דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תם החופש. חוזרים ללימודים 

מאת    [ 01/11/2006 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 2991 פעמים ]



31.10.2006
שלום כיתה א'

האביב חלף הלך לו, כמו שאומרים, החצב פרח. גם ימי החופש עברו עלינו בבילויים וחזרנו לבית הספר.

הרגשה, כמו בימים הרחוקים ההם כאשר אימא העירה אותי., הלבישה. דאגה לשתיה. בדקה אוזניים וציפורניים. את המדים והנעליים. נישקה על המצח והביטה אחרי מתרחק והולך לבית הספר. כן היו ימים כאלה, ונשאר מהם רק זיכרון רחוק. רחוק מספיק כדי להתגעגע.

ומה עכשיו? אתמול, ממש אתמול, התחילה שנת הלימודים החדשה ואני עם זוגתי, קמנו בבוקר - לבד בלי אימא - התלבשנו. שתינו קפה. אספנו את הסנדויצים, בקבוק המים הקרים, תיק ניירות. ארנק הכסף ואת מכשיר הMP3 ופנינו אל האוטובוס שיקח אותנו לתל אביב, למכללה האקדמית של העיריה שם אנחנו לומדים זאת השנה השניה.

תאמינו לי, ההרגשה כמו פעם. להתראות עם החברים. עם המרצות. עם מכונת השוקולטה ועם האוירה והמקום שמשרה עלי לפחות, הרגשה של היכל מקרין דעת ותבונה. זהו המקום אליו הולכים להתרחק מהיום יום המעייף והשיגרתי, העמוס חדשות מכבידות ומאיימות לשבור את רוחנו ואת תחושות הביטחון שכול כך חסרות לנו בימים אלה.

ואני, לומד פילוסופיה וגנטיקה. מה יכול להיות יותר מעניין מזה.?
הפילוסופיה אמורה לעזור לי להתפלסף על כול נושא שבעולם רק לא עם הפוליטיקה המלוכלכת הממלא את הדפים הראשיים של העיתונים הצבועים באדום מאיים. בפוליטיקה ועם פוליטיקאים אין לי סיכוי.

גנטיקה אני לומד כדי להעריך לאן פני ועתידי בימים שעוד יבואו. אומרים, שיש התקדמות רבה בחקר הזקנה. מי יודע, אולי זה עוד יהיה בימינו. לא נרשמתי בתור כי עדיין לא ברור לי אם עומדים להוסיף רק שנים או גם איכות חיים. אם רק שנים, אני מוותר על התור. כדי לחזור מהתחלה, קרי: 20 שנה כבן אדם ואחר כך כמו כלב, וחמור, וסוס ועוד מיני, תודה לא. שלא לדבר על שנים ישובים תלויים על כתפיהם של אחרים. תודה לא. מספיק עד כאן.

ובינתיים, חזרה ללימודים
פתאום אני מוצא את עצמי מאזין בדריכות לכול מילה היוצאת מפיהם של המרצות החכמות שלי. נהנה מכושר ההסבר של דברים שגם אם אני מכיר אותם הם נראים לי קמים לתחיה כדי לפרוש שוב מבט רחב יותר על הסובב אותנו. אני לא שוכח שכול יום מתווסף מידע חדש ואין סכנה שנשיג אותו. בקושי אנחנו רק שומעים עליו בראשי פרקים. וגם זה אם עושים מאמץ אמיתי להתעניין.

והקהל, נהדר, שותפי לכיתה כולם כמוני. היו צעירים, עם בלוריות בגוון אפור בהיר ואו צבעים שאינם משקפים את המקור. הרבה יותר נשים מגברים. מלובשות בקפידה. איפור במידה. ודווקא לא רועשות במיוחד. יש גם הרכבים אחרים.

טוב. אני עוד לא מכיר את כולן ואולי גם לא דחוף. אילנה על ידי וזה בהחלט חשוב. למה - כי הרי בסופו של יום, עוד נחזור לדבר על מה ששמענו. עם אחרות, אולי נדבר בפעם הבא. בעוד שבוע.

בפרוזדור הכניסה, לא השתנה דבר. אותם עובדים. אותו ריהוט ואותה מכונת שתיה חמה שנותנת לכול אחד את מה שביקש. וזה לא יקר. שקל וחצי, אם יש לך מזל ולא מפספסת. וגם אם מפספסת מדי פעם עם שקל, זה עדיין זול יחסית לכול מקום אחר. הידד!

וזה נפלא. היום הראשון ללימודים. כי אם לא היום, ממש אין מתי. אז עדיף היום. ועוד יש לנו שעות פנויות. על למלא אותם, צריך לתכנן. בינתיים, זוגתי ואני עובדים. ומה יהיה כאשר לא נעבוד ?......דני.
דני פלד - חבר קיבוץ ניר יצחק בנגב המערבי מינואר 1951 - יליד 33.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב