לרעיון אותו אתם מבקשים להעביר, והקפידו לחזור עליהן בתדירות גבוהה יחסית. במילים אלו נמצאת תמציתו של הרעיון שלכם, וככל שתחזרו עליו יותר - כך תקבעו אותו טוב יותר בתודעת הקורא.
  2. הגדירו מטרה מדויקת שאתם רוצים להשיג: תפקידה המרכזי של כתיבה שיווקית הוא להעביר לקורא שלכם מסר שיווקי מזוקק וחד-משמעי. זקקו והגדירו את המסר המדוייק אותו אתם רוצים להעביר, והקפידו ליצור כתיבה שיווקית שתעמוד בהגדרת המטרה שלכם. רק כך תשכילו להעביר לקורא שלכם מסר מדוייק וחד-משמעי, שיצור אצלו את הרושם החשוב ביותר בו אתם מעוניינים.
  3. על חשיבות הכותרת, כותרות המשנה, וחלוקת הטקסט לסעיפים: כתיבה שיווקית איכותית תהא לרוב קלילה ושוטפת לקריאה. שימוש מושכל בכותרת, כותרות משנה וחלוקת הטקסט לסעיפים, יהפכו כתיבה שיווקית לאפקטיבית, משום שיהיה נעים וקל יותר לקרוא אותה. בנוסף לאלה, הקפידו על ניסוחים פשוטים, על כתיבה בגובה העיניים ועל שימוש תקני וברור בסימני פיסוק. כל אלו יהפכו כתיבה שיווקית מסורבלת לכתיבה שיווקית נעימה ואיכותית.
  4. הגדירו את קהל היעד שלכם: אחד השלבים החשובים בכל אקט שיווקי נעוץ בפילוח מדוייק של קהל היעד אליו פונה דבר הפרסום. האם קהל היעד של המוצר שלכם הם תיכוניסטים? עקרות בית? או אולי אנשים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה מהממוצע? חישבו טוב על הסוגיה הזו, שכן ככל שתדעו להסביר לעצמכם בצורה הטובה ביותר מיהו קהל היעד שלכם - כך יהיה תהליך הפנייה לאותו קהל יעד מפולח פשוטה ואפקטיבית יותר. כתיבה שיווקית לנערים תנוסח בצורה וטון מסויים (צעיר, מתלהב, דינאמי), לעומת כתיבה שיווקית לועד העובדים של חברת המים, שתנוסח בצורה שקולה, אחראית ואינפורמטיבית יותר. טון הכתיבה, עולם הדימויים, ובחירת המילים הם נגזרת ישירה של קהל היעד שלכם, וכדי לא ליצור בלבול או קשיים בתקשורת, עליכם להבין בצורה העמוקה ביותר אל מי אתם פונים, ומה קהל היעד שלכם אוהב ורוצה לשמוע.

 

איי וי טקסט בע"מ http://www.ivtext.co.il קופירייטינג תוכן שיווקי כתיבה שיווקית, חברה מובילה בתחומים קופירייטינג, כתיבת תוכן שיווקי, כתיבת תוכן לקידום אתרים ברשת האינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב